Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan rengjøre sluk?

Anbefalte innlegg

Vannet fra dusjen vår renner såpass sakte at hvis man dusjer en stund så renner vannet over sluken. Har gjort et forsøk med Mudin og det ble noe bedre men ønsker å rengjøre sluk og se om jeg får "fisket" noe opp fra rør.

Utfordringen her er at jeg får ikke tatt opp vannlåsen slik som jeg har sett på en del "rens sluken din" videoer.

Er det ikke mulig å løfte opp denne vannlåsen? Isåfall har dere noe tips til rengjøring videre i rørene?

Uifra hva jeg kan se så er sluken en 75mm A sluk joti VVS

IMG20220207232237.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (36 minutter siden):

Du kan jo begynne med å løsne skruene

Tror ikke du trenger det på den vannlåsen der. Det er nok å løfte ut vannlåsen med håndtaket i stål på venstre side. Det er ikke så godt synlig fordi det er skittent, men jeg kan tydelig se det. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (8 timer siden):

Tror ikke du trenger det på den vannlåsen der. Det er nok å løfte ut vannlåsen med håndtaket i stål på venstre side. Det er ikke så godt synlig fordi det er skittent, men jeg kan tydelig se det. 

Ah, fant aldri noe håndtak når jeg holdt på i går. Takk for tips, skal prøve det i kveld 👍

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når sluket er åpnet, så har jeg trykkvasker/høytrykkspyler med avløpsrenserslange på 7 meter med jetmunnstykke . Biltema 86-0391 239 kr.

Ellers fins det en fiffig enkel stålfjær med børste og sveiv på. Ikke så macho 🙂 men effektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...