Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere Subwoofer i ny 2022 elbil

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil tro det er mange smarte folk her inne, med diverse kunnskap

jeg har en privat bil, polo 2012 modell, med 2stk 12" sub i bagasjen, og eller ellers et meget bra lydanlegg
jeg elsker og kjøre bil og høre på god musikk og kjenne lyden dundre gjennom hele bilen hehe

subbene i bagasjen er selvmontert, og selvlagd kasse. har også byttet spiller selv.

Nå har jeg fått ny firmabil, som jobben har kjøpt til meg, elbil, Toyota Proace. Jeg syns lyden er helt "ok", men mangler litt dybde/bass

Er det kommet noe, som gjør at man "enkelt" kan koble opp en sub i en slik bil, som har "så mye elektronikk" ombord? 
noe trådløst? Bluetooth sub? 

eller er eneste sjanse, og levere bilen til et proft verksted, og be de montere?

jeg er elektriker, og generelt lyd-interessert, så det tekniske og det og få det til klarer jeg nok, om det er mulig

Er det noen her som har ettermontert sub i en helt ny elbil? 

husker selv i bilen min fra 2012, så måtte jeg ha div adaptere , blant annet "can bus adapter" sikkert ikke noe bedre nå

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

opplyste vel kanskje ikke det "vesentlige", jeg holder til i Oslo, ser forslaget over er en butikk i Møre og Romsdal

du fikk med deg at dette gjelder en EL bil, Toyota Proace?

føler at selvom kunnskapen og lysten er der, så tror jeg ikke jeg burde gjøre dette selv? i en såpass ny bil?
noen i oslo eller i nærheten, som noen kan anbefale, som kan hjelpe meg med "proff" montering til en fornuftig pris?

eller er det enkelt og gjøre selv? eller er det ikke lurt, med tanke på garanti på ny bil?

Lenke til kommentar

De sender over hele landet. Jeg bruker de til bilstereo selv om jeg bor omtrent like langt unna som deg. Får alltid riktige deler og  god hjelp så har bare fortsatt å handle der når jeg har byttet bil. Jeg monterer alt selv så hvor det kommer fra betyr mindre. Det er nok mange andre flinke også så helt sikkert noen som kan tipse om lokale :)

Jeg så bare proace på siden der og tenkte ikke så mye mer over at de fantes i flere varianter 😛 Er de ulik diesel varianten? Elbiler har vel forbruksbatteri de også somregel? Hadde ihvertfall det på min Tesla. 

En er vel på grensen med garanti på bilen om du får trøbbel med konverter eller sånne ting etter å ha installert bilstereo uansett om man gjør det selv eller hos en "proff" så jeg vet ikke om jeg hadde gamblet på det i en helt ny bil som ikke var min :X Jeg vet ikke om noen i Oslo, men om du er elektriker så tipper jeg du fikser dette lekenede lett og ihvertfall med litt guiding i fra noen som har dette i elbil før. 

BB har en video om bilstereo i elbil også. Beklager om det ble mye BB prat, men bare husket å ha sett videoen for en stund siden. 

Lenke til kommentar

ser at dem sier i videoen over at det tydeligvis finnes nok kraft i en EL bil, til ekstra sub/anlegg, lite merkbart på kilometeren....

Har sendt BB en mail nå og spurt om tips :D

er jo ikke rart jeg syns det er tamt med bass i firmabilen, når jeg i privatbilen min fra 2012, har 3kw forsterker i bagasjen + 2stk 1200w subbere :D

Lenke til kommentar

jaja da er pakka som ble nevnt over , bestilt, får den kanskje i morgen. perfekt og ha noe å sysle med når man er i korona isolasjon :D 

kan også nenne, utrolig god komunikasjon med bassbrothers, og god hjelp :) anbefales :D

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...