dan83 Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 På min toyota rav4 2013 modell, så syntes jeg det går voldsomt mye spylevæske siden bilen også sprøyter ut en del væske foran frontlysa. Mulig å slå av det, slik at kun frontruta blir spylt? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Prøvd å spyle med lysene i posisjon av? 1 Lenke til kommentar
-Mort3n Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 sett på parklys fungerer på mange biler Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 På min bil spyler kun lyktespylerne når nærlysene er på og ikke typisk ledlys (day running lights) er aktivt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Om det er på egen sikring så kan en ta ut sikringa. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Lyktespyling må fungere på bilen din for at den skal være i forskriftsmessig stand. Noen biler har pumpen til lyktespyling på en egen kurs. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 (endret) Joda. Er vel kun til eu kontroll dette blir sjekket. Da er isåfall en sikring tatt ut lett å fikse. 2er feil per lykt. Aldri sett funksjonen i det der. Tull og vas Endret 30. januar 2022 av Labelle Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Gavekort skrev (1 time siden): Lyktespyling må fungere på bilen din for at den skal være i forskriftsmessig stand. Hvis du tenker EU-kontroll/PKK så gjelder kravet om fungerende lyktespylere/-viskere etter hva jeg vet kun kjøretøy med ‘avanserte’ frontlys, har selv en bil med halogenpærer og hvor lyktespylermotoren har tatt kvelden. Fikk ikke feil/mangel på det ved siste PKK. Spurte faktisk om det og svaret var som jeg beskriver over. 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 NoBo skrev (1 time siden): Hvis du tenker EU-kontroll/PKK så gjelder kravet om fungerende lyktespylere/-viskere etter hva jeg vet kun kjøretøy med ‘avanserte’ frontlys, har selv en bil med halogenpærer og hvor lyktespylermotoren har tatt kvelden. Fikk ikke feil/mangel på det ved siste PKK. Spurte faktisk om det og svaret var som jeg beskriver over. Det er bare krav om lyktespylere på lykter som har mer enn 2000 lumen, så i praksis er det nesten bare biler med xenon-lykter som har det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Hvis det er montert lyktespylere så er det mest sannsynligvis fordi det er krav om det. Det er der for andre sin skyld, ikke sjåføren sin. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Begynner spyling av frontlysene umiddelbart? På flere av mine har det vært en forsinkelse, slik at frontruten spyles umiddelbart, og lyktene bare hvis man holder inne. Hvis jeg da av noen grunn ønsket å bare spyle vinduet (feks fordi grunnen til å spyle var et insekt som døde utover ruten, og ikke generell skitt fra møtende bil som la seg over både rute og lykter) tok jeg to-tre raske napp i spaken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. februar 2022 Del Skrevet 3. februar 2022 BMW-en jeg hadde var veldig god på dette. Et raskt trykk og man fikk spylervæske på ruta uten at viskerne starta. Et litt lengre trykk og man fikk spylevæske og vindusviskere. Et enda litt lengre trykk og man spylte lyktene også. Brukte ca. 2 kanner spylervæske gjennom hele vinteren. Golfen jeg har nå begynner med lyktene hver gang. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. februar 2022 Del Skrevet 3. februar 2022 På BMWen min var det slik at lyktene ble spylt hver femte gang. Brukte veldig mye spylevæske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå