MechWalker Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hei! SItter her og depper , jeg har mistet alle dataene mine på min eksterne harddisk. Harddisken er en MAXTOR 5000, med 250Gb. Faktisk så var det en del viktige dokumenter som lå der. Får beskjed om at hdd ikke er formatert, og om jeg vil gjøre det. Er det noe mulighet for å få tilbake de dataene som ligger/lå på hdd? Bukker og takker for konstruktive innspill!!! Hjelp, please..... Edit: skrivefeil Endret 10. januar 2004 av MechWalker Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Få tak i et "Undelete"-program og prv og redd så mye som mulig Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Program som feks GTB (get data back), kan hjelpe deg i slike tilfeller. Men det koster! Lenke til kommentar
MechWalker Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Program som feks GTB (get data back), kan hjelpe deg i slike tilfeller. Men det koster! Hvor får jeg tak i et slikt program? Dersom det ikke koster flere tusen, må jeg faktisk vurdere det veldig seriøst. Noen som vet om firmaer som tar på seg slike jobber? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det er noen i oslo som driver med det men hsuker ikkje ka dei heiter (du må ha masse peng då) Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei, Har selv hvert med på det samme og det som redda meg var et program som heter file scavenger 2.1 du kan laste ned en demo her http://www.quetek.com/ Det gjør ingenting om du formaterer disken din. Men du trenger nokk en tilsvarene stor disk til å lagre gjenfunnet data. Jeg instalerte programmet å valgte å søke med exhaustive search mode, da ser du hva programmet kan gjennopprette. så det er hvert hver eneste krone spør du meg. Lenke til kommentar
Term Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Last ned en gratis trail av easy recovery. Mistet alle dataene på en disk 1 år bak i tid. Easy recovery sørget for at jeg fikk det jeg trengte tilbake. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) MechWalker, skjedde det noe underlig før disken/filsystemet ble korrupt(?). Vet om flere her på forumet som har opplevd det samme og også ikke har hatt backup (lite smart). Har opplevd det selv, da var firmware til disken som var feilen, "flaks" at jeg hadde speilkopi på foreldrenes maskin + cd-backup. Ser ut som maxtor kan slite med umodent firmware. var disken koblet med firewire? Du kan få filene tilbake dersom du ikke har skrevet over disken, med div. recoveryprogrammer, filnavna pleier å gå tapt bare (utfra egen erfaring) Endret 10. januar 2004 av heraldo Lenke til kommentar
njoten Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har gjort samme tabben selv tidligere. Prøvde da ut flere programmer. Det som fungerte best og var enklest å bruke finner du her http://www.recovermyfiles.com/Download_RMF.html Her kan du laste ned en demo. Ser du at det finner filene du vil ha er det bare å kjøpe. Koster ca 480,- NOK Dette kan kjøres rett fra en diskett. Du velger selv hvilken type filer programmet skal redde. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Firmaet Infolink kan hjelpe deg å redde dataene dine. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hadde akkurat en partisjonstabell som ble fucket opp av Drive Image og Windows XP setup. Prøvde et utall programmer men det eneste jeg fikk til å funke og som fungerte perfekt var dette du finner her: http://www.r-studio.com Hent ned demoen og se om du får tilgang til dataene dine. Hva slags filsystem er det på disken? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du har en ødelagt partisjonstabell, høyst sannsynlig. Data ligger fremdeles på disken, men IKKE BRUK DEN, da det er en viss fare for at data blir korruptert. Det finnst mye programvare som kan "fikse" partisjonstabellen, og om ikke det fungerer så er det bare å lese data fra disken og kopiere til en annen. File Scavenger fungerer ypperlig til et slikt formål, som tidligere nevnt. Kjøpest for et par-tre hundre kroner på nettet. Lenke til kommentar
MechWalker Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 MechWalker, skjedde det noe underlig før disken/filsystemet ble korrupt(?). Vet om flere her på forumet som har opplevd det samme og også ikke har hatt backup (lite smart). Har opplevd det selv, da var firmware til disken som var feilen, "flaks" at jeg hadde speilkopi på foreldrenes maskin + cd-backup. Ser ut som maxtor kan slite med umodent firmware. var disken koblet med firewire? Du kan få filene tilbake dersom du ikke har skrevet over disken, med div. recoveryprogrammer, filnavna pleier å gå tapt bare (utfra egen erfaring) Vel. jeg fikk en merkelig lyd på harddisken før det hele skjedde. Men, jeg tror feilen skyldes at jeg beveget harddisken mens strømmen var påslått. Trodde imidlertid at eksterne hdd var mer solid bygd i forhold til å tåle bevegelser. Noen som har meninger om akkurat det? (er smertelig klar over at det er lite lurt å ikke ha backup, jeg har til og med DVDbrenner ) Har vært på nett og investert i File Scavenger V2, måtte punge ut med 39 dollar. Håper programmet reparerer dataene, ser lyst ut akkurat nå. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 var disken koblet til med firewire eller usb2? Lenke til kommentar
MechWalker Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 var disken koblet til med firewire eller usb2? Den var koblet til med FireWire. Hvordan det? Er det noen forskjell?? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 var disken koblet til med firewire eller usb2? Den var koblet til med FireWire. Hvordan det? Er det noen forskjell?? ja, les mitt første innlegg. har du oxford chip i tillegg lukter det muffins synes jeg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 var disken koblet til med firewire eller usb2? Den var koblet til med FireWire. Hvordan det? Er det noen forskjell?? Nei det er ikke noe forskjell, men du må ikke røre disken når den er i bruk. Du kan få lese/skrive hodene ut av stilling, så i verstefall kan du ha ødelagt disken din. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hei!SItter her og depper , jeg har mistet alle dataene mine på min eksterne harddisk. Harddisken er en MAXTOR 5000, med 250Gb. Faktisk så var det en del viktige dokumenter som lå der. Får beskjed om at hdd ikke er formatert, og om jeg vil gjøre det. Er det noe mulighet for å få tilbake de dataene som ligger/lå på hdd? Bukker og takker for konstruktive innspill!!! Hjelp, please..... Edit: skrivefeil Har du fått tak i et program? Hvis ikke ta kontakt! Endret 10. januar 2004 av Cyprez Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Nei det er ikke noe forskjell feil, for min eksterne harddisk spilte det hovedrolle når disken ble korrupt (flere ganger). Måtte laste ned firmware update hos produsent. gjalt oxford 922 chipset. Husk også at nylig så ble mange disker korrupte pga. firewire kobling mellom ekstern hdd og mac osx 10.3 , alle måtte oppgradere firmware til hdd-kabinettet + patch i osx Endret 10. januar 2004 av heraldo Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Noen som vet om firmaer som tar på seg slike jobber? http://www.ibas.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå