Gjest d072d...b0a Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Har dere noen tips på områder/bransjer med god ledelse? Helst ikke alt for avanserte jobber/tung utdanning. Med god ledelse mener jeg sjefer som har god kontroll fordi de tar jobbe alvorlig, og som er på lag med de ansatte. Anonymous poster hash: d072d...b0a Lenke til kommentar
Gjest 200da...80b Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Etter min mening og erfaring så er de beste lederne de med faglig forståelse som blomstrer på egen hånd, ikke de som har utdanning med fokus på ledelse. Hvis du virkelig brenner for ledelse så vil det trolig åpne seg muligheter etterhvert, uavhengig av bakgrunn og bransje, men veldig avhengig av hvilke styrker og svakheter du har som person. Alle bransjer trenger god ledelse så lenge det består av et samarbeid på tvers av flere medarbeidere. Hvor gode lederne er og hvor høyt fokus det er på godt lederskap er stort sett avhengig av selskapet. Mitt tips er å finne et fagfelt du liker. Anonymous poster hash: 200da...80b Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Dette handler ikke om bransjer, men om organisasjoner og individer. Jeg ville lett etter selskap som har Toyota som forbilde. Lenke til kommentar
Notyri Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Min erfaring er at jobber som krever høy utdanning har som oftest bedre ledere og arbeidsmiljø. Virker som enklere jobber ofte medfører mindre reflekterte kollegaer og ledere, dessverre. Lenke til kommentar
Hedersbrukeren Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Notyri skrev (1 time siden): Min erfaring er at jobber som krever høy utdanning har som oftest bedre ledere og arbeidsmiljø. Virker som enklere jobber ofte medfører mindre reflekterte kollegaer og ledere, dessverre. Helt enig Og så henger det gjerne også sammen med at de ansatte også er høykompetente, for det er jo mange ledere som sliter med vanskelige ansatte Lenke til kommentar
Gjest d072d...b0a Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Hedersbrukeren skrev (1 time siden): Helt enig Og så henger det gjerne også sammen med at de ansatte også er høykompetente, for det er jo mange ledere som sliter med vanskelige ansatte En leders evner er selvfølgelig uavhengig ansattes oppførsel, men hvis du vil diskutere det aspektet er det sikkert mulig for deg å starte egen tråd. ts Anonymous poster hash: d072d...b0a Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. januar 2022 Del Skrevet 29. januar 2022 Min erfaring er at de beste lederne har hatt den samme jobben som den de er leder for. Lenke til kommentar
Hedersbrukeren Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Gjest d072d...b0a skrev (15 timer siden): En leders evner er selvfølgelig uavhengig ansattes oppførsel, men hvis du vil diskutere det aspektet er det sikkert mulig for deg å starte egen tråd. ts Anonymous poster hash: d072d...b0a Selvsagt er det lettere å lede høykompetente medarbeidere, som er en av grunner til at et sted med overvekt av slike er å foretrekke De som lykkes og er godt likt som leder/mellomleder kunne nok slitt i tilsvarende posisjon i et annet miljø, så det er absolutt relevant Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Hva er en «god» leder? Trenden i Norge er kanskje «myke» ledere som skal coache de ansatte til å prestere bedre. Sjefen er en fasilitator som skal hjelpe de som gjør jobben til å få jobben gjort. De ansatte skal selv-organisere og få ting gjort. USA og India later til å ha en helt annen kultur. Mer hierarki. Mer individuell måling. Noen av disse synes at det er vanskelig å jobbe i en Norsk kultur. -k Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. januar 2022 Del Skrevet 30. januar 2022 Har jobbet i flere selskaper og for min del er ledelsen best der de godt evner å forklare hva de ønsker og at ansatte får frihet til å komme opp med en god løsning som vanligvis krysser av flere bokser enn de så for seg og som er langsiktig lønnsomme for bedriften. Sånn sett ønsker jeg rimelig flat struktur der alle drar mot målet og det er kort vei mellom de ulike folkene slik at en er kjappe med å optimalisere driften og kommer tidlig i gang med nødvendige endringer. Disse selskapene er motiverende å jobbe for og det blir normalt en god bedrifskultur. Det er nok riktig at det er forskjell på hvilket kunnskapsnivå som arbeidsgiver vil ha, og at jobber som krever høy utdannelse har generelt bedre ledelse. Med det sagt finnes det ulike ledertyper i så og si alle bransjer, så det varierer en del over hele fjøla. Det verste er de som har lav grad av tillit til dem under seg og er direkte nedlatende og mistenksom på alt du gjør i tillegg til å henge over deg og drive micromanagement på hver minste lille ting du skal gjøre. Heldigvis har jeg aldri vært utsatt for noe slikt seg, men har hørt historier om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå