Gå til innhold

Siemens ST60

jendor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte mer på det at i følge amobil.no sin test av st55 skal den være ekstremt dårlig på sms.

Detter var hva de skrev om st55:

Selv om ST55 kan se ut som å ha gått fra denne testkategorien med æren i behold, er det imidlertid ett gjenstående punkt hvor den feiler til de grader - skriving av tekst. Vi vil gå så langt som å si at dette er den verste telefonen vi har prøvd i år når det kommer til skriving av tekstmeldinger.

For det første er telefonen håpløst treg og uresponsiv, som gjør at den ikke vil klare å holde følge med selv den verste SMS-amatør. Dette er galt nok i seg selv, men verre blir det når man oppdager at telefonen titt og ofte går glipp av tastetrykkene dine, slik at du ikke engang er sikker på om den registrerer hva du taster inn og like godt kan ende på 'æ' som 'å' - og det finner du altså ikke ut før noen sekunder etterpå.

Og det blir verre. Som vi kjenner fra Siemens telefoner ligger de norske bokstavene 'æøå' en god del trykk inne på 9-tasten. Akkurat dette har ikke bydd på de store problemene i tidligere telefoner, som har inkludert et tegnfelt som viser hvilke bokstaver som ligger inne på hver tast, men i det som bare kan ha vært et anfall av sort humor har ingeniørene bak ST55 valgt bort dette feltet. Så da må du altså selv finne ut hvor 'æøå' ligger, trykke inn det som kjennes ut som rett antall trykk og vente et par sekunder på responsen mens du håper på at telefonen har registrert dem alle.

Telefonen har også en rekke andre irritasjonsmomenter. For eksempel ligger det ingen tegn inne på 0-tasten og 1-tasten, foruten punktum, mens skriving av alt fra spørsmålstegn til utropstegn krever at du må inn i tegnsett-menyen. Den skifter ikke automatisk fra liten til stor bokstav etter punktum, og har kun en bortgjemt teller for antall tegn man har skrevet.

Skriver de tekstmeldinger i Taiwan?

Håper st60 blir endel bedre på dette området enn slik amobil omtaler st55, ellers tror jeg ikke jeg gidder å kjøpe st60. I bunn og grunn så er det jo sms jeg kommer til å bruke mobilen mest til.

Alltså håper jeg den blir raskere og at de utbedrer de små, plagsomme feilene amobil kritiserer st55 for.

Til Molna: Har du fått deg st60 allerede?? Du fikk jo sx1 en stund før den kom ut.

Endret av siemens:-)
Lenke til kommentar

Nei, har ikke ST60 enda.

"Vi vil gå så langt som å si at dette er den verste telefonen vi har prøvd i år når det kommer til skriving av tekstmeldinger"

Tror nok egentlig til og med amobil er enig i at T610 er nokså mye værre og tregere på SMS enn ST55 ;)

Lenke til kommentar
"Vi vil gå så langt som å si at dette er den verste telefonen vi har prøvd i år når det kommer til skriving av tekstmeldinger"

Tror nok egentlig til og med amobil er enig i at T610 er nokså mye værre og tregere på SMS enn ST55 ;)

Litt merkelig at de skriver i testen av st55 at det er den verste telefonen de her prøvd i år på sms(2003), hvis de mener at t610 er dårligere ;)

Men de er jo ikke fornøyde med t610 heller da, dette skrev de i t610 testen:

da vi senere skulle sette oss ned og skrive en tekstmelding viste det seg at vi hadde tatt gledene på forskudd.

T610 er nemlig ikke noe annet enn et mareritt (i slow motion) å skrive meldinger med, og sliter med den dårligste responsen og den verste tregheten vi har sett siden vi testet Samsungs T100. Hver gang du trykker inn en knapp, bruker nemlig telefonen rundt et halvt sekund på å oppdatere tegnfeltet, for så å bruke nok et halvt sekund på å vise selve bokstaven på skjermen.

Med ett sekunds ventetid for hver bokstav du skriver, må du forståelig nok holde tungen rimelig beint i munnen om du skal få noe særlig til skrivetempo med denne telefonen. Vi ble forståelig nok ikke særlig mer imponerte da vi skulle begynne å slette noen setninger i en melding vi holdt på å skrive, og oppdaget at telefonen sletter bokstaver med en hastighet på tre tegn i sekundet - i ujevne rykk og napp, alt etter dagsformen til telefonen.

Det skal sies at dersom du bruker T9-ordlisten, som forøvrig var veldig brukervennlig og av høy kvalitet, rammes du ikke fullt så hardt av tregheten til telefonen. Allikevel er dette alt for sløvt fra Sony Ericssons side, og vi får bare krysse fingrene for at litt av tregheten vil gå vekk med fremtidige firmware-oppdateringer, slik vi opplevde med T68i.

Lenke til kommentar

Det tviler jeg på. ST60 kommer neppe til Norge/Sverige så tidlig.

Først skal den selges eksklusivt via T-Mobile, det skjer i slutten av januar og da bare i tyskland. Lansering av Siemens-versjonen er satt til Q1 som kan bety alt fra februar til mars (januar er utelukket).

Håper jeg tar feil men :p

Lenke til kommentar
Det tviler jeg på. ST60 kommer neppe til Norge/Sverige så tidlig.

Først skal den selges eksklusivt via T-Mobile, det skjer i slutten av januar og da bare i tyskland. Lansering av Siemens-versjonen er satt til Q1 som kan bety alt fra februar til mars (januar er utelukket).

Håper jeg tar feil men :p

Jøss, så mye "innsideinformasjon" du sitter med molna... jobber du for Siemens?

Fra http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/In...984_0_0,00.html :

ST60 kommer att finnas tillgänglig i hela Europa från och med slutet av januari 2004.

og i pressereleaset for ST60 står det : The ST60 will be available across Europe from January 2004.

Det er det Siemens selv sier.. tror jeg stoler på det isteden jeg.

Positivt er det jo at de kommer til å slenge med en datakabel, så man kan leke litt med den :)

Lenke til kommentar

På den tyske siden står det at i Tyskland er den tilgjengelig i slutten av januar med t-mobile, ja. Står ikke noe om resten av Europa der.

På alle andre siemens-sider står det at den er tilgjengelig over hele Europa fra slutten av januar.

Merkelig at ikke Siemens er konsistente i informasjonsavdelingen sin.. vet ikke venstrehånda hva høyrehånda driver med?

Dustete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...