Gunderz Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg har fått et problem angående bootinga. Jeg installerte tidligere idag Suse 9.0. Med denne var det også et bootprogram og dette virket helt greit.. til nå. For nå kommer ikke denne bootsekvensen opp lenger hvor jeg kan velge OS. Det som kommer opp er Grub med et kommandolinjelignende system, da jeg ikke har noen erfaring med noe slikt står jeg nå fast. eneste nødløsning for meg er å formatere, noe som jeg helst vil unngå siden det er det jeg har brukt mye av dagen min på i dag allerede. Så det jeg håper på er at noen der ute kan hjelpe meg på rett kjøl igjen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Dette problemet fikk også jeg når jeg en gang etter endel forandring på partisjonstabellen. Løsningen er: Start boot disken til SuSE 9.0. Start installasjonen, der du kan velge New install (YaST) osv, velger du repair system. Velg så automatisk eller noe slikt. Mot slutten kan du konfigurere bootloaderen din. Se til at den er aktivert osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå