grendal89 Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Vannet fra dusjen vår renner såpass sakte at hvis man dusjer en stund så renner vannet over sluken. Har gjort et forsøk med Mudin og det ble noe bedre men ønsker å rengjøre sluk og se om jeg får "fisket" noe opp fra rør. Utfordringen her er at jeg får ikke tatt opp vannlåsen slik som jeg har sett på en del "rens sluken din" videoer. Er det ikke mulig å løfte opp denne vannlåsen? Isåfall har dere noe tips til rengjøring videre i rørene? Uifra hva jeg kan se så er sluken en 75mm A sluk joti VVS Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 (endret) Du kan jo begynne med å løsne de innerste skruene Endret 10. februar 2022 av vidor 1 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 (endret) Så kan du helle plumbo i. - og vaske gulvet. Endret 7. februar 2022 av Memento scientiam Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 vidor skrev (36 minutter siden): Du kan jo begynne med å løsne skruene Tror ikke du trenger det på den vannlåsen der. Det er nok å løfte ut vannlåsen med håndtaket i stål på venstre side. Det er ikke så godt synlig fordi det er skittent, men jeg kan tydelig se det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Ja, hvis man slipper å skru opp ting så reduserer det nok potensialet til å få lekkasje etterpå. Er vel bare å bruke et par engangshansker om det var for lite fristende å prøve det i utgangspunktet. Lenke til kommentar
grendal89 Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 RRhoads skrev (8 timer siden): Tror ikke du trenger det på den vannlåsen der. Det er nok å løfte ut vannlåsen med håndtaket i stål på venstre side. Det er ikke så godt synlig fordi det er skittent, men jeg kan tydelig se det. Ah, fant aldri noe håndtak når jeg holdt på i går. Takk for tips, skal prøve det i kveld 👍 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 grendal89 skrev (21 minutter siden): Ah, fant aldri noe håndtak når jeg holdt på i går. Takk for tips, skal prøve det i kveld 👍 Håndtaket må vippes opp. Så kan du bare trekke ut vannlåsen. Lenke til kommentar
grendal89 Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Mulig jeg er helt idiot eller blind her, men jeg klarer absolutt ikke å finne et håndtak jeg kan løfte opp her? Ser heller ingen type "skjøt" som tilsier at det skal være håndtak Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) vidor skrev (16 timer siden): Du kan jo begynne med å løsne skruene Nei, særdeles dårlig ide å løsne klemringen og risikere lekkasje i membranen. Eller du emnet kanskje bare de to innerste? Endret 8. februar 2022 av ITtraktor Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Ser ut til at du må skru ut de to skruene på den svarte plasten der. Fant noen bilder av samme sluk: Gjøres så definitivt på eget ansvar.. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Ikke løsne skruene på den hvite ringen, det er klemringen som klemmer belegget ned mot sluken. https://www.purus.no/last-ned/monteringsanvisninger, se under Boligsluk i plast, Eldre versjoner, og last ned Monteringsanvisning A-sluk - 2003.pdf Lenke til kommentar
grendal89 Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Frank Drebin skrev (32 minutter siden): Ikke løsne skruene på den hvite ringen, det er klemringen som klemmer belegget ned mot sluken. https://www.purus.no/last-ned/monteringsanvisninger, se under Boligsluk i plast, Eldre versjoner, og last ned Monteringsanvisning A-sluk - 2003.pdf Takk Frank! Så veldig greit ut, skal gi det et forsøk nå Lenke til kommentar
grendal89 Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Funket kjempe bra! Takk for all tips 👍 Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Oppløsningsmiddel .... hold deg laaaaaaangt unna Plumbo. Det er noe dritt. Skal du kjøpe noe rensemiddel av noe slag, så er det "Mudin" som gjør underverker (det anbefales også hos flere av rørleggerene jeg har brukt) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Når sluket er åpnet, så har jeg trykkvasker/høytrykkspyler med avløpsrenserslange på 7 meter med jetmunnstykke . Biltema 86-0391 239 kr. Ellers fins det en fiffig enkel stålfjær med børste og sveiv på. Ikke så macho 🙂 men effektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå