Rudlet Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Hei. Har nylig oppgradert reciveren min fra Denon 1610 til Pioneer VSX-832. Jeg har en eldre Asus ROG GR8 som jeg bruker som stue-pc i tillegg til Apple TV. Bildet får jeg gjennom en Epson tw-5650 (prosjektor). Problemet er at etter at jeg byttet reciver så har bildet begynt å lagge/hakke. Jeg trodde først at det var pga gammel 10m 1.4 hdmi kabel som ikke taklet dataoverføringen, så jeg investerte i en 10m Supra hdmi. Men nei, hakking er der fortsatt. Den er ikke like ille via apple tv som med PCen, men den er der. Har prøvd det meste så å slå av passthrough på forsterkeren, men uten hell. Vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Hvilken oppløsning er det snakk om? Test opplevelse med et kortere kabelstrekk hvis mulig. Lenke til kommentar
Rudlet Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2022 BadCat skrev (54 minutter siden): Hvilken oppløsning er det snakk om? Test opplevelse med et kortere kabelstrekk hvis mulig. Det er her problemet ligger, har lest bruksanvisning til resiveren1 (VSX-832) uten å finne en løsning for å "låse" oppløsningen. Og jeg tror ikke det er kabelstrekken. Hadde ikke dette problemet med denon avr 1610 og 10m 1.4 hdmi fra ebay. Lenke til kommentar
Rudlet Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2022 Har også prøvd å endre fra 60hz til 50hz på PCen uten at det hjalp. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. januar 2022 Del Skrevet 27. januar 2022 Er Pioneeren oppdatert til siste Firmware? https://intl.pioneer-audiovisual.com/support/firmware/av_receiver/vsx-832_9/downloads.php Å fjerne passthrough har normalt motsatt funksjon, det hjelper som regel å fjerne problemer. Prøv å skru av at Pioneeren gjør noe med bilde, her er ofte Passthrough det som gjør det. Prøv også å skru av HDMI CEC (kan hete annet hos Pioneer). De fleste av receiverene med HDMI i dag har intern video oppskalering, bildeforbedring ect, og det kan gi litt trøbbel. Lenke til kommentar
Rudlet Skrevet 27. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2022 AndersT2 skrev (7 minutter siden): Er Pioneeren oppdatert til siste Firmware? https://intl.pioneer-audiovisual.com/support/firmware/av_receiver/vsx-832_9/downloads.php Å fjerne passthrough har normalt motsatt funksjon, det hjelper som regel å fjerne problemer. Prøv å skru av at Pioneeren gjør noe med bilde, her er ofte Passthrough det som gjør det. Prøv også å skru av HDMI CEC (kan hete annet hos Pioneer). De fleste av receiverene med HDMI i dag har intern video oppskalering, bildeforbedring ect, og det kan gi litt trøbbel. Hei og takk for tips. Jeg har oppdatert Firmware, men det hjalp ikke. Mistenker at det er den interne oppskaleringen som lager litt trøbbel her. Tenkte først at det var PCen, men siden problemet også var på Apple tv, så skjønner jeg at det kanskje ligger i reciveren. Ser etter ny denon på finn for tiden >.< Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Rudlet skrev (På 27.1.2022 den 10.22): Hei og takk for tips. Jeg har oppdatert Firmware, men det hjalp ikke. Mistenker at det er den interne oppskaleringen som lager litt trøbbel her. Tenkte først at det var PCen, men siden problemet også var på Apple tv, så skjønner jeg at det kanskje ligger i reciveren. Ser etter ny denon på finn for tiden >.< Det er bare å skru av den internte oppskaleringen, alle pleier å ha mulighet for det. Lenke til kommentar
Rudlet Skrevet 31. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2022 AndersT2 skrev (Akkurat nå): Det er bare å skru av den internte oppskaleringen, alle pleier å ha mulighet for det. Problemet er at jeg finner ikke den interne oppskaleringen. Har lest bruksanvisningen og finner ingen ting. Tror det blir Denon igjen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. januar 2022 Del Skrevet 31. januar 2022 Ser ut som det står på side 44 i manualen, skru alt av, inkludert den OSD on display, som kan vise volum osv på skjermen. Alt det bruker den interne videoprosessoren til å gjøre noe med bilde. Lenke til kommentar
Rudlet Skrevet 31. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2022 AndersT2 skrev (8 minutter siden): Ser ut som det står på side 44 i manualen, skru alt av, inkludert den OSD on display, som kan vise volum osv på skjermen. Alt det bruker den interne videoprosessoren til å gjøre noe med bilde. Den er skrudd av. Men trodde den bare gjaldt når oppskalering til 4k var et behov. Skal sjekke om OSD on display er av. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå