jkom Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Hei, vi har nylig flyttet inn i en bolig med mistubishi varmepumpe. Den er helt hvit, og i morges la jeg merke til sotmerker på utsiden og innsiden av varmepumpen. Vi hadde både tente telys, oljelys og fyr i peisen igår kveld, kan dette være en årsak? Jeg er redd det kan komme fra varmepumpen selv, noe som er skummelt siden det ligner på svimerker. Jeg legger ved bilder, er det noen som vet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Heksesot. https://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/heksesot--arsaker-2264556 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Er det lett å vaske bort så er det fettete fingre eller noe annet som har tiltrukket seg soten. 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Er du usikker, bestill en service. Mange som lar disse gå over mange år uten vedlikehold. Vi hadde service på vår nylig, plutselig varmet den nedre og støyet mindre. 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) Det er nok ikke svimerker, men skitt og støv som har festet seg på fettmerker. Helt ufarlig. Derimot bør du ta ut og rengjøre filtrene som vises på de to siste bildene. Hver måned. Minst. Endret 1. februar 2022 av Mag ne Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 baBuShKa skrev (13 timer siden): Er du usikker, bestill en service. Mange som lar disse gå over mange år uten vedlikehold. Vi hadde service på vår nylig, plutselig varmet den nedre og støyet mindre. Støtter denne, anbefalingen er vel gjerne hvert andre år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå