Gå til innhold

Metal Gear Solid - Twin Snakes

Nexxi

Anbefalte innlegg

Snaaaake!

MGS update from Konami's Gamers Day.

January 09, 2004 - IGNcube today attended Konami's Gamers Day in San Francisco. While there was only one GameCube title at the show, the anticipated third-person action title Metal Gear Sold: The Twin Snakes, it stole the thunder from earlier announcements -- a true display of saving the best for last.

Silicon Knights' President Denis Dyack spoke at Konami's presentation, which was truly a stunning spectacle since prior showings of the game have relied on an age old E3 build. The first bit of the presentation discussed what exactly made Twin Snakes so different from the original Metal Gear Solid. The primary difference (as those following this game know) is that Twin Snakes takes all of the control refinements from Metal Gear Solid 2 and incorporates them into the original storyline. Now you can do everything that Snake did in MGS2 in MGS: TS -- whether they're moves like rolling, peeking around corners, precision shooting, and hanging off ledges or A.I. that reacts realistically to noises, missing guards, and sightings of intruders.

In fact, Denis explained that the A.I. is even more refined than what was seen in MGS2. Guards are more sensitive to sound and missing patrols. Once alerted, these foes will maintain a higher level of caution on their patrol routes. However, the biggest addition to the A.I. is that guards will now strategically clear outside areas (which was only done indoors in MGS2).

A more obvious difference is, of course, that the graphics engine has been completely overhauled. MGS has been updated to resemble the kind of graphics seen in MGS2, which is more than evident in screen shots and trailers. However, this contrast was made strikingly clear in today's presentation thanks to a side by side comparison of the original Metal Gear Solid and Twin Snakes. A video of one room in Metal Gear Solid played while one of Konami's employees played through the same room in Twin Snakes. There is such a drastic difference in the presentation of the game -- it's just incredible. Silicon Knights went through each level, not only to update the visuals, but it also redesigned several of layouts to accommodate the new moves Snake can use -- which gives him numerous ways to get around obstacles.

Dyack also showed off a few of the in-game cut-scenes. In case you were wondering, none of the story has been changed (except for bits of dialogue). However, thanks to new more powerful cinemas, the meaning of the story is enhanced. Today, we were privy to Solid Snake's introduction to the Ninja -- and while what happens is primarily the same, it now carries a feeling of "Holy S***!" Everything from the Ninja's rampage in the hallway to his splitting Snake's bullet is so artfully done that it's hard to compare them to MGS' cut-scenes. Part of the poignancy, besides for some rather stylized cinematography (and some extended scenes, which brings TS's tally to three hours of cinematics) is that the audio has been completely redone -- everything from the voice acting to the soundtrack. Overall, TS is a more immersive experience and absolutely breathtaking for fans of the series.

However, this isn't just a game for Metal Gear Solid fans. Silicon Knights has put a ton of easter eggs in the game for you to uncover. Denis only pointed out a few (during the boss fight with the Ninja), but he promises that Twin Snakes will be filled with little extras that emphasize the collaboration between the three companies. In this computer room, we were shown a GameCube sitting on someone's desk and the GameCube's load screen was displayed on the adjacent TV (which you can blow up). In the corner of the room, sitting on top of a computer console, were dolls of Yoshi and Mario. If you shoot Yoshi, you'll hear it say, "Yoshi!" Mario, when shot, sounds like you just hit a coin box and 1UP floats above his head.

Dyack wrapped up his presentation with some choice bits of information. The most important is that Twin Snakes' release date has been clarified again as an elusive "March 2004." However, more exciting news is that Dyack says that he would really like to see the three companies (Konami, Nintendo, and Silicon Knights) work on another project together -- which he hopes will be an entirely original product.

Metal Gear Solid was also playable in near final form (Silicon Knights is busy polishing the game). While IGNcube didn't get the chance to play any new areas at the event, we can report that the game plays a lot better than the E3 build. The engine is a lot smoother, and the controls and visuals have been refined. The most impressive graphic enhancements in the part we played were the added snow effects. Snow constantly falls, but the flakes billow and swirl around Snake thanks to the wind (which also makes his bandanna flap wildly).

Twin Snakes appears to be right on track for its March release. After today's presentation, we're even more excited for the game (if that's possible). For those of you wondering whether or not this remake is worth a look -- it is. It's no longer the same title that Metal Gear Solid was. Really, the only thing left in tact is the storyline and general level layout. The technology has been completely overhauled making this a radically different experience.

You better practice your "Snaaaake!" cries because March is right around the corner. IGNcube will update you with more MGS: TS goodness in the coming weeks. Until then, check out the new screens in our media pages.

___________________________________________-

Artikklen kan leses på IGN.com, hvor det også finnes nye bilder.

Huff som jeg gleder meg til dette spillet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet kommer til å bli det beste som er lagt til GameCube! :thumbs:

Har spillt orginalen på playstation tusenvis av ganger og fått allt av extra ting, så kan allt utenatt der! ;)

Men det blir vel stor forandring på det fra orginalen. Håper de har forrandret på det like mye som Resident Evil ble forandret! Det var et helt nytt spill!! :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er moro at folk klager over realismen i MGS: TTS da det er folk som løper på vannet i MGS2. De nye filmsnuttene til Kitamaru ser helt utrolig fete ut, mye bedre en alt annet jeg har sett i noe spill før.

Her er to artikler til:

1 UP

Gamespot

Jeg gleder meg skikkelig til dette spillet. Og hvis det Dennis Dyack sier om at de ikke vil vise oppdaterte versjoner av spillet før rett før utgivelsen er sant, så kommer dette spillet til å bli helt sinnsykt utrolig konge!

Uansett ser det altfor bra ut allerede.

Lenke til kommentar

Hovedsaken her er mest MGS3-SE men det står noe om Twin Snakes her og: http://www.gamespy.com/interviews/january04/mgsroundtable/

Skal visst være en ny MGS3 trailer her:

http://www.fileplanet.com/files/130000/135314.shtml

Det står TGS2003 trailer på denne, men så vidt jeg har forstått har denne kommet ut før, om det er noe nytt på denne traileren eller om det bare er en High-Res utgave av den forrige vet jeg ikke, har ikke hatt mulighet til og lastet den ned enda. Den er i hvertfall større en den forrige, someone let me know, ok?

Lenke til kommentar

Yup, det var nok en av de gamle ja, men ikke den 11 minutter lange, men nr.2 i rekka. Den som var 5 minutter lang. Trodde det var en ny trailer med tanke på datoen den ble lagt ut for nedlasting (1/4/2004). Litt seint av fileplanet å kalle denne ny siden den har ligget på nett i flere måneder nå. Forskjellig størrelse på filene har de også klart og fått til: http://www.gamershell.com/download_3525.shtm

Her er størrelsen halvert av den som finnes på fileplanet, og den ble lagt 27/09/2003. Skjønner ikke vitsen med få folk til å tro at det er en nyere og annen fil enn det som er lagt ut tidligere. Tar jo bare opp båndbredde på serveren deres og gjør det vanskeligere for folk og last ned nyere filer. Begynner å bli le av fileplanet nå og stemmer det rett ned på lista mi. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Spoilere fra et spill som det lages re-make av ?  :laugh:

neida!  :thumbup:

Det finnes noen som ikke har spilt originalen, og noen som har spilt originalen men gjerne vil vente med å se hvordan den er forandret til de spiller det selv.

Men uansett....

DETTE SPILLET BLIR SINNSYKT!!!!

Lenke til kommentar

Yepp, har sett den 30 min lange traileren 4 ganger nå.. jeg har en følelse at det blir et par ganger til iløpet av kvelden!

Det er sykt, jeg blir helt oppslukt av det som skjer på de forskjellige cutscenesa, vekker minner!

Dette er det spillet jeg ser mest frem til på tvers av alle konsollene i hele år, på tross av at det er en Remake!

Mars har aldri vært lengre unna!!!!!!!!!!!!!!!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Spoilere fra et spill som det lages re-make av ?   :laugh:

neida!  :thumbup:

Det finnes noen som ikke har spilt originalen, og noen som har spilt originalen men gjerne vil vente med å se hvordan den er forandret til de spiller det selv.

Men uansett....

DETTE SPILLET BLIR SINNSYKT!!!!

MGS3:SE

:dribble:

Blir enda sykere.

Så gå hjem og vogg! :laugh::laugh::thumbup:

(Ps. skjønnte det med re-make osv. bare litt moro! :yes: )

Lenke til kommentar
MGS3:SE

:dribble:

Blir enda sykere.

Så gå hjem og vogg! :laugh::laugh::thumbup:

(Ps. skjønnte det med re-make osv. bare litt moro! :yes: )

Jeg har sett ganske mye på MGS3:SE trailerene, og jeg må si at jeg gleder meg sinnsykt mye mer til MGS:TTS. OK, det er sinnsykt imponerende skog i MGS3 men skyggeleggingen og figurene i MGS:TTS er mye bedre og spillet har et mye mer realistisk utseende, og filmene til Kitamura ser mye bedre ut enn noe av det jeg har sett fra Kojima før.

Lenke til kommentar

MGS3: Ny historie.

Ny Motor.

Nye karakterer.

(Kitamura har lagd storyboard etc. ja.)

Kojima som fortsatt er "directer". Personlig liker jeg Kojima bedre.

kitamura legger "Matrix effekter" til spillet.

Noe som ikke passer overhode til den orginale litt "underground aktige" feelingen,cut-scenene og karakterene" i MGS.

Lenke til kommentar

Kojima er produsent for filmsekvensene, Kitamura regisserer dem. Men.... Kojima er veldig aktiv i sin produsent rolle og med på alle delene av filmsekvensene.

Etter det jeg har sett selv så synes jeg det Kitamura gjør er tusen ganger fetere enn noe jeg har sett i noe dataspill før, inkludert MGS 1 og 2. Det er et helt annet driv i dem, og klipperytmen ser mye bedre ut, og kameraføringen er utrolig. Det finnes ikke noe å klage på i filmsekvensene utenom hvis man har en sær og personlig forkjærlighet for de treige og primitive sekvensene i MGS 1.

Og.... MGS 2 hadde også ny historie, men de fleste likte MGS 1 historien bedre likevel. Hadde nye karakter også, men folk likte de gamle best.

Og.... Grafikkmotoren til MGS:TTS er helt ny. De bruker deler av fysikkmotoren og AI'en fra MGS 2, men det er oppgradert en god del.

Jeg tror MGS3:SE kommer til å bli utrolig bra, men fram til Mars er det helt klart MGS:TTS jeg er mest hype't for.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener altså.

Er også sykt keen på TTS. Men har ingen Cube.

Skal bygge PC iløpet av neste måned, så da ryker vel en del penger. :angry:

800,- er jo ikke all verdens, så jeg skal se ann. :D

Ang. motoren er det den samme som MGS2:SOL. (Gjort bedre også videre + at den funker bedre på GC)

Når det gjelder story likte jeg kanskje 1'rn bedre. 2'rn ble kanskje litt for innviklet med fortsatt noe avdet beste av spill historer som har sett dagens lys! :yes:

Syns at Kitamura's sekvenser blir litt for "spacea" egentlig.

Snake hopper opp og løper på en NIKITA rakett? Neppe!

Ellers ser det absolutt spennende ut.

Bare det ikke "overgjøres" da. Dette tviler jeg på siden Kojima ser trutt og ofte over prosjektet.

Lenke til kommentar
Ang. motoren er det den samme som MGS2:SOL. (Gjort bedre også videre + at den funker bedre på GC)

Feil. Grafikkmotoren er Silicon Knight sin egenlagde. Den har visst i seg et par bittesmå biter av Eternal Darkness motoren, men ikke noe man ville kjenne igjen, og ikke noe av MGS2 motoren.

AI motoren og fysikkmotoren er derimot bygget på MGS 2 sine.

Og ja... De nye filmsekvensene er ganske utflippet, men MGS har aldri vært et realistisk spill, og filmsekvensene har aldri sett bedre ut.

Jeg lo og smilte godt da jeg så rakett sekvensen, og det er vel det som er meningen. Jeg blåser oppi om det passer inn i folks oppfatning av MGS universet(Det folk løper på vannet og sånt), det ser utrolig kult ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...