Gå til innhold

Ny skjermkortgenerasjon kjem i år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke AMD får opp RT ytelsen betraktelig, så er kommentaren om at RX 6950 XT er kraftigere enn det kommende RTX 3090 Ti litt misvisende. RX 6900 XT er allerede on par med RTX 3090 i flere spill uten RT på plass. Men så fort man slår det på, mister AMD all oomf, og RX 6900 XT havner fort ned på RTX 3060ti - 3070 nivå. Som bare blir gjort værre når man tenker på DLSS. FSR er ett alrernativ, men det er ikke, per nå, ett alternativ som gir like høy kvalitet som DLSS

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er mer spent på hva Intel klarer å levere av grafikkort. Akkurat nå er det sårt tiltrengt med en tredje aktør innen denne bransjen, ellers vil det fortsette med mangelvare og ekstreme priser. Jeg har fortsatt det gamle GTX 1070 grafikkortet jeg kjøpte for noen år siden og vil ikke betale blodpris for et nytt ett som så vidt er bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, FrihetensRegn said:

Jeg er mer spent på hva Intel klarer å levere av grafikkort. Akkurat nå er det sårt tiltrengt med en tredje aktør innen denne bransjen, ellers vil det fortsette med mangelvare og ekstreme priser. Jeg har fortsatt det gamle GTX 1070 grafikkortet jeg kjøpte for noen år siden og vil ikke betale blodpris for et nytt ett som så vidt er bedre.

Har GTX1080 selv. Føler at om jeg gir det dobbelte av det jeg gav for det så får jeg nå noe som er ca. like bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig positiv til at det kommer en tredje aktør, men vet ikke helt om jeg tror det vil påvirke prisen nevneverdig. Intel er også ute etter å maksimere profitt, så tror de vil legge seg på samme pris som Nvidia og AMD.

Mange på nett som tror at Intel kommer til å bli en reddende engel som skal gi oss normale priser på GPU igjen. Det tror ikke jeg kommer til å skje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Mange på nett som tror at Intel kommer til å bli en reddende engel som skal gi oss normale priser på GPU igjen. Det tror ikke jeg kommer til å skje.

Jeg tror heller ikke Intel har noe ønske om å komme gamere til unnsetning, men man kan jo håpe at en tredje aktør vil lede til flere grafikkort på markedet.

Flere kort øker tilgjengelighet. Hverken Nvidia, AMD eller Intel kan la skjermkort støve ned, noe som kan redusere prisene.

Lenke til kommentar
TheKims skrev:
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig positiv til at det kommer en tredje aktør, men vet ikke helt om jeg tror det vil påvirke prisen nevneverdig. Intel er også ute etter å maksimere profitt, så tror de vil legge seg på samme pris som Nvidia og AMD.

Er jo slik den amerikanske økonomien er i selskaper i USA "Kun" profitt som teller jo dyrere des bedre og dette blir bare værre og værre!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...