Gå til innhold

Rockstar bekrefter at Grand Theft Auto 6 er under utvikling


Anbefalte innlegg

Eddie_Peddie skrev (1 time siden):
MrL skrev (2 timer siden):

Rockstar er vel det eneste selskapet igjen jeg har trua på kan lage en spill evolusjon med nytt spill / GTA , som de har gjort gang på gang.

Bethesda og CD Projekt RED har jeg fått mindre forventninger til med årene, de er ikke i samme liga som Rockstar - det er ingen andre heller. 

 

 

Vis sitat  

GTA har jo så å si vært likt hele tiden siden Gta3. Legger til noe ekstra å gjøre. Men hater GTA online, så håper på en ordentlig singelplayer, og en seperat onlinebit. Om ikke blir det muligens første GTA jeg dropper utenom Chinatown wars eller hva det het

GTA har vært banebrytende GTA 3 - GTA V. 

Ja det er likt i form av hva spillene handler om, tross alt er det en spillserie.

Men spillene har evolusjonert og vært i en størrelsesorden og detaljgrad andre spill kan se langt etter. 

Tar vi med RDR2 må det nesten opprettes en AAAA kategori for spill, ingenting annet er i nærheten.

 

 

 

 

Endret av MrL
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat GTA vil jeg ikke at de forandrer for mye. Vil selvsagt ha up-to-date grafikk, men selve konseptet vil jeg ha mer av det samme - særlig når det kommer ut 10 år etter forrige. Gjerne litt mer utforskning og dynamiske missions hvor det ikke er gitt hvilken strategi man skal ta. Digget V, men en del av oppdragene var litt vel lineære og scriptet.

Drømmer om et kart med flere byer igjen som i San Andreas.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi satte igang med å spille litt GTA5 igjen for noen mnd siden. Fokuserte på det nye innholdet som stort sett krever at man holder seg i "public" biten. Det har vært en interessant opplevelse for å si det mildt.

Online biten er så infisert i "moddere" at de sitter og skryter i chatten at de bruker mods. Og driver utpressing av andre spillere. Vi har opplevd å bli spammet ned av random ting som spawner på himmelen, fått byttet ut personlige biler mens vi kjører de, vi har fått fyllt opp og tømt kontoene, moddere som teleporterer rundt og bare lager kvalme samt 2 av 4 i gjengen er nå bannet av rockstar og har fått kontoen slettet fordi hackere har herjet med kontoen deres mens vi spilte.

Trist å si, men når R* lar dette skje i GTA5 online og går løs på lovlydige spillere uten mulighet for å forsvare seg, så kommer vi nok ikke til å handle GTA6 med mindre single playeren tilsvarer prisen.

Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev (På 2/7/2022 den 12.33):
MrL skrev (På 2/7/2022 den 11.47):

Rockstar er vel det eneste selskapet igjen jeg har trua på kan lage en spill evolusjon med nytt spill / GTA , som de har gjort gang på gang.

Bethesda og CD Projekt RED har jeg fått mindre forventninger til med årene, de er ikke i samme liga som Rockstar - det er ingen andre heller. 

 

 

Vis sitat  

GTA har jo så å si vært likt hele tiden siden Gta3. Legger til noe ekstra å gjøre. Men hater GTA online, så håper på en ordentlig singelplayer, og en seperat onlinebit. Om ikke blir det muligens første GTA jeg dropper utenom Chinatown wars eller hva det het

Likt? Hva snakker du om? Det er jo vidt forskjellige historier i spillene.

Poenget med GTA er å ha en interessant historie hvor man kan ha satiriske skråblikk på det som skjer i nåtid samfunnet i virkeligheten. Derfor er det litt synd at de tråkker i salaten og bruker så lang tid på spillet. De kommer aldri igjen til å treffe dagsaktuelle temaer og da er GTA slik vi kjenner det ferdig.

Sånn sett er det utrolig at de hoppet over menneskehetens største karikaturer av en president. Det kunne blitt tidenes historie, som dessverre glapp ut av hendene deres.

Lenke til kommentar
(not the real) Dr. Bombay skrev (13 timer siden):

Poenget med GTA er å ha en interessant historie hvor man kan ha satiriske skråblikk på det som skjer i nåtid samfunnet i virkeligheten. Derfor er det litt synd at de tråkker i salaten og bruker så lang tid på spillet. De kommer aldri igjen til å treffe dagsaktuelle temaer og da er GTA slik vi kjenner det ferdig.

Sånn sett er det utrolig at de hoppet over menneskehetens største karikaturer av en president. Det kunne blitt tidenes historie, som dessverre glapp ut av hendene deres.

Du er spot on på hva "greia" til GTA er her, men jeg føler ikke de har gått glipp av noe akkurat ved å vente såpass lenge. For det første skjer jo dagsaktuelle ting hver dag, og i tillegg så holder det at ting ligger noenlunde friskt i minnet. Om spillet kommer i løpet av neste år eller året etter (ikke usannsynlig, da de som regel slipper GTA ganske nøyaktg et år etter det annonseres), så tør jeg gjette på vi får se parodier på både Trump, Biden, Covid-19, antivaxxere, kongress-stormingen, Area 51-stormingen, TikTok, cancel culture, kryptovaluta, miljø-"hysteri", Elon Musk, osv. I tillegg har man mer tidløse ting de kan parodiere (selv om mye av det er gjort tidligere), som scientologi-kirken, rednecks, hillbillies, våpenloven, helsevesenet, Hollywood, osv.

Min gjetning er at de kommer til å prøve å parodiere både venstresiden og høyresiden og begge kommer til å klikke.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (På 2/9/2022 den 8.18):

Du er spot on på hva "greia" til GTA er her, men jeg føler ikke de har gått glipp av noe akkurat ved å vente såpass lenge. For det første skjer jo dagsaktuelle ting hver dag, og i tillegg så holder det at ting ligger noenlunde friskt i minnet. Om spillet kommer i løpet av neste år eller året etter (ikke usannsynlig, da de som regel slipper GTA ganske nøyaktg et år etter det annonseres), så tør jeg gjette på vi får se parodier på både Trump, Biden, Covid-19, antivaxxere, kongress-stormingen, Area 51-stormingen, TikTok, cancel culture, kryptovaluta, miljø-"hysteri", Elon Musk, osv. I tillegg har man mer tidløse ting de kan parodiere (selv om mye av det er gjort tidligere), som scientologi-kirken, rednecks, hillbillies, våpenloven, helsevesenet, Hollywood, osv.

Min gjetning er at de kommer til å prøve å parodiere både venstresiden og høyresiden og begge kommer til å klikke.

Det skjer dagsaktuelle ting hver dag. Men det jeg mente med at de ikke kommer til å treffe på dagsaktuelle temaer, var at de bruker så lang tid på spillet. Det som var dagsaktuelt da de skrev historien, er ikke lenger dagsaktuelt kanskje 5-7 år etter når spillet en gang lanseres. De balanserte i mye større grad på en knivsegg da de lanserte spill med jevnere mellomrom.

Kanskje de har et eller flere sidespor man kan følge utenom hovedhistorien som kom inn senere (og som da føles ferskere), men de sa allerede da GTA V kom på PS3 at de jobbet med GTA 6. Så hovedhistorien er nok langt ifra fersk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
(not the real) Dr. Bombay skrev (På 10.2.2022 den 15.43):

Det skjer dagsaktuelle ting hver dag. Men det jeg mente med at de ikke kommer til å treffe på dagsaktuelle temaer, var at de bruker så lang tid på spillet. Det som var dagsaktuelt da de skrev historien, er ikke lenger dagsaktuelt kanskje 5-7 år etter når spillet en gang lanseres. De balanserte i mye større grad på en knivsegg da de lanserte spill med jevnere mellomrom.

Kanskje de har et eller flere sidespor man kan følge utenom hovedhistorien som kom inn senere (og som da føles ferskere), men de sa allerede da GTA V kom på PS3 at de jobbet med GTA 6. Så hovedhistorien er nok langt ifra fersk.

Du har et poeng der. Men til gjengjeld, så er det sjelden hovedhistorien er så full av handling om dagsaktuelle ting. GTA5 hadde vel finanskrisen fra 2008 som hovedtema (selv om spillet kom i 2013), men selve historien kunne vært satt til noe annet også. På samme måte vil nok GTA6 (sannsynligvis) i hovedsak handle om splittelsen i amerikansk politikk som har pågått siden Trump vs Hillary, men selve hovedhistorien vil nok bare være SATT I den settingen, fremfor å handle OM det. Og om noe nytt og mer dagsaktuelt hadde dukket opp i mellomtiden under utviklingen, så ville de nok endret det fortløpende. Men de overstyrende temaene er ofte ting som påvirker USA i såpass stor grad at det gjerne varer over flere år, nettopp som finanskrisen gjorde.

Lenke til kommentar
(not the real) Dr. Bombay skrev (På 10.2.2022 den 15.43):

 Så hovedhistorien er nok langt ifra fersk.

Mange historier kan fortelles på nytt i et "ferskere" medium. Altså kan de ha en relativt fast overordnet historie som kanskje er litt tidløs, men endre/legge til relevante referanser og dialoger mot slutten av utviklingsfasen. Akkurat som med radiostasjonene og navn på bedrifter som de bruker å pariodiere. Mye av det kan være placeholders de første årene. Blir jo spennende å se hva tema faktisk blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...