Theo343 Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 18 hours ago, Datafriken said: Ja snakket med de via chat, Denne chatten? Ventet 1 time i går før den ble avbrutt og nå stått med tom skjerm i en halvtime så langt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Etter litt over 1 time fikk jeg svar med følgende: Quote Troubleshooting steps • Was the product purchased within the campaign period? Is it a Nordic model? • Is there an active SIM card in the new phone? Without an active SIM card, the Benefits tab will not appear. The SIM card needs to be active in the phone for up to 5 days before the Benefits option will appear. • Is the language of the phone set to the local language? (purchased in Sweden = the language needs to be set to Swedish). • Is there a Samsung account signed in to the phone? There needs to be one account for every product, so two products = the customer needs two Samsung accounts. • Clear the data from the Members application: Settings > Apps > Samsung members > Storage > Clear data Jeg setter alltid telefoner, nettbrett og PCer til engelsk, jeg vil ikke ha norsk skriftspråk på telefonen... Endret 3. april 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Jaggu meg tregt på samsung support. Tar 1+ time per spørsmål i Live Chat (andre spørsmålet måtte de sette meg over til teknisk support) og på det andre spørsmålet avsluttet de chatten etter 1 time fordi jeg var på toalettet i stedet for å lese spørsmålet jeg hadde skrevet inn. Endret 3. april 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg har storsett kun tatt kontakt via ukedager på dagtid og da valgt samsung shop da det er de som har "ansvaret" for nettbestilling / tilbud og den slags. de har og en epost "[email protected]" ikke den beste svar tiden der heller egentlig. 1 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 3. april 2022 Forfatter Del Skrevet 3. april 2022 Kanskje bedre å ringa de? Jeg har middels god erfaring med de på chat'en. Og den norske support telefonen er bedre enn når de utenlandske svare på support (de forstår ikke kampanjen i Norge). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg fikk svar på kampanjen. Det andre spørsmålet dreier seg om switch Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 Theo343 skrev (21 timer siden): Noen som vet om samsung switch kan synche kun endringer siden forrige synch for en ukes tid siden? Testet telefonen litt uten simkort og vil gjerne synche alle endringer uten å få noe dobbelt. Det lurer jeg på også, om like filer ignoreres, overskrives eller dupliseres. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) 8 hours ago, mandela said: Det lurer jeg på også, om like filer ignoreres, overskrives eller dupliseres. Etter én time i venting på support fikk jeg svaret "nei". Så da prøvde jeg og kan ikke se at den lagret noe dobbelt. Greit for andre som lurer på det samme Men kremt... husk å slå av skysynkronisering før man sletter bilder ol. på den gamle telefonen Hadde heldigvis kopiert de til den nye telefonen. Endret 4. april 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) Andre som opplever at de mister forbindelsen til blåtann headsett stadig vekk? Dvs. lyden blir borte i noen sekunder så kommer den tilbake. Leser at mange andre sliter med dette på S22 telefonene. Hm... Endret 4. april 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
minim Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 (endret) Repower dealen hos power der en får 2000kr for tlf gjelder det uansett telefon? Når jeg går i repower kalkulatoren så gir den lavere verdi, men i s22 repower kampanjen står det 2000kr uansett. Edit: for å svare meg selv. Fikk 2000kr rabatt på en gammel utrangert telefon jeg hadde i skuffen. Det var uansett telefon i denne dealen. Så fikk man 2000kr i rabatt for å velge telenor abo så S22 Ultra 256gb kostet 10500kr. Kom til at det var rimeligere å da bare kjøpe nytt enn å handle på finn Endret 8. april 2022 av minim ny info Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Ear-podsene kom i posten i går, hadde egentlig tenkt til å prøve å selge de da jeg har et par andre trådløse plugger (men med ledning mellom pluggene). Men er litt i tvil, hvordan erfaringer har folket med de? Er de verdt å beholde? Lenke til kommentar
bbios Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 minim skrev (5 timer siden): Repower dealen hos power der en får 2000kr for tlf gjelder det uansett telefon? Når jeg går i repower kalkulatoren så gir den lavere verdi, men i s22 repower kampanjen står det 2000kr uansett. Edit: for å svare meg selv. Fikk 2000kr rabatt på en gammel utrangert telefon jeg hadde i skuffen. Det var uansett telefon i denne dealen. Så fikk man 2000kr i rabatt for å velge telenor abo så S22 Ultra 256gb kostet 10500kr. Kom til at det var rimeligere å da bare kjøpe nytt enn å handle på finn Frista nesten å prøve på s22 ultra me den kampanjen , men funker dårlig når hverken Elkjøp el power har den på lager i butikk lokalt 😒 Har ik eid en Samsung lengre periode siden s3. (Var ik en suksess .. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 awesnes skrev (28 minutter siden): Ear-podsene kom i posten i går, hadde egentlig tenkt til å prøve å selge de da jeg har et par andre trådløse plugger (men med ledning mellom pluggene). Men er litt i tvil, hvordan erfaringer har folket med de? Er de verdt å beholde? Jeg har ikke så mye erfaring med ørepropper men sammenlignet med mine WH-1000XM4 hodetelefoner så var lyden rett å slett forferdelig syntes jeg, spesielt på høyt volum. Men fullt mulig at de er bra for å være ørepropper, har som sagt ikke så mye å sammenligne med. Lenke til kommentar
minim Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 bbios skrev (2 minutter siden): Frista nesten å prøve på s22 ultra me den kampanjen , men funker dårlig når hverken Elkjøp el power har den på lager i butikk lokalt 😒 Har ik eid en Samsung lengre periode siden s3. (Var ik en suksess .. Ingen power hadde den på lager heller trodde jeg, men så browsa jeg igjennom fargene og fant meg en 40min unna her så da ble det biltur 😛 Kan jo nesten ikke tape noe på å prøve denne med en slik deal når de selger for rundt dette på finn. Samsung har blitt mye bedre de siste årene med mindre "junk" synst jeg. Det kan være verdt forsøket. Regner med at buggsa som meldes på s22u er fikset om noen updates også så gambler på en prøve. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 minim skrev (Akkurat nå): Ingen power hadde den på lager heller trodde jeg, men så browsa jeg igjennom fargene og fant meg en 40min unna her så da ble det biltur 😛 Kan jo nesten ikke tape noe på å prøve denne med en slik deal når de selger for rundt dette på finn. Samsung har blitt mye bedre de siste årene med mindre "junk" synst jeg. Det kan være verdt forsøket. Regner med at buggsa som meldes på s22u er fikset om noen updates også så gambler på en prøve. Prøvde litt demo telefon , så jo ik ille ut.. Var ik noe å finne Nord for Trøndelag 😅 Lenke til kommentar
minim Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 bbios skrev (4 minutter siden): Prøvde litt demo telefon , så jo ik ille ut.. Var ik noe å finne Nord for Trøndelag 😅 Blir en dryg biltur da for en telefon Er det noen som har funnet en god løsning på dette med cloud og bilder? Jeg liker icloud løsnigen godt og google photos virker nesten like bra. Eneste jeg ikke får til er å dele bilder som ligger i google photos men ikke på telefonen når jeg er i en app. F.eks om jeg er i messenger og vil sende et bilde nå så må jeg manuelt gå ut i google photos, laste ned bildet på telefonen og så gå inn i messenger for å få sendt det. Bilder på telefonen kan jeg selvfølgelig sende direkte, men jeg kunne tenkt meg å funnet en løsning som virker som icloud hvor jeg slipper å ha 2-300gb med foto/bilder lokalt. Kan man på et vis sette photos som default gallery app å få det til å virke som icloud? Mister jeg noe funksjonalitet på det viset? Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. april 2022 Del Skrevet 9. april 2022 awesnes skrev (4 timer siden): Ear-podsene kom i posten i går, hadde egentlig tenkt til å prøve å selge de da jeg har et par andre trådløse plugger (men med ledning mellom pluggene). Men er litt i tvil, hvordan erfaringer har folket med de? Er de verdt å beholde? Hatt Buds pro i en god stund selv, og har bare pene ting å si. God lyd, intuitiv funksjonalitet og bra støydemping. Eneste å trekke for er nok at mikrofonen(e) ikke er veldig gode, slik at man må snakke ganske høyt eller ha det stille rundt seg for at andre skal høre deg greit. Lenke til kommentar
minim Skrevet 9. april 2022 Del Skrevet 9. april 2022 Mener jeg tokdisse på 30x og ut et vindu. Imponert over at den klarer å holde såpass kvalitet med så mye digital zoom! Kamera er langt bedre enn på Fold 3 Ihvertfall. 3 Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 On 4/9/2022 at 12:42 AM, minim said: Blir en dryg biltur da for en telefon Er det noen som har funnet en god løsning på dette med cloud og bilder? Jeg liker icloud løsnigen godt og google photos virker nesten like bra. Eneste jeg ikke får til er å dele bilder som ligger i google photos men ikke på telefonen når jeg er i en app. F.eks om jeg er i messenger og vil sende et bilde nå så må jeg manuelt gå ut i google photos, laste ned bildet på telefonen og så gå inn i messenger for å få sendt det. Bilder på telefonen kan jeg selvfølgelig sende direkte, men jeg kunne tenkt meg å funnet en løsning som virker som icloud hvor jeg slipper å ha 2-300gb med foto/bilder lokalt. Kan man på et vis sette photos som default gallery app å få det til å virke som icloud? Mister jeg noe funksjonalitet på det viset? Jeg har god erfaring med Samsung Gallery/OneDrive back-up, men benytter også Google Photos fordi de har en bedre redigerings-funksjon. Jeg vet ikke om Messenger er spesiell mht photo-picker (bruker det aldri) - men i f.ex WhatsApp kan man plukke/sende Google cloud only bilder uten å laste dem ned lokalt på telefonen først. 1 Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 Dere som har gått fra SamGalS21U til SamGalS22U - er det noen gode grunner til å oppgradere ? (utenom Pen - den er jeg kjent med fra S21U deksel m/pen og tidligere note) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå