Gå til innhold

Pc-TV

Anbefalte innlegg

Har en pc som jeg ikke bruker og hadde tenkt å bruke denne til DVD spiller for å koble til TV-en i stua. Har også vurdert surroundalegg tilknyttet denne. Maskina er da også tenkt brukt som opptaker. Hvilket utstyr trenger jeg for å få et bra resultat.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg dette Tv-kortet...

Det er rimelig og funker meget bra til opptak også..

Det eneste ellers du trenger da er vel et rimelig bra lydkort, f.eks et Live! eller Audigy kort burde holde mer enn nok til å gi deg fet lyd på anlegget ditt..

Ps. Det står ikke noe om det, men det fungerer som Tv-Ut også det Tv-kortet, så du trenger ikke Tv-Ut på skjermkortet ditt.

Endret av Erra
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg dette Ps. Det står ikke noe om det, men det fungerer som Tv-Ut også det Tv-kortet, så du trenger ikke Tv-Ut på skjermkortet ditt.

Hæ? TV-UT.

Det har da ikke jeg oppdaget, enda jeg har hatt akkurat samme kortet i over ett år nå.

Hvordan gjør man slik at det fungerer som tv-ut da?

Endret av per.lund
Lenke til kommentar

vil du bruke pc som dvd spiller TIL tv?...eller ta opp FRA tv?

Hvis det første må du ha et skjermkort med tv-utgang.. (s-vhs el.), hvis det andre trenger du et tv kort så du kan kjøre tv via pc til tv.

Har du et skjermkort med tv utgang er det bare å finne ut hva slags kabler du trenger fra kortet til tv.. (jeg bruker s-vhs med separat minijack lydkabler fra lydkort til scart, men du kan fint kjøre lyd separat til evnt stereoanlegg).

Hvordan aktivere tv-utgangen står som regel i manualen til kortet, men kan avhenge litt av hva slags driver du bruker.

Lenke til kommentar
Hvilket høyttaleranl bør jeg satse på og hva bør jeg holde meg borte fra.

Logitech Z-680. :thumbs:

Det koster vel rundt 3000kr for Z-680, men da får du uslåelig lyd til de pengene.

Så det anbefales på det sterkeste!

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...