Siggen1979 Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg vurderer å kjøpe bil som er taxikjørt, men er usikker på om det er lurt. Bilen (Mercedes B-klasse) har gått langt men er pen og tilsynelatende godt vedlikeholdt. Har fulgt servicer osv. Noen som har erfaring med taxikjørte biler? Hva bør man være på vakt etter? Selger oppgir at typiske slitasjedeler som bremseklosser/skiver osv er byttet jevnlig, men bør man anta at alt annet er helt utslitt? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Det viktigste kriteriet for at en bil skal holde lenge er at den er godt vedlikeholdt. Drosjebiler er godt vedlikeholdt, og har som regel fulgt alle servicer. Slitedeler blir raskere slitt dersom bilen brukes mye til småkjøring, spesielt i byer, da det blir mer start og stopp. For de fleste biler er det rust som gjør at de blir vraket, så se etter rust. Slitasje på interiør må forventes. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Risikoen er jo der med alle former for bruktkjøp, så en god sjekk via noen kvalifiserte er alltid smart for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg har stygg erfaring med brukte Taxier. Det pleier å ryke dyre ting som motor, girkasse, batterier o.l. Det er ofte egne taxi intervaller på utvalgte servicepunkter, som f.eks girolje på Toyota Prius, men det blir ikke fulgt fordi eieren er en gnien faen. Alltid mål dekkmønsteret før du setter deg inn/velger en taxi. At den har fulgt alle servicer er bare stempler i serviceheftet. Du bør gå i sømmene på hva som faktisk har blitt utført på disse servicene og hva forhandleren anbefaler rundt taxier. Jeg anbefaler deg å styre unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå