Gå til innhold

Teknologikjempene kaster seg på NFT-bølgen


Anbefalte innlegg

30 minutes ago, atlemag said:

Jeg spør bare om du mener at en digital bankkonto er nyttig, er det så utrolig vanskelig å svare på ja?
Hva med deg som eksempel da, kanskje du klarer det da.
Bruker du en digital bankkonto? Bruker du betalingsnettverk ala kredittkort og Vipps?
Har du brukt finansielle tjenester til å feks få deg bolig?

Dette begynner å bli avbsurd. Digital bankkonto har ikke noe med verken cryptovaluta eller NFT å gjøre.

Hva jeg som lever i rike Norge bruker er også totalt irrelevant om diskusjonen skal være crytpovalutas "demokratiserende krefter" 🙄

https://mobile.twitter.com/LeaKissner/status/1488956182798561281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
53 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Dette begynner å bli avbsurd. Digital bankkonto har ikke noe med verken cryptovaluta eller NFT å gjøre.

Hva jeg som lever i rike Norge bruker er også totalt irrelevant om diskusjonen skal være crytpovalutas "demokratiserende krefter" 🙄

https://mobile.twitter.com/LeaKissner/status/1488956182798561281

Ja det er helt absurd at du ikke tør å svare på et helt banalt spørsmål :)
Glem et øyeblikk at vi snakker om kryptovaluta da
Selvsagt er du storkonsument av både bankkonto, kredittkort, finansiering, vipps og shopping på kryss og tvers av internett.
Hvorfor du er redd for å skrive dette svart på hvitt? er jo selvsagt bare fordi jeg har et poeng ;)

Lenke til kommentar
2 hours ago, ism_InnleggNO said:

Antar at du mener denne rotete tweeten med bilder av en powerpoint presentasjon skulle bevise at ingen har brukt for krypto...
Så da tok jeg noen minutter på å finne uttalelser på det motsatte, med litt flere eksempler enn det ene vi har diskutert over mange innlegg.

Vi kan se litt på Nigeria som er en av de befolkningene som benytter seg av kryptovaluta mest

Her er feks høye gebyrer ved overføringer på tvers av landegrenser og bedre store of value enn den nasjonale påtvungne valutaen
-His wife Onyeka started to invest when faced with high commission charges to transfer cash between her Nigerian and British accounts.
"For me it's a banking system," she says.
"It wasn't about making money. It was about how [to] have a better banking experience. Look at it as saving your money in a currency that can keep the value of the money."

https://www.bbc.com/news/world-africa-56169917

-Nigerians are turning to crypto for business, to protect their savings as the naira loses value, and to send payments abroad because it is often hard to obtain U.S. dollars, experts and users told Reuters
https://www.reuters.com/business/crypto-trading-thrives-nigeria-despite-official-disapproval-2021-10-12/

Manglende bankkonto, restriksjoner:
-Approximately 60 million Nigerians do not possess a bank account. People who do have bank accounts can only withdraw less than the equivalent of $100 due to local bank restrictions. The hurdles have led to a shift toward mobile banking and cryptocurrency investments. In 2017, reports showed that 71% of Nigerians use mobile phones for communication and internet access. Mobile platforms, including Xend Finance, allow Nigerians to transform their funds into cryptocurrencies. One cryptocurrency that has become popular is stablecoin, which has minimal transaction fees. Stablecoins provide the added benefit of protecting funds from devaluation.
https://borgenproject.org/cryptocurrency-in-nigeria/

Når myndighetene generelt ikke opererer i folkets beste interesse:
-When the forex ban happened, he showed me how much I needed it, too. I could pay my suppliers in bitcoins if they accepted – and they did.”
An array of factors, from political repression to currency controls and rampant inflation, have fuelled the stunning rise of cryptocurrencies in Nigeria

Her står det også om hvordan beholde retten til å demonstrere mot myndighetene uten å bli stoppet av monetær misbruk av makt
-Feminist Coalition, a collective of 13 young women founded during the demonstrations, came to national attention as they raised funds for protest groups and supported demonstration efforts. When the women’s accounts were also suspended, the group began taking bitcoin donations, eventually raising $150,000 for its fighting fund through cryptocurrency.

https://www.theguardian.com/technology/2021/jul/31/out-of-control-and-rising-why-bitcoin-has-nigerias-government-in-a-panic


Det er ingen som påtvinger folk krypto, ikke en sjel - disse folkene velger det sjøl. Så det er ikke noen "Bob" som driver å pusher på noe egoistisk utopi

Endret av atlemag
skriveleif
Lenke til kommentar

Skulle dette liksom være "siste ordet"? 🙂

Altså, du må gjerne synes at crypto er teit. Ingen kan ta fra deg den retten og ingen tvinger deg til å bruke det. 

Problemet ditt er at du kan ikke bare komme her å "mene" på vegne av verden at absolutt ingen finner dette nyttig.

Da må du såfall bevise dette

Endret av atlemag
Lenke til kommentar
6 minutes ago, atlemag said:

Skulle dette liksom være "siste ordet"? 🙂

Altså, du må gjerne synes at crypto er teit. Ingen kan ta fra deg den retten og ingen tvinger deg til å bruke det. 

Problemet ditt er at du kan ikke bare komme her å "mene" på vegne av verden at absolutt ingen finner dette nyttig.

Da må du såfall bevise dette

Der tar du feil. Det er cryptoevangelistene som må bevise at tullet de holder på med har en verdi. Vi andre kan lene oss tilbake se på hva som er igjen av eventuelle verdier når denne boblen sprekker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Der tar du feil. Det er cryptoevangelistene som må bevise at tullet de holder på med har en verdi. Vi andre kan lene oss tilbake se på hva som er igjen av eventuelle verdier når denne boblen sprekker.

Finn frem brillene og pussekluten så leser du innlegget mitt om Nigeria, med så mye dokumentasjon at du sikkert blir svett bare av tanken. Du får ikke rett bare fordi du lukker øynene og stikker fingrene langt inni i øra. 

Les, også leverer du dokumentasjon på det motsatte, altså at ingen mennesker finner crypto nyttig. Inntil du klarer det er det bare synsing du driver med

Lenke til kommentar
1 hour ago, atlemag said:

Finn frem brillene og pussekluten så leser du innlegget mitt om Nigeria, med så mye dokumentasjon at du sikkert blir svett bare av tanken. Du får ikke rett bare fordi du lukker øynene og stikker fingrene langt inni i øra. 

Les, også leverer du dokumentasjon på det motsatte, altså at ingen mennesker finner crypto nyttig. Inntil du klarer det er det bare synsing du driver med

Ja det skal bli spennende å se hvor nyttig de finner ut at dette er når boblen kollapser og de sitter der med verdiløse bits og bytes…

At noen oppfatter at de har nytte av dette betyr ikke at teknologien og løsningen i seg selv er nyttig. Den oppfattede nytten drukner i alle de iboende problemene ved crypto, NFT og Web3.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, ism_InnleggNO said:

Ja det skal bli spennende å se hvor nyttig de finner ut at dette er når boblen kollapser og de sitter der med verdiløse bits og bytes…

At noen oppfatter at de har nytte av dette betyr ikke at teknologien og løsningen i seg selv er nyttig. Den oppfattede nytten drukner i alle de iboende problemene ved crypto, NFT og Web3.

bare legge deg til i denne celebre lista over spåmenn da: https://www.bitcoinisdead.org/

Det er ikke en "oppfattelse"...

Hvis du mener Vipps er nyttig fordi du får utført transaksjoner så kan vel ikke jeg si at nei, Vipps er egentlig unyttig fordi xyz? 
Enten har du penger til å kjøpe deg mat, eller så har du ikke. Enten har du mulighet til å ta i mot penger, eller så har du ikke.

De beskriver hva de bruker krypto til, det er nyttig for de.
Ingen av de bryr seg om at du mener at krypto har problemer. Du er jo ikke engang en bruker av systemet - så det er mye større sjanse for at det er du som har misforstått.
Alt kan bli bedre, brukervennligheten kan bli bedre, men så himla vanskelig er det ikke - når du har motivasjon.
Mange synes både kort og nettbank var forferdelig vanskelig, helt til de lærte seg det. 

Endret av atlemag
Lenke til kommentar
On 2/4/2022 at 10:15 PM, atlemag said:

bare legge deg til i denne celebre lista over spåmenn da: https://www.bitcoinisdead.org/

Det er ikke en "oppfattelse"...

Hvis du mener Vipps er nyttig fordi du får utført transaksjoner så kan vel ikke jeg si at nei, Vipps er egentlig unyttig fordi xyz? 
Enten har du penger til å kjøpe deg mat, eller så har du ikke. Enten har du mulighet til å ta i mot penger, eller så har du ikke.

De beskriver hva de bruker krypto til, det er nyttig for de.
Ingen av de bryr seg om at du mener at krypto har problemer. Du er jo ikke engang en bruker av systemet - så det er mye større sjanse for at det er du som har misforstått.
Alt kan bli bedre, brukervennligheten kan bli bedre, men så himla vanskelig er det ikke - når du har motivasjon.
Mange synes både kort og nettbank var forferdelig vanskelig, helt til de lærte seg det. 

Du ser ut til å lide av misoppfatningen at det bare er folk som "ikke engang er bruker" av crypto som er skeptiske til denne svindelen. Jeg har hatt cryptovaluta i flere år og har litt småpenger fordelt på rundt seks forskjellige "valutaer". Jeg vet hvor tomt og innholdsløs denne hypen er.

Dette er dot.com i ny drakt. Og da spesielt NFT. Nå har de greid å tiltrekke seg oppmerksomhet fra venturekapital så da er det bare å lene seg tilbake og vente på smellen som uunngåelig vil komme.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (7 minutter siden):

Du ser ut til å lide av misoppfatningen at det bare er folk som "ikke engang er bruker" av crypto som er skeptiske til denne svindelen. Jeg har hatt cryptovaluta i flere år og har litt småpenger fordelt på rundt seks forskjellige "valutaer". Jeg vet hvor tomt og innholdsløs denne hypen er.

Dette er dot.com i ny drakt. Og da spesielt NFT. Nå har de greid å tiltrekke seg oppmerksomhet fra venturekapital så da er det bare å lene seg tilbake og vente på smellen som uunngåelig vil komme.

Du har crypto, men ikke troen på crypto? Hvorfor putter du penger i noe du ikke har troa på?

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, ism_InnleggNO said:

Du ser ut til å lide av misoppfatningen at det bare er folk som "ikke engang er bruker" av crypto som er skeptiske til denne svindelen. Jeg har hatt cryptovaluta i flere år og har litt småpenger fordelt på rundt seks forskjellige "valutaer". Jeg vet hvor tomt og innholdsløs denne hypen er.

Dette er dot.com i ny drakt. Og da spesielt NFT. Nå har de greid å tiltrekke seg oppmerksomhet fra venturekapital så da er det bare å lene seg tilbake og vente på smellen som uunngåelig vil komme.

Selv om du har krypto, betyr det ikke at du bruker krypto. Hvis du bare har gjort det for å spekulere i verdistigning og har noen krypto liggende, som mange i Norge gjør.
Tror ikke man skjønner så mye av krypto av å kjøpe litt på børser, da blir man jo abstrahert vekk fra det meste. Men jeg skjønner at du likevel vet grunnleggende hva krypto består i.

At "NFT kunst" til flere millioner er noe hypa greier kan vi være enige om, men det er nå veldig mange tråder siden vi avsporet til å snakke om cryptovaluta som betaling og eventuelt nytteverdien der.

Samt er jeg enig i at kanskje 99% av kryptovalutaene som eksisterer er tull.
Det er kun de anerkjente valutaene med litt fartstid som er til å stole på og brukbare.

Endret av atlemag
skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...