Falcon_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 når det gjelder amd 64 så vil veldig lav latency hjelpe godt på ytelsen. for noe tull.. lav latency betyr lite eller null på et A64 system! Dette har blitt tatt opp flere ganger i dette forumet og lav latency har en del å si på et A64 system. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) å kjøpe ferdigmoddet er fjortiss.. å modding er en hobby det står mer respekt av en å kunne å trykke på bestill @ microplex.no Det er ikke noe galt i å kjøpe et kvalitets kabinett og det er overhode ikke noe fjortis over det å trykke på bestill knappen på microplex, og jeg vil heller det enn å bygge et hjemmelaget kabinett som ser så "hjemmelaget" at det er rett å slett stygt! Endret 10. januar 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 å kjøpe ferdigmoddet er fjortiss.. å modding er en hobby det står mer respekt av en å kunne å trykke på bestill @ microplex.no og tråstarter.. hva med å gå for en billig DVD brenner istedet for en DVD-spiller og en Cd-brenner... blir omtrent samme pris.. DVD-brennere er jo ganske billige for tiden.. og kanskje du burde velge en 3200+ pga pris OK, JEG VIL IKKE DISKUTERE KABINETTER HER!!! Kan like godt slette den fra lista! Og bare si jeg har kabinett fra før av... Det er ikke alle som har like mye skills når det kommer til casemodding... Vil ikke høre om fjortis/harry-faktoren... Som jeg sa før, jeg er helt enig i det at Lian-Li er veldig praktisk, konge kvalitet og alt det andre, men de er dyre og for en sånn pris så er de ikke altfor fine å se på... DVD- brenner har jeg tenkt mye på... Kanskje jeg kjøper den istedenfor, men det er ikke noe problem egentlig, får se før jeg bestiller... Foresten så skal jeg nok vente litt til det kommer noe nytt (3600+?) og kjøpe 3400+ når han er gått litt ned i pris... Det er RAM så er problemet igjen, jeg får lete litt rundt på forumet etter diskusjoner og anbefalinger... Igjen, hvis noen har tips så bare kom med de... Takker for alle svar og innlegg til nå! Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 ikke gå for noe value S ram eller noe.. og gå for den i anbefalingen kan nokk være lurt vist du ikke helt vet hva du skal ha.Jeg holder nå på å sende tilbake 2x512 ram som var feil (skulle ha NON-ECC, kjøpte ECC) ikke gå i samme fellen som meg bare for og få klarhet i dette ,er NON-ECC helt vanlig ram-brikker..! bruker twinmos winbond pc 3200 ram er det non-ecc ram ? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 ikke gå for noe value S ram eller noe.. og gå for den i anbefalingen kan nokk være lurt vist du ikke helt vet hva du skal ha.Jeg holder nå på å sende tilbake 2x512 ram som var feil (skulle ha NON-ECC, kjøpte ECC) ikke gå i samme fellen som meg bare for og få klarhet i dette ,er NON-ECC helt vanlig ram-brikker..! bruker twinmos winbond pc 3200 ram er det non-ecc ram ? ja non_ECC = ikke ECC, da har du ikke den feilrettings funksjonen på brikkene som treiger ned... i følge de testene jeg har lest så har ikke latecy hatt noe særlig å si på ytelsen til et A64 system Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det er ikke noe galt i å kjøpe et kvalitets kabinett og det er overhode ikke noe fjortis over det å trykke på bestill knappen på microplex nå vil ikke jeg starte en lang krangel på hva som definerer en fjortiss, men er du ikke enig at en typisk "fjortiss" heller ville bestille et ferdig 'stylet' kabinett istedenfor å kjøpe noe enkelt og gjøre noe nytt med det ? 'fjortisser' er jo ikke akkurat nytenkende.. (jeg kaller ingen her for fjortisser, jeg bare pressiserer at en tenkt fjortiss ville nokk bestille noe ferdig framfor å gjøre noe selv) ,og jeg vil heller det enn å bygge et hjemmelaget kabinett som ser så "hjemmelaget" at det er rett å slett stygt! sier du at hjemmelagde casemods blir stygge ? vist du tar en titt på casemods og worklogs og ser over innholdet der, så finner du lite/ingenting som virkelig er stygt. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Så langt så har ingen sagt noe om de delene der passer sammen, så jeg går ut ifra at de gjør det... Strømforsyningen holder forhåpentligvis (skal ikke overklokke) Jeg kjøper BOXED versjon av CPU-en... Og jeg får se litt på RAM da... Lenke til kommentar
v0id Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Thermaltake VM2000A "Lanfire" (vet at Lian-li ruler, men de er SÅ STYGGE) .. sa han, og kjøpte seg ett Chieftech-klone. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 nå vil ikke jeg starte en lang krangel på hva som definerer en fjortiss, men er du ikke enig at en typisk "fjortiss" heller ville bestille et ferdig 'stylet' kabinett istedenfor å kjøpe noe enkelt og gjøre noe nytt med det ? 'fjortisser' er jo ikke akkurat nytenkende.. (jeg kaller ingen her for fjortisser, jeg bare pressiserer at en tenkt fjortiss ville nokk bestille noe ferdig framfor å gjøre noe selv) Hva er så galt med å kjøpe seg et lian li eller et annet bra merke og modde det? Man trenger da ikke å bygge seg et røkkel av et kabinett for å bli respektert! Har sett masse hjemmelgde kabinett og det er ikke mange som er av høy kvalitet! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hva er så galt med å kjøpe seg et lian li eller et annet bra merke og modde det? Man trenger da ikke å bygge seg et røkkel av et kabinett for å bli respektert! det er jo absolutt ikke poenget mitt.. for det første, å kjøpe seg et lian li eller et annet bra merke er det ingenting galt med.. det er jo det jeg støtter.. og selv om du har sett en hel del hjemmelagde kabinett som ser ut som 'røkkel' vil ikke det si at de kabinettene er mindre kvalitet, eller dårligere.. du modder jo som regel inn flere vifter eller 'geniale' løsninger.. og LAAANGT fra alle selvmodda kabinett er røkkel.. men nå drar vi oppmerksomheten HEELT vekk fra det som i det hele tatt er poenget med tråden.. oppsettet hans.. Endret 10. januar 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
eruin Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 <400W-strømforsyning holder mest sannsynlig IKKE til det systemet du prenta ned her oppe... Å gi for lite strøm til et såpass oppegående system som du skal ha deg er rett og slett tåpelig, for ikke å si dårlig for stabiliteten. http://www.jscustompcs.com/power_supply/ der kan du finne ut sånn omtrent hvor kraftig PSUen din bør være på et minimum. akkurat nå kommer jeg kke inn på sida, pga møkka-tiscali, men det får være så. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Noe som bør byttes ut? Husk jeg skal helst ikke overklokke noe som helst! Trenger jeg kjølepasta? Hvis jeg kjøper BOXED versjon av CPU-en trenger jeg kjølepasta da? Forresten så budsjettet mitt er rundt 13000-14000 kr... Pc'n din ser veldig bra ut den og du har plukket ut kvalitetsdeler Kjølepasta trenger du ikke da det er på vifta som følger med CPU! 360w er nok til denne pc'n og stømforskyningen din er også av bra kvalitet! Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Thermaltake VM2000A "Lanfire" (vet at Lian-li ruler, men de er SÅ STYGGE) .. sa han, og kjøpte seg ett Chieftech-klone. Og så har jeg fjernet det nå, for å slippe kommentarer... Jeg har skjønt det, thermaltek suger TOTALT, LIAN-LI er livet... Jeg er helt enig i det at en kabinett man modder selv er så mye mer personlig og forskjellig fra andre, spesielt når man kjøper Lian-Li så har man kvalitet i tillegg... Men jeg gidder ikke modde noe selv og vil heller ikke ha en som Lyser opp hele rommet i neon-lys så det ser ut som discotek... Casemodding gjelder egentlig, bare når man går ofte på LAN... sånt at folk ser hvor proffe du er... jeg går av og til på store (2 ganger i året), men har som oftest bare private små LAN-partyer av og til... Jeg vil ikke legge inn altfor masse penger i modding, derfor valgte jeg kabinett som er litt styla og ser greit ut (selv om det er Harry styling)... Det med Lian-Li, 2000 kr for kabinett 600-700kr Strøm og så i tillegg er han ikke akkurat utrolig vakker... dvs må modde litt selv (extra kostnader) casemodding er ikke min hobby... ------------------------------------------------------------------------------------ kan vi ikke avslutte diskusjonen om kabinetter... Jeg er virkelig takknemlig for alle innlegg... det eneste jeg ikke fikk svar på, var det med RAM, noen sier Latency er viktig i AMD 64, noen sier den er ikke, 2-2-3-6 (og sånt, har vel noe med latency?) tallene på RAM-brikkene har jeg ennå ikke peiling på... Jeg får finne ut av det selv og lette litt på internett og her på HW.no... Hvis noen har en artikkel eller noe som kan hjelpe meg med utvalg av RAM-brikker så vennligst ikke nøl med å poste det... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Lav latency er meget viktig på et A64 system da minnekontrollen er innebygd i prosessoren. Tregt minne vil bli en flaskehals på en A64 og finner du minne som klarer f.eks 2-2-2-6 så er ikke det noe dumt valg. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 <400W-strømforsyning holder mest sannsynlig IKKE til det systemet du prenta ned her oppe... Å gi for lite strøm til et såpass oppegående system som du skal ha deg er rett og slett tåpelig, for ikke å si dårlig for stabiliteten. http://www.jscustompcs.com/power_supply/ der kan du finne ut sånn omtrent hvor kraftig PSUen din bør være på et minimum. akkurat nå kommer jeg kke inn på sida, pga møkka-tiscali, men det får være så. Ja, hvis hvis jeg ser på det som står der, så er det ikke nok med 360 W... bedre og ha for mye enn for lite... da går jeg sannsynligvis for denne... 360W holder kanskje akkurat nok nå, men jeg har tenkt å sette inn mer RAM og Extra Hard-Disk pluss DVD brenner ved et senere tidspunkt, så da er det sikkert lurt å skaffe nok med strøm nå, så jeg slipper problemer etterpå... Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Lav latency er meget viktig på et A64 system da minnekontrollen er innebygd i prosessoren. Tregt minne vil bli en flaskehals på en A64 og finner du minne som klarer f.eks 2-2-2-6 så er ikke det noe dumt valg. er 2-3-2-6 en god del dårligere? finner ikke 400mhz Minne med 2-2-2-6 noen steder... Noen som vet hvor jeg får kjøpt slike brikker? Fordel hvis det er 1024 RAM i en brikke... (men ikke betydelig dyrere enn Dual kit) Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 er 2-3-2-6 en god del dårligere? finner ikke 400mhz Minne med 2-2-2-6 noen steder... Noen som vet hvor jeg får kjøpt slike brikker? Fordel hvis det er 1024 RAM i en brikke... (men ikke betydelig dyrere enn Dual kit) 2-3-2-6 kan man si at det er det samme A64 3400+ har ikke dobble minnekanaler så om du velger 1 brikke på 1024 eller 2x 512 er opp til deg, for ytelsen blir den samme. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Sitter selv med en 250 watter fra FSP Group (Fortron/Source) på følgende system: Athlon XP 2400+ Abit AN7 1x512MB Apacer pc2700 1 stk Seagate Barracuda 7200.7 160GB 1 stk Seagate Barracuda V 80GB Sapphire Radeon 9600Pro + dvd-rom, cd-brenner og floppy Har aldri hatt noen form for problemer i forbindelse med for liten strømforsyning, selv ikke med en Barracuda III 40GB, en Barracuda V 120GB og 1x512 med ram i tillegg til det som står over. Så jeg tror ikke at det er noe å bekymre seg over at 360W skal bli for lite. Det er, som nevnt utallige ganger før på forumet, kvaliteten på PSU'en som er viktigst. Endret 10. januar 2004 av Misshaped Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 <400W-strømforsyning holder mest sannsynlig IKKE til det systemet du prenta ned her oppe... Å gi for lite strøm til et såpass oppegående system som du skal ha deg er rett og slett tåpelig, for ikke å si dårlig for stabiliteten. http://www.jscustompcs.com/power_supply/ der kan du finne ut sånn omtrent hvor kraftig PSUen din bør være på et minimum. akkurat nå kommer jeg kke inn på sida, pga møkka-tiscali, men det får være så. Den der siden er like mye til å stole på som Victor Nordmann. Selv, fikk jeg anbefalt 467 w til mitt system. Har 360w Chieftec PSU Såe.. ehh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå