karekbo Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg har flyttet en stasjonær PC fra en bolig til en annen for å bruke den til strømming til TV. Den har NVIDIA GeForce GT 710 skjermkort og en ny skjerm Dell E1715S. Problemet er at det ikke er signaler fra skjermkortets VGA-utgang, derimot fra hovedkortets VGA-utgang. Derfor får jeg heller ikke klonet PC-skjerm til TV via skjermkortets HDMI-utgang. PC-en fungerte godt til strømming i den gamle boligen, med en annen skjerm og TV. Strømming går fint med en bærbar PC i den nye boligen, så det er ikke noe galt med TV-en. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Sinvic Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) Har du sjekket at skjermkortet sitter skikkelig på plass og at ingen ledninger har løsnet under transport ? Endret 8. februar 2022 av Sinvic Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Takk for raskt svar. Nei, ikke i den forstand at jeg har åpnet PC-en, men jeg får bilde på TV via HDMI. Da vises oppgavelinje og Win 10-skjermbilde, men ingen app-ikoner eller annet innhold. Det skulle vel bety at skjermkort og kabler sitter riktig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Høyreklikk på skrivebord og velg Skjerminnstillinger (Display settings) fra meny. Her kan du velge hvordan Windows skal håndtere flere skjermer/skjermkort, og hvilken som er hovedskjerm. Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Takk Hårek, dette hjalp, eg er van med å bruke NVIDIA kontrollpanelet, som nå ikkje kunne brukast. Det er allikevel problem som eg ikkje har hatt før: 1. Framleis får eg ikkje knytte PC-skjermen til skjermkortet, det kjem ikkje fram som valg. 2. Hvis eg dupliserer skjermane, blir TV-skjermen perfekt, men PC-skjermen sloknar med ein beskjed om at skjermen ikkje fungerer med gjeldande innstilling, eg må skifte til 1280x1024, 60Hz. Eg kan bruke PC-skjermen bare med innstillinga "utvid disse skjermene", men då ser eg bare oppgavelinje, ikkje innhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå