dust55 Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Hvis det skal bli fritt for krig på kloden må den vanlige borger si ifra,hva om alle mennesker som ikke ønsker krig setter seg ned og ikke jobber eller gjør noe hver onsdag til det blir en slutt på idiotiet til alle ledere og rikinger i verden? Lenke til kommentar
Avero Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Troll? Jeg kunne tenkt meg å ta fri mandagene i stedet. Hva har forresten rikinger med krig å gjøre? 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Just now, Avero said: rikinger med krig å gjøre? Oh boy. Mye, mye mer enn du kanskje tror. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. februar 2022 Del Skrevet 3. februar 2022 Et eksempel er Vietnamkrigen. USAs krigsindustri trengte et "løft" og USA mistet 33 tusen helikoptre i den krigen pluss alt annet materiell som måtte suppleres. Det ble god butikk og reddet vel rikfolkene fra konkurser. Men kanskje mange soldater og offiserer i Putins hær har sympatier han ikke vet om. Det er ikke sikkert alle vil skyte på folk som de føler er nær beslektet eller kulturelt like. Jeg lurer på om de samme vet at 5-6 millioner ukrainske bønder ble sultet til døde av Stalin da han skulle lage kollektiver i Ukraina og bøndene nektet. Ukrainere har ikke glemt. Litt som grekerne ikke har glemt at Hitler og tyskerne sultet i hjel 60 tusen i Hellas under 2. VK, og derfor ikke liker tyskerne i EU. Putin kan ikke gjøre som Stalin og slakte alle offiserer i hæren som ikke liker han eller kan bli et problem. Josef drepte 12 tusen offiserer i Russland og like mange i Polen. Dessverre var det de han kunne trengt da Hitler angrep... Kanskje hadde ikke 15 russere blitt drept for hver tysk og Russlands befolkning halvert... Vel - Stalin drepte MINST like mange selv også i sin tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå