Gå til innhold

diNovo fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg Logitech diNovo og tenkte at jeg skulle kose meg med et HEFTIG bluetooth mus&tastatur. Men nei da!

Første oppstart gikk fint. Windows startet, la inn XP sine standarddrivere og jeg installerte Logitech sin mouseware++ fra CDen. Under andre oppstart derimot.. Alt fungerte de første 30 sekundene, men plutselig spratt en liten boks opp. WinXP hadde gjenoppdaget BT-hubben og hadde OGSÅ lyst til å installere drivere for den. Og med en gang den begynte med det stoppet mus og tastatur å fungere.

Så nå har jeg plugget ut USB-tilkoblingen og bruker trådmus istedenfor. Hvorda i HULESTE skal jeg få fikset dette problemet? ALL hjelp er ønsket dypt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he he. Har mange problemer med dinovo selv jeg. For øyblikket ligger det nedpakket i vente av ny pc.

Mitt problem er at når denivo er innstallert fjerner den nettverket mitt, slik at jeg ikke får tilgang til internett :(

Siden jeg er på flyttefot har jeg ikke tenkt til å gjøre noe med problemet før jeg er i ny leilighet og da skal jeg reinstallere OS + innstallere dinovo. hvis jeg ikke får den nye pc'n snart da (spørs på cashflowen fra min arbeidsgiver)

Du kan eventuellt prøve kundesupport hos logitech da.

Lenke til kommentar

Ugh, det blir for tungvindt for meg iallefall. Kan en ikke sperre for den automatiske driverinstallasringen eller noe? :/

1337 poster forresten. Og diNovo er et HERK å skrive på, iallefall for meg for øyeblikket. Shift-tasten++ er UTROLIG små!

Lenke til kommentar

det samme sa min samboer. Jeg derimot syns det var som å skrive på en bærbar. Uansett syns jeg det var stilig med egen mediapad, og musa var jo bare rå da.

Det er en bruker ved navn (mener han heter) GeeZuss (avatar: chuck fra skrekkfilmene). Han har overlegen peil på dinovo. Ta en snakk med han du

Lenke til kommentar

Sendte han en PM. Tror ikke han er online tho :(

Og det er veldig, VELDIG likt et bærbart tastatur ja. Så spørs det bare om du liker det eller ikke. Jeg liker det frem til nå ikke, men det er sikkert bare en vanesak. Får vanvittigt mye skrivefeil når jeg skriver nå, håper at det retter seg ut senere :)

Lenke til kommentar

hehe, at jeg har pakken er nok til at jeg blir en ekspert? :p

Jeg vet ikke helt hva som er galt, men kan prøve å hjelpe allikevel...

Tastaturet og musen skal fungere helt fint UTEN å installere noe som helst faktisk. Det fungerer f.eks i linux og bios og slike ting.

Problemet er vel å få installert bluetooth huben, og driverene slik at du kan utnytte de "spesiallknappene" tastaturet og musen har.

På CD-en finner du noe som heter "SetPoint" - det er dette som er driver pakken - altså som installerer bluetooth huben, slik at ting blir koblet til med en skikkelig bluetooth forbindelse.

Du har vel prøvd å installere den? Selv om windows allerede har oppdaget huben, og installert noe for den, tror jeg den installasjonen skal fjerne alt og gjøre alt skikkelig.

Jeg venter litt med å skrive mer til du har sagt om du har installert det eller ikke. Hvis du har installert det, har du et sånt bluetooth ikon nede i høyre hjørne (hvit= ikke tilkoblet, grønn=tilkoblet, rød=feil med hardware/driver).

Forresten, tastaturet er helt fantastisk bra å skrive på. Definitivt det beste jeg har prøvd. Men det var litt uvant og vanskelig i begynnelsen. Space tasten er den eneste som er litt dårlig (må trykkes langt ned).

Setpoint driveren ligger i mappen X:\Programs\1-KE\ hvor X= CD-romen din. Husk å last ned oppdateringen som ligger på logitech.com.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Joda, Setpoint er installert. Men hvis jeg rebooter Windows med USB-kontakten plugget i henger alt sammen seg. Jeg kan iallefall ikke bruke mus eller tastatur. Oppdateringen far Logitech er nede.

Hvis jeg avinstallerer driverene og rebooter med USB-kontakten i fungerer KUN tastaturet. Det er egentlig veldig merkeligt, siden etter første installasjon fungerte både mus&tastatur da. Nå vil ikke musa lengre. Så, halvveis i installasjon av Logitech sine drivere bare begynner musa å funke igjen. Frem til restart.

Jeg har også blitt *mye *mer vant til tastaturet nå. Fremdeles noen småproblemer med VELDIG liten Shift og Backspace-knapp og slikt, men ellers er det greit. *DEILIGT* med stooor Delete-knapp ;)

Også så står det konstant "Welcome, please install my software" på mediapadden. Den går ann å bruke til skriving, men hvis du ikke har brukt den på en times tid tar det utrolig lang tid før den reagerer første gang. Ellers fin. Mangler slike støtter slik at den står litt mer skrått oppover slik som tastaturet gjør med de ute.

Men, BT-hubben ja :)

Lenke til kommentar

Oppdatert: Problemet er løst. Viste seg at det var firewallen min som ikke lot programvaren sin wizard starte DRTTløsning, men men. Nå funker det iallefall :)

takk til alle sammen, spesielt Geezus (eller noe :p) som hjalp eg komme på rett spor og som også ellers hjalp meg mye via IRC :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...