Gå til innhold

Plutselig var denne Tesla-laderen merket som åpen for alle biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fredag formiddag kunne det se ut som det for første gang var mulig for andre enn Tesla-eiere å lade på en norsk Supercharger."

De som har lånt, leid eller leaset en Tesla har vel også kunne benyttet seg av Tesla sine ladere tidligere?

Eller har det virkelig vært så strengt?

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (14 minutter siden):

"Fredag formiddag kunne det se ut som det for første gang var mulig for andre enn Tesla-eiere å lade på en norsk Supercharger."

De som har lånt, leid eller leaset en Tesla har vel også kunne benyttet seg av Tesla sine ladere tidligere?

Eller har det virkelig vært så strengt?

Alle Tesla-biler kan lade på Tesla sitt superlade-nettverk. Ladingen følger bilen, ikke eieren. Eieren legger sitt betalingskort inn på bilen sitt system, og så må eieren betale for ladingen, uansett hvem som kjører bilen og lader den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
23 hours ago, Hanhijnn said:

Alle Tesla-biler kan lade på Tesla sitt superlade-nettverk. Ladingen følger bilen, ikke eieren. Eieren legger sitt betalingskort inn på bilen sitt system, og så må eieren betale for ladingen, uansett hvem som kjører bilen og lader den.

Du så ikke poenget.
Journalisten skriver at andre enn eierne av en Tesla kan lade, istedenfor å skrive at ogaå andre elbiler enn Tesla kan lade.

Flisespikkeri. Javel, men ikke for en advokat.
Folk flest kan så dårlig norsk at bedrifter står i fare for å tape store penger pga språket i kontrakter. selv har jeg lest kontrakter der språket er så dårlig at det fkatisk står det motsatte av det som egntlig menes.
Journalisten bommer stygt når han påstår det han gjør!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Xantippe said:

Du så ikke poenget.
Journalisten skriver at andre enn eierne av en Tesla kan lade, istedenfor å skrive at ogaå andre elbiler enn Tesla kan lade.

Flisespikkeri. Javel, men ikke for en advokat.
Folk flest kan så dårlig norsk at bedrifter står i fare for å tape store penger pga språket i kontrakter. selv har jeg lest kontrakter der språket er så dårlig at det fkatisk står det motsatte av det som egntlig menes.
Journalisten bommer stygt når han påstår det han gjør!

OT: Det er underlig å komme inn i prosjekter hvor kunden ikke har greid å beskrive det den vil ha. Kontraktøren forholder seg ikke til det som faktisk står i kontrakten men opererer i stor grad utifra kundens (stadig skiftende) ønsker. Ganske sjokkerende. Og ikke minst demoraliserende for de som jobber med å kompromisse i land løsninger. Chaos is cash.......

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Xantippe skrev (På 29.1.2022 den 14.21):

Du så ikke poenget.
Journalisten skriver at andre enn eierne av en Tesla kan lade, istedenfor å skrive at ogaå andre elbiler enn Tesla kan lade.

Nå responderte ikke jeg på artikkelen, men svarte på en kommentar fra @ITtraktor.

Xantippe skrev (På 29.1.2022 den 14.21):

Flisespikkeri. Javel, men ikke for en advokat.
Folk flest kan så dårlig norsk at bedrifter står i fare for å tape store penger pga språket i kontrakter. selv har jeg lest kontrakter der språket er så dårlig at det fkatisk står det motsatte av det som egntlig menes.
Journalisten bommer stygt når han påstår det han gjør!

Er veldig enig i det du skriver om språklige mangler hos både kontraktører og alle de som bare pøse ut alle sine meninger på diverse internett-fora. Jeg gremmes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halve denne tråden er jo berre tull…

Er det ikkje sånn at dei må skifte ut ein del ladekablar på stasjonane òg?

At Tesla åpnar for alle, i alle fall delar av ladarane, er det beste som kan skje elbileigarane i den skalaen. Unntatt Tesla-eigarane kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (2 timer siden):

Halve denne tråden er jo berre tull…

Er det ikkje sånn at dei må skifte ut ein del ladekablar på stasjonane òg?

At Tesla åpnar for alle, i alle fall delar av ladarane, er det beste som kan skje elbileigarane i den skalaen. Unntatt Tesla-eigarane kanskje.

Tesla-tråder, eller andre elbilrelaterte tråder der Tesla kan, på en eller annen finurlig måte relateres, eller der Tesla nevnes, havner i 90 % av tilfellene (minst) ut i den evinnelige skittkastingen mot Tesla. Da er intet hellig, så alt urelatert til saken kan tydeligvis brukes.

Det er dessverre alt for mange tråder som ødelegges av en snever gruppe Tesla/Elon Musk-hatere som aldri klarer å holde seg i skinnet. 

Og så har du en liten klan som ikke klarer å la være å svare disse, så da har du krangelen i gang. Så i stadig større grad er det med på å jage folk vekk, folk som ønsker å diskutere tema, og ikke gammelt vas som endel ikke klarer å legge bak seg.

Tragisk...

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...