Windoge Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Har ikke bestilt mye fra Proshop tidligere, men tenkte å kjøpe en vare til 13000 kr som Komplett ikke har inne. Ser at det er varierte meninger om reklamasjon på Proshop. Det kan selvfølgelig komme av at folk ofte legger inn anmeldelser når de skal klage, men vil høre om det er noen her som har positive erfaringer med service og reklamasjon? Lenke til kommentar
hotjo Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Proshop er ok så lenge en ikke trenger å reklamere eller bruke garantien på varene, da begynner hælvete for oss forbrukere. På det meste av det de selger, tvinger de oss forbrukere til å ta direkte kontakt med produsentene for å få garantien, om du da får ny vare fra produsenten, så nekter proshop for å ha noe med det produktet å gjøre i framtiden, ikke våres problem lengere, sier de.! Kontakt produsent for garanti/reklamasjon. En ender opp med en masse problemer med fortolling og moms, særlig om det er UPS som er transportør.! Får en ny vare ifra dem, så praktiserer de at garantien/reklamasjon gjelder ifra opprinnelig kjøpsdato, og ikke sånn kjøpsloven tilsier, at dato for ny vare er dato fro ny garanti/reklamasjons periode. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. februar 2022 Del Skrevet 4. februar 2022 Har hatt et par RMA saker med Proshop for noen år siden, først var det en CPU som døde og deretter et hovedkort. Prosessen føltes veldig grei og ryddig ut for meg, hovedkortet fikk jeg og bytte med en annen dyrere modell hvor jeg la mellom et lite mellomlegg uten at dette bød på noen problemer og. Så min personlige erfaring med RMA saker hos ProShop har i motsetning til hotjo over meg vært problemfritt og jeg har aldri blitt bedd om ta kontakt med produsentene direkte. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2022 10 hours ago, Evil-Duck said: Har hatt et par RMA saker med Proshop for noen år siden, først var det en CPU som døde og deretter et hovedkort. Prosessen føltes veldig grei og ryddig ut for meg, hovedkortet fikk jeg og bytte med en annen dyrere modell hvor jeg la mellom et lite mellomlegg uten at dette bød på noen problemer og. Så min personlige erfaring med RMA saker hos ProShop har i motsetning til hotjo over meg vært problemfritt og jeg har aldri blitt bedd om ta kontakt med produsentene direkte. Er det normalt at alt av produsenter holder til i Norge i det hele tatt? Høres merkelig ut. Men bra du har positive erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå