Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og trådløst nettverk med router.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. Neia, trenger da ikke samme merket.. Men hvis routeren du får tak i støtter 802.11b, så tror jeg ikke du får til noe hvis nettverkskortene i pc'ene er 802.11g.. MEN hvis routeren er 802.11g klarer den BEGGE formatene av nettverkskortene (altså BÅDE b OG g).. :) hvis dette var noenlunde forståelig!.. lykketilvidere

EDIT: jepps, LITT seint ute, ja.. :)

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar

Bruker en linksys ruter. Den er enkel å sette opp, wlan og adsl og alt, og det virker uten problemer. Wireless er ganske enkelt å sette opp, eneste man bør tenke på er sikkerhet. Det er ikke så vanskelig å komme seg inn på et slik system, det krever bare tid, selv med krypterting. Om du ikke er så kjent med disse problemstillingene anbefaller jeg O'reillys 100 Wireless hacks (elns)

Da får du litt tips om dette.

Nå er kanskje ikke dette så viktig, mulig ikke familien skjuler så mye viktig :p

Men det er som regel meget lett å sette opp wireless. Bare sette opp en slags id for nettet, og fortelle de andre maskinene å koble til det nettet wireless.

Belkin anbefalles ikke. (mulig kombinasjon belkin /linksys, men uansett ikke noe bra kort)

Lenke til kommentar
Okay, tusen takk!

Men hvaslags router skal jeg kjøpe? Noen som har noen abefalinger? Den skal helst være lett å konfigurere, og ikke FOR dyr.

Takker igjen for alle svar.

Jeg vil anbefale D-link D-624+ router med D-link G520+ nettverkskort.

Har satt opp 3 slike for noen kompiser og de er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...