Döden Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Humhum. Tror nok du tar feil. Hvis du er interesert i MGS ta en titt på linken (P-MGS) i signaturen min. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har hørt litt rundt på P-MGS. Omi: Its a much easier process to just:Remodel the polygons Change the Controls Adapt the MGS2 Engine for Gamecube Adding the Shadow Moses map. Compared to: Writing a whole new engine Plus the whole other malarky of the porting process... Its cheaper, easier, and more sensible to use a currently existing engine if they feel they can get the same performance from it if they were to do their own engine. Of course, the TTS engine is optimized for gamecube, plus various other differences so it isnt a carbon copy of the MGS2 engine, but I'm sure the programming fundamentals and structure of the MGS2 engine was more than enough to work with TTS without a hitch... Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) OK, vi tar begge feil: Jonny: We know it’s a remake of the original, with the graphics and gameplay of Metal Gear Solid 2, right? Denis: That’s correct. Jonny: OK. Denis: Well the graphics, actually, the graphics we’ve done a little bit more with… we’ve got a unified pipeline, we’ve got all different textures, bump-mapping, shine-mapping, all that stuff’s in there too. It’s not the “same” graphics as Metal Gear Solid 2 so much, but they’re upgraded graphics. Jonny: So would you say they’re upgraded from the original Metal Gear Solid? Denis: Oh yeah! Definitely, oh yeah. Jonny: But not upgraded from Metal Gear Solid 2 graphics? Denis: Uh, I guess it depends on what you mean by that question. It’s not… the engines are similar, but it’s obviously not the same technology, it’s running on the Cube. The Cube’s got some enhancements over the PlayStation 2, things that we can do that they can’t. That’s the best way to describe it. Does that answer your question? Jonny: Yeah. Denis: OK. Jonny: What is the engine that it’s running on? Is this something that you guys made yourselves? Denis: It’s a combination of some of our technology, and some of Konami’s technology. Jonny: OK, so it’s not like a port of the PS2 engine, or something like that? Denis: Uh, no… not really. Planet Gamecube Han hadde visst ikke sovet noe særlig før dette intervjuet, så det forklarer den litt rotete måten han sier ting på. Endret 16. januar 2004 av Niskivara Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hmm. La oss si det sånn, siden vi ikke kommer noen vei: TTS bruker ikke den eksakt samme motoren. De bruker en motor med de samme basiske kodingene som MGS2 motoren hadde. (Gameplay er bl.a. veldig likt) Motoren er også optimert for GC, noe som gjør at den er mer presis, funker bedre, en smule bedre grafikk og så videre. Planet MGS Ta en titt og meld deg inn på forumet! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hmm.La oss si det sånn, siden vi ikke kommer noen vei: TTS bruker ikke den eksakt samme motoren. De bruker en motor med de samme basiske kodingene som MGS2 motoren hadde. (Gameplay er bl.a. veldig likt) Motoren er også optimert for GC, noe som gjør at den er mer presis, funker bedre, en smule bedre grafikk og så videre. Planet MGS Ta en titt og meld deg inn på forumet! Jeg har tatt en titt. De folkene på forumet bare gjetter. Hvis grafikkmotoren hadde vært bygget oppå MGS 2 motoren hadde Dyack sagt det. Men det han sier er at det er ny teknologi, med litt av Konamis kode i(Ikke spesifikt MGS 2 koden), litt av SK's kode i, og ikke en "port" av grafikken. Og grafikken blir ikke en smule bedre enn MGS2, den blir mye bedre(Har du sjekket ut skyggeleggingen på figurene?). Gameplayet er det samme som MGS 2, men med et par oppgraderinger. Fysikk og AI også. Det å bruke MGS 2 grafikk motoren og "porte" den over til Gamecube hadde nok vært vanskelig. Bare se hvordan det gikk med MGS:Substance på X-box. X-boxen greide ikke å kjøre spillet ordentlig. Skal se om jeg melder meg inn på forumet etterhvert..... Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det jeg sier er at sannsynligvis ligger det Konami's kjerne og koder i bunn. Mens resten er lagd spess. til gamecube'n. Skygger,fysikk osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå