Martin Braathen Røise Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Microsoft jobber nå hardt for å få deg over på Windows 11: – Det er satt inn et stort regime [Ekstra] Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg liker nå Windows 11 ganske godt jeg da. Men det er vel som alt annet her i verden smak og behag. Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Det er jæklig irriterende, dette her. Windows 11 er noe skit som bryr seg enda mindre om brukernes interesser enn Windows 10. Er jeg heldig, kommer jeg meg over til Linux før de avslutter støtten for Windows 10, så jeg helt slipper 11, men det krever jo at programvaren jeg behøver og vil ha, er tilgjengelig for Linux. Akk og ve. Tragedie. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 For en gangs skyld er jeg litt glad for å ha en for treg maskin. Får ikke installert Windows11 uansett om jeg vil eller ikke. 😛 1 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Memento scientiam skrev (3 timer siden): Det er jæklig irriterende, dette her. Windows 11 er noe skit som bryr seg enda mindre om brukernes interesser enn Windows 10. Er jeg heldig, kommer jeg meg over til Linux før de avslutter støtten for Windows 10, så jeg helt slipper 11, men det krever jo at programvaren jeg behøver og vil ha, er tilgjengelig for Linux. Akk og ve. Tragedie. Hvilke programmer er det du må bruke da? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Memento scientiam skrev (3 timer siden): Det er jæklig irriterende, dette her. Windows 11 er noe skit som bryr seg enda mindre om brukernes interesser enn Windows 10. Er jeg heldig, kommer jeg meg over til Linux før de avslutter støtten for Windows 10, så jeg helt slipper 11, men det krever jo at programvaren jeg behøver og vil ha, er tilgjengelig for Linux. Akk og ve. Tragedie. Men om MS hadde beholdt W10 navnet hadde du ikke brydd deg? Eller var du like ivrig på Linux når du oppgraderte fra 1507 til 1511, eller 1511 - 1607 - 1703 - 1709 - 1803 - 1809 - 1903 - 1909 - 2004 - 20H2 - 21H1 - 21H2 også? Alle disse er feature oppdateringer som har kommet, alle en videreutvikling av den forrige, akkurat som W11. Hvilke interesser er det du mener ikke blir ivaretatt? Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Serpentbane skrev (15 minutter siden): Men om MS hadde beholdt W10 navnet hadde du ikke brydd deg? Eller var du like ivrig på Linux når du oppgraderte fra 1507 til 1511, eller 1511 - 1607 - 1703 - 1709 - 1803 - 1809 - 1903 - 1909 - 2004 - 20H2 - 21H1 - 21H2 også? Alle disse er feature oppdateringer som har kommet, alle en videreutvikling av den forrige, akkurat som W11. Hvilke interesser er det du mener ikke blir ivaretatt? Har aldri vært spesielt fornøyd med Windows 10. Med Windows 11 trer de MS Edge enda lengre nedover brukerne, og blokkerer programmer som oversender hyperlenker som peker til Edge, til standardnettleseren. Personvernet har heller ikke noen bedre framtid i møte med Microsoft. tflovik skrev (31 minutter siden): Hvilke programmer er det du må bruke da? Diverse spill, og enkelte verktøy som kan kjøres i virtuelle maskiner. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Mange spill fungerer utmerket ved å kjøre de fra Steam i Linux selv om de er lagd kun for Windows, det er bare å gå til siden protondb og søke på spillnavnet så ser du om det vil fungere. Verktøyene du nevner er dette helt spesielle windows programmer eller kan det finnes Linux versjoner eller Linux programmer som har samme funksjonalitet? List dem opp. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Maskinen jeg bruker har en mobil i7 7k serie CPU som ikke er støttet i W11 i følge deres eget readyness tool kjør på den aktuelle maskinen, likevel spør W10 om jeg ikke skal oppgradere ? Jeg kjører faktisk helt ned i Windows XP på en retro-maskin. Har også software som må ha XP, så litt kjipt at en oppdatering der ødela for lyd og wifi, som er to ganske viktige funksjoner. Tenker dette var mer eller mindre by design fra MS. Så lenge folk kjører gamle Windows-versjoner som fungerer for dem kan vel MS la være å plage folk med å stikke kjepper i hjulene, men de er vel mest opptatt av å bevare sitt eget rykte ved at folk dyttes over til å oppgradere heller enn å få valget med å ta nødvendige sikkerhetsgrep selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå