aog Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei. Hvordan forandrer jeg høyden på en <div>? Jeg ønsker at <div> skal ha en minimum høyde, men den skal også automatisk utvideseg etter behov. Er dette lett å få til? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du har min-height i CSS, men denne fungerer ikke i IE. Så eneste måte jeg vet er å la den vokse normalt uten å spesifisere noe height. Men nå vet jeg ikke hvorfor du vil dette, om det er spesiell bakgrunnsbilde som krever at div'en er så høy, men at den skal vokse mer enn høyden til bildet... Lenke til kommentar
aog Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 My Webpage Her ser du hva jeg mener. news og links skal jo ligge inni "fb" Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Du har par skrivefeil i html'en: w3c validator På linje 136, så må du nok skrive width="100%" height="50" align="middle"... Edit: Ser at du floater #menu til left. Ser også at du har en </div> under <h2>fb</h2> som skal vekk, du har alt lukket #main over. Hint: Det er også et problem med mozilla når du floater inni en annen div. Hvis det ikke finnes et div element til på slutten hvor du ikke bruker float på, men hvor du bruker clear: both, så vil parent div'en i ditt tilfelle #main, ikke dekke området som #menu har bak seg. #menu div'en vil komme litt utenfor. (Må vel være en bug? , funker jo greit i opera/ie). Endret 10. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
aog Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hint: Det er også et problem med mozilla når du floater inni en annen div. Hvis det ikke finnes et div element til på slutten hvor du ikke bruker float på, men hvor du bruker clear: both, så vil parent div'en i ditt tilfelle #main, ikke dekke området som #menu har bak seg. #menu div'en vil komme litt utenfor. (Må vel være en bug? , funker jo greit i opera/ie). så vist jeg bruker: #main { margin-right:5%; margin-left:5%; margin-top:0px; padding-bottom:10px; background:#000; border:1px solid #404040; text-align:center; min-width:500px; height:900px; } så vil det ikke fungere i mozilla? Endret 10. januar 2004 av aog Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Vil det ikkje funke å sette dette i css fila? #dinid/.dinclass { height: xxx px; overflow: visible } Da vil div'en vere en spesiell høgde, og utvide seg når innholdet tilseier at den må det. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 innhlodet vil vises, men diven vil ikke utvide seg. Hvis du ser på den sia han la ut link til så skal han ha frame rundt tekstem. Med overflow visible vil jo teksten bare komme utenfor framen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 åh.. da så... Men det går vel an å sette min-height: xxx px; Støtter ikkje IE det? til og med _eg_ skulle klart å tolke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå