heioghå Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 hei! jeg skal kjøpe meg digitalkamera og lurer på hvilket kamera jeg skal velge mellom ixus 2 eller i? dette vil være mitt første dig.kamera. jeg er mest opptatt av bildekvaliteten. hvis noen som har peiling på dette hadde giddet å skrive en liten komentar hadde jeg blitt ytterst takknemlig! På forhand takk! Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Mulig at kvaliteten på Ixus i er bedre, oppløsningen er i alle fall større enn på Ixus II. (3,2 MP mot 4,0 MP). Har brukt Ixus II selv en del, og var godt fornøyd med det. Har prøvd å finne en test av det nye for deg, men det er så skamsent at jeg legger meg nå. Hvis du ikke har sett den allerede, kan du jo sjekke ut denne artikkelen; http://www.dinside.no/php/art.php?id=93096 Hvis JEG var på kjøpern, tror jeg at jeg hadde gått for i-versjonen! Lenke til kommentar
perbl Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Strengt tatt hvis man ser bort fra oppløsningen, så er Ixux II et mer anvendelig kamera i og med at det har optisk zoom, noe Ixus i ikke har. Men nå skal det sies at zoomen på Ixus II også er litt snau, med bare 2x optisk. Men jeg ville hvertfall tenkt gjennom mine fotovaner før jeg hadde valgt et kamera uten optisk zoom, vet med meg selv at jeg ikke ville klart meg uten. Et annet argument for Ixus II er jo at det selges ganske billig rundt omkring, Ixus i blir litt for dyrt sammenlignet med 4MP kamera med innebygd zoom, og er i mine øyne et alternativ kun for de som vil ha det absolutt minste kamera, og prioriterer størrelse framfor alt. Endret 10. januar 2004 av perbl Lenke til kommentar
heioghå Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå