Car learner Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 Ettersom jeg har en Audi A3 1.9tdi som jeg har hatt mye problemer med tenkte jeg å kjøpe en ny bil, vil ha en som har god motor og ellers lite problemer med, er det noe forslag? Har tenkt på Toyota og Mercedes, hørt dem skulle være god? Takker for svar Lenke til kommentar
Pizza3333 Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Toyota Yaris, Auris, Honda Civic, Mazda 2, 3 (ikke diesel). Suzuki Swift. Bensin er best. Eldre Mercedes har gode motorer men det er mye annet tull som går i stykker. Gå for Japansk🇯🇵 Endret 6. februar 2022 av Pizza3333 1 Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 6. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2022 Takk for svar Lenke til kommentar
liehen Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Pris/budsjett og bruksmønster som CetOr nevner er avgjørende for å kunne gi deg noen tips. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Om du ikke ønsker svindyre deler og verkstedsbesøk, unngå tyske merker som Audi og BMW. Toyota er blant de beste på service, pris og deler. Jeg har til og med fått hjelp i å skaffe brukte deler til de tre toyotaene i mitt eie da de trengte det på et Toyota merkeverksted som de har montert på. Helt nye deler er dessverre dyre hos alle, inkl. Toyota. Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Prisklasse 20-30.000 Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 liehen skrev (6 timer siden): Pris/budsjett og bruksmønster som CetOr nevner er avgjørende for å kunne gi deg noen tips. Prisklasse 20-30.000 Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 CetOr skrev (På 6.2.2022 den 23.39): Pris og bruksmønster? Prisklasse 20-30.000 Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Paul-Marius skrev (10 timer siden): Prisklasse 20-30.000 Vanskelig prisklasse å kjøpe i. Myr skrot, noen ok kjøp og også mulighet til å gjøre kupp. Men da må du vite hva du skal se etter, og bør ha med deg en bilkyndig person. Ville ikke hengt meg for mye opp i merke på bilen i denne prisklassen. Kjøp en bil med bensinmotor (uten turbo) og med lite elektronikk. Sjekk bremser, ha relativt fersk eu og sjekk når evt regreim er skiftet. Bruk tid på prøvekjøring! Lykke til 1 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Helt enig med CetOr, her har du gode tips. Her er ikke merke spesielt viktig, men generell tilstand, rust osv. Man kan nok fint ha en bil i et par år uten for mye tull og utgifter bare man sjekker godt nok på forhånd. Men umulig å vite på forhånd om noe kan ryke. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Har selv hatt en gammel, og en ny Audi A3, uten noen form for problemer. Men selv om tyske biler som Audi, Mercedes og BMW er gode biler med god kjørekomfort og (vanligvis) spreke motorer, er de ikke blant bilene med færrest feil. Og det er normalt også disse som er dyrest å reparere, og har mest kostbare deler (franske biler er de verste hva angår feil, problemer, rare løsninger, sær design...). Japanske og koreanske biler er blant de beste mtp. driftsikkerhet, og Toyota er vel i en særklasse her. De eldre Toyota'ene kan være litt kjedelige og trauste, og komforten er ikke alltid på topp, men vil du ha en bil som går og går, så ville jeg valgt en Toyota. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå