Lyncs Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 "Etter en helhetsvurdering har vi kommet fram til at Jens Stoltenberg var best kvalifisert" osv. osv. Resultatet var vel egentlig gitt på forhånd med hensyn på tidligere valg av bl.a. kringkastningssjefer. Når AP styrte var det alltid en tidligere AP-mann som fikk den stillingen og de samme argumentene kom de med den gangen også. Dette er desverre konsekvensene av å ha AP i regjering, dvs. et dysfunksjonelt pampedynasti som sørger for å få sine egne inn i viktige stillinger til fordel for partiet. 2 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 Kan vel ikke forvente at renten går mye opp eller hva? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 Lyncs skrev (På 4.2.2022 den 21.13): "Etter en helhetsvurdering har vi kommet fram til at Jens Stoltenberg var best kvalifisert" osv. osv. Resultatet var vel egentlig gitt på forhånd med hensyn på tidligere valg av bl.a. kringkastningssjefer. Når AP styrte var det alltid en tidligere AP-mann som fikk den stillingen og de samme argumentene kom de med den gangen også. Dette er desverre konsekvensene av å ha AP i regjering, dvs. et dysfunksjonelt pampedynasti som sørger for å få sine egne inn i viktige stillinger til fordel for partiet. Vel, personlig misliker jeg JS stort, og jeg mener ingen politiker burde kunne komme på Stortinget uten både utdanning og minst ti års arbeidserfaring. Jeg vet ikke hvem søkerne var og gidder ikke sjekke, eller om noen av dem egentlig hadde bedre kvalifikasjoner, men, face it, han har etter hvert fått en ganske solid CV på toppen av relevant utdanning... Lenke til kommentar
minim Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 Pliscin skrev (47 minutter siden): Kan vel ikke forvente at renten går mye opp eller hva? Det er vanlige sin folk tur nå Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 5. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2022 Det finnes et uttrykk som sier at: "folket vil bedras" og det har vi blitt til grader og som kan sammenlignes med systemer i land som kalles bananrepublikker. Støre er vel en av de verste sosialistlederne vi har hatt her til lands og et kollaps for partiet hans er vel uungåelig dersom han ikke skiftes ut i god tid før neste valg. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 Og så har de riksrevisoren også Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 Jens Stoltenberg er absolutt godt kvalifisert til stillingen. Å påstå noe annet er bare vås. Arbeiderpartiet har ikke i nærheten av nok makt til å diktere en slik ansettelse egenhendig. Det er dog rart at Jens Stoltenberg eller hans rådgivere ikke ser at det brygget opp til for mye støy for at han kunne ta denne stillingen. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 WiiBoy skrev (15 minutter siden): Jens Stoltenberg er absolutt godt kvalifisert til stillingen. Å påstå noe annet er bare vås. Sentralbanksjefen skal være en tungt faglig stilling som velges ut av ansiennitet. At man synes Jens virker ut som en kjernekar bør ha lite å si, akkurat som at man ikke kan bli kirurg av å være en omgjengelig nok hjelpepleier. Synes du det resonnementet er vås? 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 6 minutes ago, Gavekort said: Sentralbanksjefen skal være en tungt faglig stilling som velges ut av ansiennitet. At man synes Jens virker ut som en kjernekar bør ha lite å si, akkurat som at man ikke kan bli kirurg av å være en omgjengelig nok hjelpepleier. Synes du det resonnementet er vås? Synes ikke delen med kirurgen er vås, men sentralbanksjefstillingen handler svært mye om tolkninger av nasjonal og internasjonal politikk og hvordan dette påvirker økonomien på kort og lang sikt. Jens Stoltenberg er mer enn godt nok kvalifisert. Jeg mener dog at han ikke burde fått stillingen, pga. det svekker anseelsen av sentralbanken pga. frykten for sammenblandinger av roller. Det i seg selv er svært uheldig. 3 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 5. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2022 WiiBoy skrev (46 minutter siden): Jens Stoltenberg er absolutt godt kvalifisert til stillingen. Å påstå noe annet er bare vås. Arbeiderpartiet har ikke i nærheten av nok makt til å diktere en slik ansettelse egenhendig. Det er dog rart at Jens Stoltenberg eller hans rådgivere ikke ser at det brygget opp til for mye støy for at han kunne ta denne stillingen. Arbeiderpartiet har ikke i nærheten av nok makt til å diktere en slik ansettelse egenhendig ?? Hva mener du med det? Var det andre enn AP´s partipamper som deltok i den avgjørelsen? Hvem da? Og hvordan kan en person som ikke har vert ansatt i lignende stillinger være bedre kvalifisert en hun som hadde vert lenge ansatt i den bedriften og kjente godt til systemet og deres rutiner gjennom flere års erfaring? 2 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 9 minutes ago, Lyncs said: Var det andre enn AP´s partipamper som deltok i den avgjørelsen? Hvem da? Tja. Tryge Slagsvold Vedum, for eksempel. Og embetsverket i finansdepartementet, som også anbefalte Stoltenberg.. Så vidt jeg kan bedømme har ikke AP bidratt spesielt. Det ville være større grunnlag for kritikk om embetsverket ble overkjørt, noe som ikke ser ut til å være tilfelle her. 10 minutes ago, Lyncs said: Og hvordan kan en person som ikke har vert ansatt i lignende stillinger være bedre kvalifisert en hun som hadde vert lenge ansatt i den bedriften og kjente godt til systemet og deres rutiner gjennom flere års erfaring? Nå er ikke topplederstillinger helt som andre stillinger. Det er f.eks. ikke forventet at nasjonalbanksjefen skal lage rentemodeller selv. Det er derimot en stilling som utformer pengeøkonomien i landet. I så måte er ledererfaring på nasjonalt og internasjonalt nivå viktig, og kjennskap til politikken neppe et minus. Kort sagt er det litt vanskelig å definere hva man ser på som kvalifikasjoner i en slik stilling, fordi det er forskjellig fra enklere stillingstyper, som for eksempel en snekker - der man veldig klart kan si om vedkommende har snekkerkompetanse eller ikke. 1 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 (endret) barfoo skrev (9 minutter siden): Tja. Tryge Slagsvold Vedum, for eksempel. Og embetsverket i finansdepartementet, som også anbefalte Stoltenberg.. Så vidt jeg kan bedømme har ikke AP bidratt spesielt. Det ville være større grunnlag for kritikk om embetsverket ble overkjørt, noe som ikke ser ut til å være tilfelle her. Som en kompis og tidligere Senterparti-politiker en gang sa til meg; "Jeg meldte meg ut av partiet den dagen jeg skjønte de bare var arbeiderpartiet sin forlengede arm". Det kan minne litt om Kina og Nord Korea. Mange partier der også, men det er et parti som styrer hele showet. Endret 5. februar 2022 av Mr.Duklain 3 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 1 hour ago, Mr.Duklain said: Det kan minne litt om Kina og Nord Korea. Mange partier der også, men det er et parti som styrer hele showet. Da kan du ikke mye om hverken norsk eller kinesisk politikk. Resten av innlegget ser jeg ingen grunn til å kommentere; det er tomme påstander uten argumentasjon bak. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 barfoo skrev (1 minutt siden): Da kan du ikke mye om hverken norsk eller kinesisk politikk. Resten av innlegget ser jeg ingen grunn til å kommentere; det er tomme påstander uten argumentasjon bak. Skrev aldri at det var likt, men at det kan minne om det. Kan en del om både kinesisk og norsk politikk. Om du tror på det min kompis sa til meg er sant eller ikke er din sak, og ikke noe jeg bryr meg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå