RolfOve Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har problemer med å få Fluxbox på Fedora til å virke. Når jeg starter opp fluxbox står bare musepekeren å blinker litt til sessionen blir avsluttet og hopper tilbake til gdm. Har ikke anelse på hva som kan være gale. Jeg har søkt en del på internett og lest dokumentasjonen til fluxbox. På sidene til fluxbox står det bare at jeg bør spørre i et forum eller noe . Alt i /etc/X11/gdm/Sessions og /etc/X11/dm/Sessions/ skal være riktig Programmet er forøvrig installert ved hjelp av yum, og jeg har lyktes å installere WindowMaker. Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har du sjekket ~/.xsession-errors ? Kanskje den kan gi deg en pekepinne på hva som kan være galt. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Det der var litt kryptisk for meg, men slik ser filen ut etter kjøring av fluxbox. Dvs jeg prøvde å starte fluxbox på pts/0 og leste logg i pts/1 når den var ferdig å kjøre. Håper det ble riktig. Forstår noen dette? /etc/X11/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp /etc/X11/gdm/PreSession/Default: running: /usr/bin/X11/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0" "rolf" XIO: fatal IO error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining. xmodmap: unable to open display ':0' Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg hadde noenlunde likt problem i går. XFCE ville ikke starte. Jeg lurte på hvorfor det ikke ville, det hadde jo virket 10 min før. Leta litt rundt å fant til slutt ut at det ikke var med plass på root-partisjonen. Tviler på at det er dette som er feil hos deg, men du kan jo sjekke df -h Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Nei, her var det bra med plass. i alle partisjoner. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Nå har jeg fjernet fluxbox og prøvd å legge det inn på nytt, men det fungerer fremdeles ikke. Er det ingen flere som har en anelse om noen feilkilder? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 funker andre skrivemordsmiljøer () som f.eks. KDE/GNOME? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Både windowmaker og gnome fungerer. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Åssen ser session fila ut? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Åssen ser session fila ut? /etc/dm/Sessions/fluxbox.desktop [Desktop Entry] Encoding=UTF-8 Name=Fluxbox Comment=This session logs you into Fluxbox Exec=fluxbox # no icon yet, only the top three are currently used Icon= Type=Application /etc/X11/gdm/Sessions/fluxbox #!/bin/bash exec /usr/bin/fluxbox Obs: Når jeg starter fluxbox i failsafe starter det uten problemer. Edit: La obs i bold. Endret 11. januar 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Tipper fluxbox binæren ikke ligger i /usr/bin('which fluxbox')... Om det ikke hjalp kan du jo prøve å legge til Xsession i det session scriptet: #!/bin/bash exec /etc/X11/Xsession /usr/bin/fluxbox vet ikke om det hjelper... Endret 11. januar 2004 av kattemat Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Nei binærfilen ligger der, og det hjalp ikke å skrive /etc/X11/Xsession foran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå