Gå til innhold

Let's deal krever at jeg betaler for feil vare


Anbefalte innlegg

Har vært så naiv at jeg bestilte noe på nytt ifra Let's Deal. Forrige gang kom varen 2 mnd for sent, og var dårlig kvalitet, men jeg var dum nok til å prøve igjen.

Denne gangen har de sendt meg noe annet enn det jeg bestilte. Det er bare snakk om 200 kr, så jeg burde vel ikke bry meg, men jeg sendte nå en reklamasjons-mail til dem. Fikk til var at jeg må dekke returkostnad ettersom "JEG HAR ANGRET "på kjøpet. Jeg har ikke angret på kjøpet. De har sendt meg feil vare. Skal jeg da betale for retur?

Morsomt nok vil de gjerne ha svar på hva jeg synes om hjelpen jeg fikk.

Er det flere som har opplevd Let's deal på denne måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du betalt for varen ?

Hvis ikke lar du bare være å betale den. Hvis de sender saken til inkasso er det bare å ta kontakt med inkasso-byrået og bestride kravet (det at de har sendt deg feil vare). Da har de krav på seg til å bevise kravet sitt, noe de neppe klarer, så da er saken sannsynligvis ute av verden.

Hvis de vil ha tilbake det de har sendt deg sier du bare at det er helt greit så lenge de dekker kostnadene dine med det økonomisk.

Mer detaljert info;

https://www.inkassoguiden.no/inkassosporsmal/320-hvordan-bestride-en-faktura-eller-et-inkassokrav

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Viktig å vera tydeleg med omgrepa mot seljaren her.

Når du nyttar angreretten må du betala returfrakt, den delen har dei rett i.

Her har du imidlertid mottatt feil produkt. Det er ein mangel ihht. forbrukerkjøpslova, og då er det reklamasjonsrett du skal nytta. Ved reklamasjon skal du ikkje betala for frakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De må ha misforstått, og trodd at du ønsker å benytte angrerett, ikke at du har fått tilsendt en annen vare enn den du bestilte. Regner med at du gjorde det klart i siste e-posten du sendte, så da vil jeg tro det løser seg. Hold oss gjerne oppdatert om saken 🙂

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter mye frem og tilbake med Kundeservice der de videresender min klage til selskapet i Tyrkia der varene kom som da svarer at de ikke forstår noe som helst,  frem og tilbake i 3 uker så til slutt ga jeg opp. Det var bare snakk om et par hundrelapper, så jeg gidder ikke bruke mer tid på dette.

Men Let's Deal er altså et opplegg der de annonserer for produkter, du trykker kjøp og betaler. Så sendes det fra Tyrkia, Kina eller et annet sted, og det tar mellom 6 og 8 uker får du får det du har betalt for. Får du feil er dette "ikke noe DE kan gjøre noe med".

Begge gangene jeg har benyttet meg av dette har jeg blitt veldig skuffet. Jeg kunne ha bestilt dette selv billigere på AliExpress.  

Så da har jeg lært. Let's Deal er noe møkk. Og jeg anbefaler ingen å benytte dette dersom du vil ha valuta for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Axefjord skrev (På 2.3.2022 den 15.39):

Om du betalte med VISA/Mastercard kan du reklamere til banken du fikk kortet fra. Dette er kjapt og enkelt.

Gjelder vel bare kredittkort, ikke debitkort?

Lenke til kommentar
Kron skrev (54 minutter siden):

Gjelder vel bare kredittkort, ikke debitkort?

Neida, ved netthandel gir VISA/Mastercards rammeverk og bankenes standardvilkår deg reklamasjonsrett for debetkort som er svært like finansavtaleloven § 54 b, så du kan stort sett reklamere også på debetkort-transaksjoner (ved netthandel med visa/mastercard-delen av kortet). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...