Gå til innhold

Kobberkjølere..?

Anbefalte innlegg

Sitter og kikker litt på microplex.no nå... og det slår meg at de kjøleribbene som er laget av kobber er my dyrere en "vanlige". Er det sånn at dem er bedre på noe vis? Og hva materiale er egentlig vanlige kjøleribber og slikt laget av...? :dontgetit:

Hva ville vert og anbefale og kjøpe?

Edit: Seriøst treg med og fatte feilen i overskriften jeg.. retta på nå.. :dontgetit:

Endret av CreatureCanis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva legger du i vanlig kjøleribbe da?

kobber er ikke veldig dyrt, men bra, og anbefalt på det sterkeste.de leder varme bort mye fortere..

kjøp en slk900u eller noe sånt, swiftech sine nyere er også meget gode.

Endret av Xticy
Lenke til kommentar

Kobber i seg elv er vel ikke et mye dyrere materiale, men det er ikke så enkelt å bearbeide som aluminium, som de fleste "vanlige" kjøleribbene er laget av..

Kobber leder varme bedre enn aluminium, og er derfor et materiale å foretrekke. Men dette kommer med et minus: vekten. Kobber veier en del mer enn aluminium. Dette kan være noe å ha i tankene hvis du skal flytte maskinen mye rundt...

Lenke til kommentar
Men dette kommer med et minus: vekten. Kobber veier en del mer enn aluminium. Dette kan være noe å ha i tankene hvis du skal flytte maskinen mye rundt...

tror vell ikke vektforskjellen mellom en kobberkjøleribbe og en aliminiumskjøleribbe er så veldig stor når du setter det i perspektiv til hva hele kabinettet veier.

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
tror vell ikke vektforskjellen mellom en kobberkjøleribbe og en aliminiumskjøleribbe er så veldig stor når du setter det i perspektiv til hva hele kabinettet veier..

Det er ikke vekten det er snakk om, men vermeleder-evnen til materialet ;) kobber leder bedre enn aleminium..

Lenke til kommentar
tror vell ikke vektforskjellen mellom en kobberkjøleribbe og en aliminiumskjøleribbe er så veldig stor når du setter det i perspektiv til hva hele kabinettet veier.

Det har kanskje noe å si når du har knekt festene på sokkelen etter at du har flyttet maskinen med 600 gram kobberkjøler... (ok, de fleste i den vektklassen festes vel i de fire skruehullene, men men)

Endret av RikkyRally
Lenke til kommentar
Hva ville vert og anbefale og kjøpe?

Jeg ville utvilsomt valgt en kobberribbe, gjerne en dyr en så kan du heller sette på en stille og rolig vifte :)

Men for å gi en viss pekepinn på forskjellen kan du lese overklokking.no sine tester av henholdsvis Taisol CGK742 og Taisol CGK760. Dette er to helt like kjølere med unntak av at CGK760 har kobberinnlegg i bunnen (der det virkelig hjelper)

Lenke til kommentar

Har sett litt på disse kjølerene her...

Swiftech

Thermalright

og

Zalman

Noen invendinger for\mot disse? Erfaringer? Har fått anbefalt Zalmannen men... jeg er litt i stuss på om den vil passe inni kabinettet mitt da den er en smule stor...

Edit: Og btw når man er inne på vifter her... :ermm: Åssen i svarte kan det festes vifte på denne ???

Endret av CreatureCanis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...