Kahuna Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 kremt skrev (48 minutter siden): 87.5 kVa per stolpe altså. Minus 10 % omformertap. Stanger fort i denne grensen når taycaner, etroner, ioniqer og ev6 begynner å lade. Lastbalansering gjør at i praksis så skal du enten ha veldig uflaks, eller ha planlagt nøye om du opplever at laderen blir maxet ut. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 J-Å skrev (1 time siden): V3 ladere deles på inntil 4 biler. I følge label på laderene er samlet AC input 350 kVA. Det er også spesifisert en DC inngang for et bufferbatteri. på 575 kW. Hvis et slikt er tilkoblet og oppladet, så er det altså ca 900 kW til fordeling på 4 biler, ellers godt under 350 kW . Hver bil kan få max 250 kW, 500V, 631A. Jeg har ikke sett slike batterier på norske V3. Er det ikke 1000KVA som deles på 8 ladepunkter? Hva betyr det at det er 'AC input' på 350kVA? Indikerer det at likeretterne er plassert på hvert uttak? Trodde de hadde en felles likeretterbank.. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 25 minutes ago, Kahuna said: Er det ikke 1000KVA som deles på 8 ladepunkter? Hva betyr det at det er 'AC input' på 350kVA? Indikerer det at likeretterne er plassert på hvert uttak? Trodde de hadde en felles likeretterbank.. Jeg fant tallene her: https://twitter.com/vdivanov/status/1226568464963375104 Det er mulig at de kan dele effekten med naboladere, Kempower gjør noe slikt: https://www.youtube.com/watch?v=uzDLQ4gIFF4 1 Lenke til kommentar
jr_605 Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Da må eier eller driver av ladestasjonen leie inn parkeringsvakter som bøtelegger de som opptar mer enn EN plass. ..eller kanskje bileiere med ladeport på feil sted bare må innse at de ikke kan bruke disse laderne? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) 1 hour ago, kremt said: 87.5 kVa per stolpe altså. Minus 10 % omformertap. Stanger fort i denne grensen når taycaner, etroner, ioniqer og ev6 begynner å lade. Dette er vel biler som lader raskt på 800V? Tesla sine stolper er 400V. Edit: e-tron GT. "Vanlig" e-tron er vel 400V. Endret 1. februar 2022 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 J-Å skrev (59 minutter siden): Jeg fant tallene her: https://twitter.com/vdivanov/status/1226568464963375104 Det er mulig at de kan dele effekten med naboladere, Kempower gjør noe slikt: https://www.youtube.com/watch?v=uzDLQ4gIFF4 Ikke helt grei å bli klok på det skiltet men kanskje 'DC-input' brukes til å dele effekt mellom de ulike laderne? Lenke til kommentar
I Hansen Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg har også android. Finnes det flere Tesla apper? Bruker "Create Account" og ved Select Market velger jeg "Norge", etter trykket Next står det i Select Market "United States", som ikke lar seg endre. Så noe er feil. Lenke til kommentar
I Hansen Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg har også android. Finnes det flere Tesla apper? Bruker "Create Account" og ved Select Market velger jeg "Norge", etter trykket Next står det i Select Market "United States", som ikke lar seg endre. Så noe er feil. Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 I Hansen skrev (1 time siden): Jeg har også android. Finnes det flere Tesla apper? Bruker "Create Account" og ved Select Market velger jeg "Norge", etter trykket Next står det i Select Market "United States", som ikke lar seg endre. Så noe er feil. Gå på tesla.com å lag brukeren din der så logger du heller bare inn i appen 👍 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) . Endret 1. februar 2022 av J-Å Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 jr_605 skrev (20 timer siden): ..eller kanskje bileiere med ladeport på feil sted bare må innse at de ikke kan bruke disse laderne? Ja, i en ideell verden så hadde vel det fungert. Men folk er stort sett super-egoister, og kun opptatt av at de selv får ladet, så jeg tviler sterkt på at det kommer til å fungere. Dessverre. 1 Lenke til kommentar
3VOEADCN Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 At Tesla prioriterer egne biler betyr trolig at de ikke vil åpne for andre på stasjoner som ofte har høy pågang. De kaller dette en prøveordning for å samle erfaring. De kan også finne på å prisregulere dette, å gjøre det enda dyrere for andre f.eks. slik at andre bare i nødsfall vil lade der. Mange muligheter. 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 On 2/2/2022 at 8:40 AM, Hanhijnn said: Ja, i en ideell verden så hadde vel det fungert. Men folk er stort sett super-egoister, og kun opptatt av at de selv får ladet, så jeg tviler sterkt på at det kommer til å fungere. Dessverre. Tesla kommer sikkert opp med noen lengre kabler der de bestemmer seg for å fortsette ordningen. De har allerede oppgradert fra en til to kabler på de gamle laderene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå