Blåbær Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Det er fritt spill egentlig, det er jo bare takke nei til stillingen om mener lønna er for lav. Jeg har gjort det før og jeg angrer ikke da jeg endte senere opp med en annen stilling med bedre lønn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Helm skrev (2 timer siden): Er det greit å bruke et slikt spill mot en fremtidig ansatt? Dette er ikke som ved en torghandel, det er folk som skal arbeide sammen. Jeg ville ikke ønsket å arbeide for noen som ikke respekterte meg mer. Det er sjølvsagt lov å drive på slik, men som du er inne på så er denne måten å forhandle med ein potensiell nytilsett også eit signal om kva denne arbeidsgivaren tenkjer om framtidig lønnsutvikling. Om det ikkje er vilje til å tilby noko anna enn den lavaste lønna som det er lov å tilby for ei slik stilling så bør ein ikkje ha forventningar om at haldninga endrar seg når det i neste omgang er snakk om lønnsforhandlingar, eller at ein kan forvente å få meir i lønn når ein i framtida får fleire arbeidsoppgåver og meir ansvar. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Helm skrev (4 timer siden): Er det greit å bruke et slikt spill mot en fremtidig ansatt? Dette er ikke som ved en torghandel, det er folk som skal arbeide sammen. Jeg ville ikke ønsket å arbeide for noen som ikke respekterte meg mer. du må stortsett gjennom dette spillet overalt , alle er ut etter og betale deg minst mulig, og alle ansatte vil ha mest mulig. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 3. februar 2022 Del Skrevet 3. februar 2022 23 hours ago, The Avatar said: Det er sjølvsagt lov å drive på slik, men som du er inne på så er denne måten å forhandle med ein potensiell nytilsett også eit signal om kva denne arbeidsgivaren tenkjer om framtidig lønnsutvikling. Om det ikkje er vilje til å tilby noko anna enn den lavaste lønna som det er lov å tilby for ei slik stilling så bør ein ikkje ha forventningar om at haldninga endrar seg når det i neste omgang er snakk om lønnsforhandlingar, eller at ein kan forvente å få meir i lønn når ein i framtida får fleire arbeidsoppgåver og meir ansvar. Det er mye som er lovlig men som ikke er greit. Det jeg reagerer på er at det gis tydelig inntrykk av at lønnen er til forhandling, men så viser det seg at det er den ikke. Søkeren blir bare ønsket "lykke til" andre steder om han ønsker mer enn absolutt minimum. Det kan godt hende at arbeidsgiveren er smart, dersom søkeren aksepterer dette har de fått en føyelig ansatt som kanskje godtar å bli behandlet slik generelt. 22 hours ago, Mato said: du må stortsett gjennom dette spillet overalt , alle er ut etter og betale deg minst mulig, og alle ansatte vil ha mest mulig. Spill er ikke ærlig. Den som er seriøs er ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå