CreatureCanis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Sitter og kikker litt på microplex.no nå... og det slår meg at de kjøleribbene som er laget av kobber er my dyrere en "vanlige". Er det sånn at dem er bedre på noe vis? Og hva materiale er egentlig vanlige kjøleribber og slikt laget av...? Hva ville vert og anbefale og kjøpe? Edit: Seriøst treg med og fatte feilen i overskriften jeg.. retta på nå.. Endret 13. januar 2004 av CreatureCanis Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) hva legger du i vanlig kjøleribbe da? kobber er ikke veldig dyrt, men bra, og anbefalt på det sterkeste.de leder varme bort mye fortere.. kjøp en slk900u eller noe sånt, swiftech sine nyere er også meget gode. Endret 10. januar 2004 av Xticy Lenke til kommentar
Daron Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kobber i seg elv er vel ikke et mye dyrere materiale, men det er ikke så enkelt å bearbeide som aluminium, som de fleste "vanlige" kjøleribbene er laget av.. Kobber leder varme bedre enn aluminium, og er derfor et materiale å foretrekke. Men dette kommer med et minus: vekten. Kobber veier en del mer enn aluminium. Dette kan være noe å ha i tankene hvis du skal flytte maskinen mye rundt... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kjøleribbene er av kobber. Ikke viftene Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Men dette kommer med et minus: vekten. Kobber veier en del mer enn aluminium. Dette kan være noe å ha i tankene hvis du skal flytte maskinen mye rundt... tror vell ikke vektforskjellen mellom en kobberkjøleribbe og en aliminiumskjøleribbe er så veldig stor når du setter det i perspektiv til hva hele kabinettet veier. Endret 10. januar 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 tror vell ikke vektforskjellen mellom en kobberkjøleribbe og en aliminiumskjøleribbe er så veldig stor når du setter det i perspektiv til hva hele kabinettet veier.. Det er ikke vekten det er snakk om, men vermeleder-evnen til materialet kobber leder bedre enn aleminium.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Råvareprisen på kobber er omtrent 3 ganger høyere en aluminium, så det er vel en underdrivelse og si det ikke så mye dyrere en alu... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) tror vell ikke vektforskjellen mellom en kobberkjøleribbe og en aliminiumskjøleribbe er så veldig stor når du setter det i perspektiv til hva hele kabinettet veier. Det har kanskje noe å si når du har knekt festene på sokkelen etter at du har flyttet maskinen med 600 gram kobberkjøler... (ok, de fleste i den vektklassen festes vel i de fire skruehullene, men men) Endret 10. januar 2004 av RikkyRally Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Min Volcano 11+ datt av her for en stund siden, mens jeg spiste middag Men det gjelder bare og passe på at den sitter godt på festene (ihvertfall for AMD) etter at du har flyttet på den o.l. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hva ville vert og anbefale og kjøpe? Jeg ville utvilsomt valgt en kobberribbe, gjerne en dyr en så kan du heller sette på en stille og rolig vifte Men for å gi en viss pekepinn på forskjellen kan du lese overklokking.no sine tester av henholdsvis Taisol CGK742 og Taisol CGK760. Dette er to helt like kjølere med unntak av at CGK760 har kobberinnlegg i bunnen (der det virkelig hjelper) Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Har sett litt på disse kjølerene her... Swiftech Thermalright og Zalman Noen invendinger for\mot disse? Erfaringer? Har fått anbefalt Zalmannen men... jeg er litt i stuss på om den vil passe inni kabinettet mitt da den er en smule stor... Edit: Og btw når man er inne på vifter her... Åssen i svarte kan det festes vifte på denne ??? Endret 12. januar 2004 av CreatureCanis Lenke til kommentar
koks Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Den skal stå på sida av ribba tror jeg. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Edit: Og btw når man er inne på vifter her... Åssen i svarte kan det festes vifte på denne ??? Du skal feste skinna som vifta sitter på, der hvor du skrur fast pci kort og skjermkort og sånt. Så vifta blir stående over kjøleribba... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Komplisert system da... Men men... tror jeg holder meg til vifter som festes på den vanlige måten... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg ville ha valgt Thermalright. Har hørt ganske mye bra om den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå