Dude94 Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Hvordan kan man ned-justere skattet sitt slik at man betaler minst mulig skatt hver måned og betaler heller som restskatt? Er det mulig i det hele tatt? Jeg betaler ca 25000 kr i skatt hver måned og vil heller investere det beløpet i aksjer eller høy-rente spare konto. Men for det trenger jeg å betale minst mulig skatt. Finnes det noe lovlig måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Bare å justere/få justert skattetrekk. Min brors svigerfar betalte nesten en halv million i skatt på denne måten, så det er mulig. Men, du bør ikke komme til betalingsfristen og oppdage at du ikke har pengene. Å spekulere i aksje med skattepengene behøver ikke være så lurt. 3 Lenke til kommentar
Gjest 7199a...21e Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Bare å skrive at du tjener mindre enn du gjør på skatteetaten.no så får du mindre skatt. Samme som å skrive mer enn man tjener for å sikre seg mot å få restskatt. Anonymous poster hash: 7199a...21e Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Det spørs om du med «lovlig» mener at du kan bli tatt, eller om du mener etter boka. Gi feil opplysninger, eller på annen måte bevist betale mindre enn man skulle, er vel ikke lov. Selv om man betaler restskatten når den kommer. Du blir dog aldri tatt for å gjøre det.. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå