Pawel Szymanski Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Faren min kjøpte en golf gti mk1 maaange år siden og har selvfølgelig klart å miste kontrakten så nå står den på lageret mitt men er fortsatt registrert på gamle eieren, hva kan jeg gjøre? jeg får ikke kontakt med gamle eieren og er egentlig på tide å få an på veien igjen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Har den gamle eieren noen kjøretøy registrert på seg nå? Lenke til kommentar
Pawel Szymanski Skrevet 31. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2022 vet bare at golfen fortsatt er registrert på han, vet ikke om noen andre Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 (endret) For å få omregistrert bilen må det gjøres på nettet med bankid (gjelder både selger og kjøper) eller ved at både selger og kjøper møter opp sammen/samtidig på en trafikkstasjon. Du må få sporet opp selgeren eller arvingene dersom selgeren er død. Endret 31. januar 2022 av mobile999 Lenke til kommentar
Pawel Szymanski Skrevet 31. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2022 takk for svar Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Hvorfor ble ikke bilen omregistrert når faren din kjøpte den? Lenke til kommentar
Pawel Szymanski Skrevet 1. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2022 fordi statens vegvesen sin nettside fantes ikke da og de signerte bare en kontrakt da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 4 minutes ago, Pawel Szymanski said: fordi statens vegvesen sin nettside fantes ikke da og de signerte bare en kontrakt da Man klarte å omregistrere biler før det fantes nettsider. Ble det ikke fylt ut og signert kjøp- og salgsmelding? Er skiltene innlevert? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 (endret) Pawel Szymanski skrev (11 timer siden): fordi statens vegvesen sin nettside fantes ikke da og de signerte bare en kontrakt da Fullt mulig å omregistrere bil uten nettside. Man fyller bare ut vognkort del 2 (evt. salgsmeldingen på det gamle vognkortet). Begge signerer, og det leveres til vegvesen. Etter reglene skal dette gjøres når bilen selges, innen to uker etter salget fant sted mener jeg det er. Edit: Det du må gjøre nå slik situasjonen din er, er å finne tidligere eier og få han til å skrive salgsmelding. Om vedkommende er død må slektningen som er ansvarlig for dødsboet gjøre dette. Endret 2. februar 2022 av Kajac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå