xcomiii Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Etter å ha kommet over denne siden, ble jeg veldig nostalgisk og fant ut at jeg er nødt å få tak i de gode gamle spillene til NES og SNES. Nå har jeg en NES (PAL), leter fremdeles etter en SNES jeg kan kjøpe. Når det gjelder spill, så er det jo forskjellige kassetter til forskjellige regioner (USA, UK, skandinavia osv.). Jeg har funnet drømmespillene, men de er i USA og helt sikkert USA kassetter. Er det mulig å modde NES og SNES slik at de takler alle mulige regioner? Eller er det noen andre måter å gjøre dette på? Linker mottas med stor takk Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg vet at det skal være veldig lett å modde NES. Er visst bare å klippe en lednng eller en pin eller.no (finner sikkert noe info om hvordan hvis du søker, har ikke gjort det selv) På Snes'n tror jeg du må ha et adapter (som du av og til kan se til salgs på qxl), men det er jo mulig at det finnes en like enkel måte å modde den som NES'n. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Etter å ha kommet over denne siden, ble jeg veldig nostalgisk og fant ut at jeg er nødt å få tak i de gode gamle spillene til NES og SNES. Nå har jeg en NES (PAL), leter fremdeles etter en SNES jeg kan kjøpe. Når det gjelder spill, så er det jo forskjellige kassetter til forskjellige regioner (USA, UK, skandinavia osv.). Jeg har funnet drømmespillene, men de er i USA og helt sikkert USA kassetter. Er det mulig å modde NES og SNES slik at de takler alle mulige regioner? Eller er det noen andre måter å gjøre dette på? Linker mottas med stor takk Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg tror det var en ledning som skulle klippes over. Søk på google så finner du den. Ellers er ebay i tyskland et godt sted å starte dersom du vil ha billige nes spill. Har kjøpt masse spill til rundt 20-100 kr (inkl porto) fra ebay.de Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 mulig jeg tar feil, men innbiller meg at det blir vrient å modde snes, siden pal-spillene er avrundet, mens de amerikanske er helt kantete, det finnes dessuten en original dings fra nintendo (kostet ikke mer enn 200 ny) for å spille usa-spill på pal konsollen, som funket helt utmerket, så jeg ser ikke poenget med å modde snes ihvertfall. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 finnes en modchip til SNES...det gjorde det i alle fall. Mulit-X het den, mulig det var SNESen som ble hetende det når den ble moddet, husker ikke helt uansett, mulit-x kunne spille amerikanske og japanske spill feilfritt. noen adaptere fungerte ikke 100%, f.eks. fungerte ikke save-funksjonen på noen rollespilltittler. man måtte også kutte litt plastikk siden de amerikanske klossene var firkantede Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Oki, takk for alle svar, var til god hjelp. Litt lettere å lete når en vet hva en skal lete etter Nå fant jeg heldigvis det feteste spillet jeg ønsket meg i england, vil et NES/SNES spill kjøpt i England fungere på en maskin kjøpt i norge orginalt? Husker jeg fikk et spill av min far for 15 år siden som han kjøpte i england og det fungerte, men jeg trodde skandinivia var en egen sone i NES/SNES. Fant et adapter heldigvissom het Super Magic Converter Honey Bee, noen som har brukt det? Vurderer også å skaffe meg en USA SNES, siden adapterne ikke takler spill med batteri backup. Men så vidt jeg kan tenkte meg, er det 2 problem. 1. Strømmen, men det går vel an å fikse med et lite adapter (eller vil det ødelegge maskinen over lang tid??). 2. NTSC formatet, men såvidt jeg vet, så klarer de fleste nye (og litt dyre) tv'er NTSC signaler også, slik at de og kan takle video i NTSC. Eller er jeg helt på bærtur her? Uansett, NES var kjempe enkelt å modde, SNES går ikke an uten å bruke adapter. Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Lik-sang selger Super Magic Converter til 100kr+40kr i porto. Har kjøpt fra Lik-sang før og anbefaler den anbefales sterkt. Eneste problemet er at adapteren ikke støtter spill med FX chip. Da får du ikke brukt spill som Mario Kart og F-Zero med den, men det er jo veldig få spill med FX chip og jeg har aldri sett ett fx spill som ikke finnes i pal versjon. Har en pal SNES som kan selges hvis noen er interesert Endret 13. januar 2004 av Ma'anagal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå