Eplesaft Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Hei, Det begynner å bli lenge siden jeg hadde mer enn 1-2 dagers pause mellom styrkeøktene, og jeg trener vanligvis styrke 5 dager i uken. Tenker å kjøre en uke med pause/deload, og lurer på hva det beste vil være med tanke på restitusjon? Å ta hele uken fri, å kjøre like hardt som vanlig men med redusert antall økter (f.eks. 2 økter istedenfor de vanlige 5), eller å kjøre tilnærmet like mange økter men med lavere intensitet/lettere vekter? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Eplesaft skrev (På 7.2.2022 den 7.28): Hei, Det begynner å bli lenge siden jeg hadde mer enn 1-2 dagers pause mellom styrkeøktene, og jeg trener vanligvis styrke 5 dager i uken. Tenker å kjøre en uke med pause/deload, og lurer på hva det beste vil være med tanke på restitusjon? Å ta hele uken fri, å kjøre like hardt som vanlig men med redusert antall økter (f.eks. 2 økter istedenfor de vanlige 5), eller å kjøre tilnærmet like mange økter men med lavere intensitet/lettere vekter? Du kan prøve to økter med fullkroppsprogram(f,eks mandag&torsdag) med kun ett arbeidssett pr.muskelgruppe. kjør 3-5reps på baseøvelsene og 8-10reps på øvrige øvelser, alle med minst en RIR(reps i reserve). 1 Lenke til kommentar
Eplesaft Skrevet 23. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2022 On 2/22/2022 at 5:33 PM, Powertrainer said: Du kan prøve to økter med fullkroppsprogram(f,eks mandag&torsdag) med kun ett arbeidssett pr.muskelgruppe. kjør 3-5reps på baseøvelsene og 8-10reps på øvrige øvelser, alle med minst en RIR(reps i reserve). Hei, takk for tilbakemelding. Dvs. bortsett fra oppvarming, så kun ett tungt sett på hver øvelse? 1x Knebøy 1x Benkpress 1 x pullups/nedtrekk 1x Militærpress osv. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Eplesaft skrev (22 minutter siden): Hei, takk for tilbakemelding. Dvs. bortsett fra oppvarming, så kun ett tungt sett på hver øvelse? 1x Knebøy 1x Benkpress 1 x pullups/nedtrekk 1x Militærpress osv. Jepp det er tanken, det forhindrer at sentralnervesystemet går helt i dvale og man beholder funksjonell styrke og form. Det er også lysbetont fordi man bygger overskudd og hvis de rette forutsetningene er der kan man også treffe en formtopp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå