Guss Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Ser at Norwegian selger billetter til Madrid fra slutten av mars nå. Jeg har røket på å bestille billetter tidligere i Covid, og så har flyselskapet kansellert når det nærmet seg avreise. Noen som vet når de pleier å kansellere avgangene sine? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Norwegian? Den dagen du skal fly hjem. Lenke til kommentar
Guss Skrevet 5. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2022 robertaas skrev (21 timer siden): Norwegian? Den dagen du skal fly hjem. Det var et seriøst spørsmål... Det er mulig flyselskap av og til avlyser flights på kort varsel, men jeg lurer på det systematiske. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Guss skrev (22 timer siden): Det var et seriøst spørsmål... Det var et seriøst svar. Man skulle tro at flyselskap ville kansellere innen det var 14 dager til flighten for å slippe ekstra økonomiske krav, men det er ikke uten grunn at man fikk uttrykket "Kjos-fast" med kanselleringer den dagen man skulle hjem. Nå er Kjos ikke lengere i selskapet og dette er kun anekdotisk. SKal du ha noe mer enn akekdotisk må man til faktisk statistikk og det er neppe noen her på forumet som sitter inne med slik informasjon som ikke er publisert. Endret 6. februar 2022 av robertaas Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Det blir ikke noen kanselleringer i år; pandemien er jo over 🙂 Lenke til kommentar
Guss Skrevet 7. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2022 robertaas skrev (14 timer siden): Det var et seriøst svar. Right... Hvis du ser pandemien under ett, så har alle flyselskap solgt billetter for avganger langt frem i tid, for så systematisk kansellere dem når avgangen nærmer seg. Men det er ingen av dem som systematisk har kansellert bare dager før. Det vet du veldig godt. At enkeltavganger avlyses kan selvsagt hende, og at Norwegian (som de andre) av og til har tatt en spansk og kansellert en flight for heller å sende passasjerene på neste tviler jeg ikke på. Men jeg er 100% sikker på at de ikke har gjort det systematisk på så kort varsel. Kom gjerne med eksempler ;-) Lenke til kommentar
Guss Skrevet 7. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2022 Frank Olsen skrev (2 timer siden): Det blir ikke noen kanselleringer i år; pandemien er jo over 🙂 Takk for enda et nyttig svar. Lenke til kommentar
Guss Skrevet 7. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2022 robertaas skrev (14 timer siden): Skal du ha noe mer enn akekdotisk må man til faktisk statistikk og det er neppe noen her på forumet som sitter inne med slik informasjon som ikke er publisert. Nei, det ser ikke sånn ut. Men det var da slettes ikke utenkelig at noen 1) jobber i Norwegian og kunne skrevet noe 2) har holdt et øye med dette tidligere Selv mener jeg å huske at SAS stort sett fjernet avganger ca to måneder frem i tid. Dvs de hadde daglige avganger i salg fra ca to måneder i fremtiden, mens de kanskje hadde én eller to ukene frem til det. Så gikk det et par uker, og de hadde fjernet nye avganger. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Guss skrev (27 minutter siden): Men det er ingen av dem som systematisk har kansellert bare dager før. Det vet du veldig godt. Det har jeg heller ikke påstått. Lenke til kommentar
Guss Skrevet 7. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2022 Spørsmål: Når pleier Norwegian å kansellere? Svar: Den dagen du skal fly hjem -- Aaaaaaldri påstått at de pleier å kansellere rett før avgang. Nei vel. Takk for gode og oppklarende svar. Jeg ble veldige mye klokere av hjelpen du ga. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Guss skrev (34 minutter siden): Nei vel. Takk for gode og oppklarende svar. Jeg ble veldige mye klokere av hjelpen du ga. Skjønner at det må litt voksenopplæring til her: 1) At Norwegian kansellerer mye rett før avgang, og helst fra små baser i utlandet, betyr ikke ikke nødvendigvis at de har gjort det systematisk eller med overlegg. 2) Hvorfor tror du uttrykket "Kjos-fast" oppstod? 3) Skal du klage på noen så klag på de som ikke engang klarte gi deg et anekdotisk svar. Lenke til kommentar
Guss Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2022 Hvis jeg lurer på noe, synes jeg det er helt greit at folk ikke vet svaret og lar spørsmålet ligge. Jeg synes det er kjipere med folk som svarer selv om de ikke vet det. Her kan du prøve å se hva du synes verdien av anekdotiske svar er: Spørsmål: Hvor varmt pleier det å være i Roma i starten av januar? Svar: I Roma? 20 grader! (Informasjon som manglet i svaret: Det var 20 grader den gangen jeg var der i starten av januar, jeg har ingen peiling på hva som er vanlig.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå