RobinMH Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Hei! Mista nylig førerkortet for 5mnd. Hadde 4 prikker fra før og fikk 3 nye pga høy hastighet (som gjorde at jeg mista lappen). Hvordan blir det med alle prikkene når jeg får tilbake lappen i mai? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Alle prikkene skal bli borte vekk. Lenke til kommentar
RobinMH Skrevet 29. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2022 mobile999 skrev (Akkurat nå): Alle prikkene skal bli borte vekk. Er ikke det bare hvis man mister lappen pga for mange prikker? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 (endret) Du har rett. Jeg regner med at de fire prikkene du hadde ble tatt i betraktning ved fastsettelse av tapsperioden. Da skal de prikkene forsvinne jfr. Forskrift om prikkbelastning pgf 4: Sitat Når føreren får tilbake føreretten etter at denne har vært tapt, skal prikkene som lå til grunn for eller ble tatt i betraktning ved rettighetstapet, slettes i registeret. (min uthevelse) Det beholder de 3 prikkene du fikk. Endret 29. januar 2022 av mobile999 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Man får ikke prikker for høy hastighet om hastigheten er så høy at den alene fører til tap av førerrett. Fra samme forskrift som nevnt over. (Min utheving) Sitat § 2.Grunnlaget for prikkbelastning Følgende forhold som er avgjort ved rettskraftig dom, vedtatt forelegg eller vedtatt forenklet forelegg, og som ikke har medført tap av føreretten, fører til registrering av prikk, jf. § 3: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå