Lyncs Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg har full bonus dvs. har ikke hatt skadesaker på flere titalls år. Hvor stort beløp må skaden ha for at det da lønner seg å bruke forsikringen istedenfor å betale selv? Og kan man betale skaden selv når motpart har meldt den inn til mitt forsikringsselskap? Jeg har egenandel på kr 4000.- og er forsikret hos gjensidige. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 I Gjensidige har du vel null egenandel når du har hatt 70% eller mer i 5 år eller mer, eller noe lignende? Jeg ville ringt og hørt. Er noe regler der ser du. Var selv årsak til en liten kollisjon i 2013, ble ikke trukket noe egenandel, men mistet oppsparte år på 75%. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 1. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) Habla Møberg skrev (8 timer siden): I Gjensidige har du vel null egenandel når du har hatt 70% eller mer i 5 år eller mer, eller noe lignende? Jeg ville ringt og hørt. Er noe regler der ser du. Var selv årsak til en liten kollisjon i 2013, ble ikke trukket noe egenandel, men mistet oppsparte år på 75%. Jeg har max bonus dvs. 75% år 3. På skadesaken min står det følgende: "Foreløpig beregnet egenandel 4 000 kr" Da jeg ringte til kundeservice fikk jeg også beskjed om at dersom jeg brukte forsikringen så ville jeg gå tilbake i bonus til 75% år 1, og at det ville medføre høyere forsikringspremie på 3-4000 kr som jeg da måtte betale ned i en 3 års periode før jeg kom tilbake til max bonus. Litt merkelig at man betaler ulik premie når man først har oppnådd 75% alt etter hvor mange år man har stått på det nivået. Endret 1. februar 2022 av Lyncs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå