Robin B Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har en sensor under blokka som ligger i mot Cpu`en og den viser 34c idl og 43 full load,men sensoren under Cpu`en viser 40c Idl og 50c full load. Da jeg hadde luft kjøling så viste begge det samme, men med vann så ble forskjellen ganske stor så hva skal jeg stole på? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 ikke stol på den temp greia i BIOS'en, den er ikke alltid rett sies det, ville heller satset på at den du selv har lagt under der viser "mere" rett temp... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du har lagt sensor mellom kjernen og cpu blokka? da er det ikke rart du får ræva temp.. blokka for ikke kontakt med cpu skikkelig. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hvis sensoren 'oppå' CPU'en ikke ligger fysisk oppå CPU'en (noe man selvfølgelig ikke bør gjøre) så vil hovedkortsensoren 'alltid' vise høyere temp enn en sensor som ikke har direkte kontakt med CPU'en siden siden ting kjøles underveis. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Nå skrev jeg ikke oppå men i mot eller for å si det slik den er limt fast under blokka slik at den ligger så nærme som mulig. Men i allefall når jeg tar på blokka synes jeg den virker kald og det er med en Barton 2800+ på 2,5Ghz 1,9V. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Prøv heller å legg sensoren inntil sida på cpu-kjerna (hvis mulig), så vil du få en mer nøyaktig avlesning. Det beste er egentlig å legge sensoren UNDER cpu'en med ledninga mellom beina på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå