Gå til innhold

Bosch og Volkswagen inngår samarbeid om selvkjørende biler


Anbefalte innlegg

9 hours ago, Roger Moore said:

Nå aner jeg ikke hva du roter med. AP er i beste fall en helt grei førerassistent, FSD finnes ikke, Musk påstår at bilene kjører av seg selv. 

Kan jeg få se en link til hvor Musk sier at bilene kjører av seg selv? -Igjen, selvfølgelig, ikke at han sier at de "kommer til" å kjøre av seg selv? Jeg antar når du sier at "FSD finnes ikke", betyr det at du ikke anerkjenner Beta-programmet til FSD som noe som eksisterer, så da regner jeg med at du ikke peker til uttalelser om FSD Beta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Roger Moore said:

Dette er sånne kommentarer som får meg til å humre og bli litt lei meg samtidig. Humre fordi det er så frakoblet virkeligheten som det kan få blitt, lei meg fordi noen faktisk tror at FSD har blitt bedre. Det er rett og slett trist når en klamrer seg til et halmstrå som ikke finnes. FSD virker ikke, har aldri virket, og vil aldri virke (uten at en begynner helt på ny med helt annen tilnærming og mange flere sensoerer).

Se videoene: Is Tesla FSD Dangerous? BETA 10.9 San Francisco Stress Test - YouTube og Tesla FSD Beta V 10.9 Brings More Confident Turning! 2021.44.30.10 - YouTube

-Så jeg sliter litt med å oppfatte hva du mener. Mener du at videoene er falske, at de ikke er i nærheten av å kjøre selv, eller hva er det egentlig du prøver å si? 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Oklo said:

Så, det du egentlig sier her, er "det kommer til å gå galt" med alle? Siden vi vet at alle er uoppmerksomme og ukonsentrerte, og du sier at om du er uoppmerksom er det bare et tidsspørsmål før det går galt uansett?

Nei, les en gang til. Førerovervåkning vil være et essensielt element skal man bedre sikkerheten

1 hour ago, Oklo said:

Jeg tok med hele teksten over. Jeg spør om du har en statistikk på hvor mye mer man sover bak rattet i en Tesla enn i andre biler, du svarer at "Nei, det har jeg ikke. Det er heller ikke nødvendig å henvise til statistikk for å påpeke en menneskelig mekanisme...".

Dette var det jeg skrev:

18 hours ago, 6RCURCGB said:

Nei, det har jeg ikke. Det er heller ikke nødvendig å henvise til statistikk for å påpeke en menneskelig mekanisme de fleste vet om. Fenomenet er velkjent, biler fikk førerovervåkning før "autopilot" kom...

Du er tilsynelatende enig:

19 hours ago, Oklo said:

Ja, jeg kjenner til at forskning tilsier at man blir sløvere jo mer automatikk man har.

 

1 hour ago, Oklo said:

-Så, jo, det var faktisk nøyaktig det du sa, at det er en menneskelig mekanisme de fleste vet om, at det er lettere å sovne i en Tesla. -Det er helt OK å skrive noe man ikke faktisk har tenkt godt nok gjennom, vi er mennesker og gjør tabber, men her skjønner jeg ikke hva du prøver å si i det hele tatt.

Nei, jeg skriver ikke det. Dette er en ny setning. Jeg forstår ikke hvorfor du ønsker å blande dette...

18 hours ago, 6RCURCGB said:

Å sove i en Tesla tror jeg er ganske lett, bortsett fra all vindstøyen og GTI fjæringen...

Jeg skriver ikke at jeg tror det er lettere å falle i søvn i en Tesla, jeg antyder heller det motsatte...

1 hour ago, Oklo said:

Ah, så enkelte bergede liv teller ikke i statistikken?

Hvor mange liv er berget av AP?

 

 

Endret av 6RCURCGB
Lenke til kommentar
Oklo skrev (1 time siden):

Kan jeg få se en link til hvor Musk sier at bilene kjører av seg selv? 

Her er video fra 2016 hvor Tesla sier at bilen kjører av seg selv og at det bare er juridiske grunner til at det er en sjåfør der.

https://www.teslarati.com/watch-self-driving-tesla-model-x-cruise-through-silicon-valley/

Oklo skrev (1 time siden):

Jeg antar når du sier at "FSD finnes ikke", betyr det at du ikke anerkjenner Beta-programmet til FSD som noe som eksisterer, så da regner jeg med at du ikke peker til uttalelser om FSD Beta.

Du vet hva FSD står for? Det står for Full Self Driving? Betyr det at det er SAE L4/L5 selvkjøring? Nei, det er bare det Tesla velger å kalle det slik at publikum får det inntrykket. I private brev til myndighetene innrømmer de at det bare er L2 førerassistanse. Svindel.

Denne dobbeltkommunikasjonen er problemet. I 10 år har de gitt inntrykk av at de er SÅ nære å være ferdig. De snakkker om "feature complete", at det kun står på myndighetene, robot-taxier som i 2020 skal tjene inn 300 000 i året. De serverer statistikk og nekter å la objektive instanser ettergå tallmaterialet.

Helt bevisst så etterlater de et inntrykk av at systemet er lengre fremme enn det er og så slipper de det ut blant publikum uten ordentlig førerovervåkning eller avgrensninger for hvor det kan aktiveres. Vanlige folk som ikke har brukt timesvis på å trenge gjennnom et takras av "smoke&mirrors" tror disse bilene kan kjøre av seg selv, godt hjulpet av Tesla-selgere og fanboys. En dødelig kombinasjon.

Seriøse aktører utvikler selvkjøring med godkjennelse fra myndighetene. At de skal teste på bestemte områder, profesjonelle sjåfører og rapporteringsplikt ved avvik. Tesla sniker seg unna alt det og lar fanboys og amatører aktivere dette komplett ubrukelige systemet blant fotgjengere og barnevogner. 

Selv medlemmer av kulten begynner nå å ta til fornuft. Fred Lambert i Electrek.

During the call last week, Musk even mentioned that beta testers would see improvements if they were to “plot their beta interventions per mile.”

Why doesn’t Tesla collect and release this data for the whole beta fleet? That would be the best way to track progress.

It’s time for Tesla to do that if it wants any credibility about delivering on its goal for full self-driving.

Endret av uname -i
Lenke til kommentar
1 hour ago, Oklo said:

Kan jeg få se en link til hvor Musk sier at bilene kjører av seg selv? -Igjen, selvfølgelig, ikke at han sier at de "kommer til" å kjøre av seg selv? Jeg antar når du sier at "FSD finnes ikke", betyr det at du ikke anerkjenner Beta-programmet til FSD som noe som eksisterer, så da regner jeg med at du ikke peker til uttalelser om FSD Beta.

https://youtu.be/0GnH_C6NrOM

Felon Fusk: "I feel very confident predicting robo taxis year 2XXX... pending regulatory approval....."

At det tar så lang tid er såklart myndighetenes feil. Tesla har tross gjort alt i sin makt for at dette skulle gå trygt for seg...

Endret av 6RCURCGB
Lenke til kommentar
24 minutes ago, uname -i said:

Helt bevisst så etterlater de et inntrykk av at systemet er lengre fremme enn det er og så slipper de det ut blant publikum uten ordentlig førerovervåkning eller avgrensninger for hvor det kan aktiveres. Vanlige folk som ikke har brukt timesvis på å trenge gjennnom et takras av "smoke&mirrors" tror disse bilene kan kjøre av seg selv, godt hjulpet av Tesla-selgere og fanboys. En dødelig kombinasjon.

You dont say....

https://www.bbc.com/news/world-europe-59647069

https://www.drive.com.au/news/driver-busted-in-the-back-seat-of-a-tesla-is-up-to-his-old-tricks-after-leaving-jail/

Lenke til kommentar
1 hour ago, 6RCURCGB said:

Nei, les en gang til. Førerovervåkning vil være et essensielt element skal man bedre sikkerheten

Dette var det jeg skrev:

Du er tilsynelatende enig:

 

Nei, jeg skriver ikke det. Dette er en ny setning. Jeg forstår ikke hvorfor du ønsker å blande dette...

Jeg skriver ikke at jeg tror det er lettere å falle i søvn i en Tesla, jeg antyder heller det motsatte...

Hvor mange liv er berget av AP?

 

 

Hmm... Ok, den eneste måten jeg klarer å få noen form for antydning til sammenheng i det du skriver, er hvis du rett og slett ikke skjønner hvordan "Quote" - funksjonen fungerer her. 

Når jeg forteller at det sannsynligvis hadde gått galt med han som kjørte i fylla og som AP stoppet i Ekebergtunnelen, svarer du:

Quote

Nå er vel ikke AP ment å redde folk som ikke tar hensyn til andre trafikanter eller er fulle...

Hvordan skal jeg tolke det på noe annet vis enn at du mener at det ikke "teller" som berget liv? Hverken du eller jeg vet hvor mange liv som er reddet av AP, men vi vet at tallet er mer enn null.

Jeg tenker vi setter en strek der, jeg. Jeg vet ikke om du bare sliter med å uttrykke deg, eller om du ikke klarer å se hva du selv faktisk skriver, men det er uansett ikke mulig å diskutere så lenge du skriver en ting, og så nekter du for at det var det du skrev i neste runde.

Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Her er video fra 2016 hvor Tesla sier at bilen kjører av seg selv og at det bare er juridiske grunner til at det er en sjåfør der.

https://www.teslarati.com/watch-self-driving-tesla-model-x-cruise-through-silicon-valley/

Ah, selvfølgelig, den videoen, ja. Tar du det bokstavelig som at ting er tilgjengelig for å kjøpe i dag når andre bilprodusenter lager video av fremtidskonsepter? -Eller skjønte du ikke at dette ikke var tilgjengelig for salg enda? Hvor var egentlig Elon i videoen? Siden dere hele tiden maser om at "Elon Musk påstår", og jeg spurte om en video hvor Musk påstår at bilene kjører av seg selv?
 

1 hour ago, uname -i said:

Du vet hva FSD står for? Det står for Full Self Driving? Betyr det at det er SAE L4/L5 selvkjøring? Nei, det er bare det Tesla velger å kalle det slik at publikum får det inntrykket. I private brev til myndighetene innrømmer de at det bare er L2 førerassistanse. Svindel.

Ja, og på de videoene jeg linket til, kjører bilene helt av seg selv. -Så det eksisterer altså. Er det godkjent for L4 eller L5? Nei, overhodet ikke, og det er ikke modent for det enda, heller. Hvor lang tid det tar før det er modent er det ingen som vet, det eneste vi vet, er at de fleste anslag fra Elon Musk er way off. -Men eksisterer gjør det beviselig. Og det er beviselig veldig mye bedre i Beta-versjon 11.9 enn det var i de tidlige betaversjonene.
Det jeg svarte på, var denne kommentaren fra han som tror han er Roger Moore:
 

Quote

Dette er sånne kommentarer som får meg til å humre og bli litt lei meg samtidig. Humre fordi det er så frakoblet virkeligheten som det kan få blitt, lei meg fordi noen faktisk tror at FSD har blitt bedre. Det er rett og slett trist når en klamrer seg til et halmstrå som ikke finnes. FSD virker ikke, har aldri virket, og vil aldri virke (uten at en begynner helt på ny med helt annen tilnærming og mange flere sensoerer).

-Og det finnes mer enn nok beviser på at FSD rent faktisk har blitt bedre. Man kan faktisk til og med si at det virker, men alle skjønner at det fremdeles har store begrensninger. -Og den største begrensningen er at det fremdeles ikke er modent nok til å kunne søke om godkjenning for L4 eller L5, så rent teknisk MÅ det alltid sitte en fører der, som passer på.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Oklo said:

Hmm... Ok, den eneste måten jeg klarer å få noen form for antydning til sammenheng i det du skriver, er hvis du rett og slett ikke skjønner hvordan "Quote" - funksjonen fungerer her. 

Når jeg forteller at det sannsynligvis hadde gått galt med han som kjørte i fylla og som AP stoppet i Ekebergtunnelen, svarer du:

Hvordan skal jeg tolke det på noe annet vis enn at du mener at det ikke "teller" som berget liv? Hverken du eller jeg vet hvor mange liv som er reddet av AP, men vi vet at tallet er mer enn null.

Jeg tenker vi setter en strek der, jeg. Jeg vet ikke om du bare sliter med å uttrykke deg, eller om du ikke klarer å se hva du selv faktisk skriver, men det er uansett ikke mulig å diskutere så lenge du skriver en ting, og så nekter du for at det var det du skrev i neste runde.

Hva er uklart? Quote funsjonen bare repererer teksten. Du tillegger andre meninger de ikke har og når bevisene blir fremlagt er det plutselig utydelig kommunikasjon.. patetisk....

Han som stoppet i Ekebergtunnelen greide tydeligvis å kjøre avgårde. På hvilken måte satte AP strek i Ekebergtunnelen? Sikker på at det ikke var sjåføren som ga opp? På hvilken måte hindret AP sjåføren i å kjøre videre uten AP?

Lenke til kommentar
Oklo skrev (5 minutter siden):

Ah, selvfølgelig, den videoen, ja. Tar du det bokstavelig som at ting er tilgjengelig for å kjøpe i dag når andre bilprodusenter lager video av fremtidskonsepter? -Eller skjønte du ikke at dette ikke var tilgjengelig for salg enda? Hvor var egentlig Elon i videoen? Siden dere hele tiden maser om at "Elon Musk påstår", og jeg spurte om en video hvor Musk påstår at bilene kjører av seg selv?

Lager du virkelig et nummer ut av om det er Elon Musk eller Tesla som har kommunisert noe?

Poenget er at folk som ser den videoen tror at Tesla er mye nærmere L5 enn de er. Det er hele målet og så har man liten skrift og Tesla-fans som klarer å peke på noe som en unnskyldning. Det blir spennende å se om det holder i kommende rettsaker. At man kan unnskylde dødsuykker med ting som står i liten skript samtidig som hovedbudskapet er at selvkjøring er så og si et løst problem.

Oklo skrev (8 minutter siden):

Ja, og på de videoene jeg linket til, kjører bilene helt av seg selv. -

Jeg kan slippe rattet på bilen min i 5 sekunder uten at det skjer en ulykkke. Det gjør det allikevel ikke til noe som produsenten  kan kalle Full Selvkjøring.

Det er haugevis med videomateriale som viser hvordan dette systemet feiler på områder hvor sjimpansen Julius ville gjort riktig valg. Styre rett mot fotgjengere og barnevogner, kjøre inn i motgående kjørefelt og stolper, ikke skjønne veiarbeid eller andre sperringer. Den siste var en hvor sjåføren måtte ta over fordi dette systemet, som du mener er så bra, ikke skjønte at man ikke burde kjøre inn i et tog som gikk tvers over veien.

Tesla-fans må være de eneste i verden som mener at systemet bør dømmes etter noen kirsebærplukkede videosnutter hvor det ikke feiler. Fallskjermprodusenter bør jo begynne med det samme. Ikke bry dere om de 20% som faller i den sikre død, se heller en video her hvor fallskjermen faktisk folder seg ut!

Oklo skrev (15 minutter siden):

Men eksisterer gjør det beviselig. Og det er beviselig veldig mye bedre i Beta-versjon 11.9 enn det var i de tidlige betaversjonene.

La meg gjette. Disse bevisene dine er fra fans som har hele butikken plassert i Tesla-aksjer?

Hvor mye dette er å stole på vises av at Tesla gjennnom NDA'er prøvde å sørge for at kun solskinnshistorier om FSD kunne publiseres.

Tesla tells Full Self-Driving beta testers to share ‘selectively’ and ‘a lot of people want them to fail’

Lenke til kommentar
42 minutes ago, 6RCURCGB said:

Hva er uklart? Quote funsjonen bare repererer teksten. Du tillegger andre meninger de ikke har og når bevisene blir fremlagt er det plutselig utydelig kommunikasjon.. patetisk....

Jeg klarer jo ikke å stoppe. La oss gjøre en tekstanalyse:

Jeg skrev:

Quote

Men du har kanskje en statistikk på hvor mye mer man sover bak rattet i en Tesla enn i andre biler?  Soving er forøvrig nesten umulig uten at man 100% bevisst går inn for å lure systemene som overvåker. (Ja, vi vet det har forekommet ett tilfelle her i Norge, uten påmontert vekt på rattet.)

Du svarte:

Quote

Nei, det har jeg ikke. Det er heller ikke nødvendig å henvise til statistikk for å påpeke en menneskelig mekanisme de fleste vet om. Fenomenet er velkjent, biler fikk førerovervåkning før "autopilot" kom...

Å sove i en Tesla tror jeg er ganske lett, bortsett fra all vindstøyen og GTI fjæringen...

Altså svarer du på spørsmålet om du har en statistikk på hvor mye mer man sover bak rattet i en Tesla? -For det er rent faktisk det eneste spørsmålet som stilles.

Svaret ditt er at "Det har du ikke, og det er heller ikke nødvendig å henvise til statistikk for å påpeke en menneskelig mekanisme de fleste vet om." -På spørsmålet om du har statistikk på hvor mye mer man sover bak rattet i en Tesla kontra andre merker.

Hvordan du kan påstå at jeg tillegger meninger, og at du har bevist noe, skjønner jeg ikke. -Og jeg har en mistanke om at norsklæreren din på barneskolen heller ikke hadde skjønt det!

49 minutes ago, 6RCURCGB said:

Han som stoppet i Ekebergtunnelen greide tydeligvis å kjøre avgårde. På hvilken måte satte AP strek i Ekebergtunnelen? Sikker på at det ikke var sjåføren som ga opp? På hvilken måte hindret AP sjåføren i å kjøre videre uten AP?

Ja, det er helt riktig, og så ble han observert kjørende etter at han hadde sovnet bak rattet på bilen. Etter en stund stoppet bilen, og satte på nødblinklys, noe som er standard oppførsel for AP når føreren etter flere advarsler ikke vrir på rattet for å vise at man er våken. Bilen hindret selvfølgelig ikke vedkommende i å kjøre videre, men ettersom han sov, var nok ikke det noe stort problem.

 

Sånn, hvis du fremdeles ikke skjønner at det du har sagt her overhodet ikke gir noen mening, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Oklo said:

Altså svarer du på spørsmålet om du har en statistikk på hvor mye mer man sover bak rattet i en Tesla? -For det er rent faktisk det eneste spørsmålet som stilles.

Nå ser jeg misforståelsen. Jeg skriver om førerassistanse generelt mens du mener jeg skriver om Tesla til tross for at jeg svarer at jeg ikke har sett statistikk på om sjansen for å sovne i en Tesla er høyere enn i andre biler med "lane keeping".

Vi vet alle at automasjon har en tendens til å gjøre folk mindre årvåkne. Det er en menneskelig mekanisme som er situasjonsbetinget, avhengig av dagsform, psyke, tid på døgnet osv.. Det gjelder åpenbart all automasjon (og alle bilmerker med slik automasjon). Forskjellen mellom bilmerkene ligger i førerovervåkningen.

58 minutes ago, Oklo said:

Ja, det er helt riktig, og så ble han observert kjørende etter at han hadde sovnet bak rattet på bilen. Etter en stund stoppet bilen, og satte på nødblinklys, noe som er standard oppførsel for AP når føreren etter flere advarsler ikke vrir på rattet for å vise at man er våken. Bilen hindret selvfølgelig ikke vedkommende i å kjøre videre, men ettersom han sov, var nok ikke det noe stort problem.

Det er bra at AP stanset bilen. Men at dette hindret ulykker blir bare spekulasjon, det kunne lett skjedd ulykker på ferden. Det er derfor sofistikert førerovervåkning er så viktig, skulle føreren av en eller annen grunn ikke følge med er det fint at bilen stopper.

Endret av 6RCURCGB
Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (1 minutt siden):

Det er bra at AP stanset bilen. Men at dette hindret ulykker blir bare spekulasjon, det kunne lett skjedd ulykker på ferden. Det er derfor sofistikert førerovervåkning er så viktig, skulle føreren av en eller annen grunn ikke følge med er det fint at bilen stopper.

Ville denne fulle og trøtte personen satt seg inn i bilen og sovnet om han ikke var overbevist om at Teslaen kunne kjøre seg selv? Trolig ikke. Allikevel så fremstiller fansen det som om at bilen reddet denne personen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, 6RCURCGB said:

Det er bra at AP stanset bilen. Men at dette hindret ulykker blir bare spekulasjon, det kunne lett skjedd ulykker på ferden. Det er derfor sofistikert førerovervåkning er så viktig, skulle føreren av en eller annen grunn ikke følge med er det fint at bilen stopper.

Nei, vi vet ikke, men akkurat i denne saken, hvor en sovende person kjører inn i en tunnel, kan vi faktisk anta at AP var en vesentlig risikoreduserende faktor. 

Forøvrig er det kamerabasert overvåkning av føreren i FSD Beta, så det er på vei inn.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, uname -i said:

Ville denne fulle og trøtte personen satt seg inn i bilen og sovnet om han ikke var overbevist om at Teslaen kunne kjøre seg selv? Trolig ikke. Allikevel så fremstiller fansen det som om at bilen reddet denne personen.

Det blir igjen spekulasjon. Han brukte vel ikke AP helt fra start så han greide tydeligvis å komme seg ut på de litt større veiene før han aktiverte AP. I en vanlig bil uten AP tror jeg han hadde kommet lengre før han sovnet men han hadde såklart kollidert når han sovnet. Så hvis vi ser bort ifra den åpenbare faren AP representerer for andre trafikanter når føreren ikke følger med vil en bil med AP aktivert muligens være sikrere idet føreren sovner.

 

Endret av 6RCURCGB
Lenke til kommentar
48 minutes ago, uname -i said:

Lager du virkelig et nummer ut av om det er Elon Musk eller Tesla som har kommunisert noe?

Poenget er at folk som ser den videoen tror at Tesla er mye nærmere L5 enn de er. Det er hele målet og så har man liten skrift og Tesla-fans som klarer å peke på noe som en unnskyldning. Det blir spennende å se om det holder i kommende rettsaker. At man kan unnskylde dødsuykker med ting som står i liten skript samtidig som hovedbudskapet er at selvkjøring er så og si et løst problem.

Jeg kan slippe rattet på bilen min i 5 sekunder uten at det skjer en ulykkke. Det gjør det allikevel ikke til noe som produsenten  kan kalle Full Selvkjøring.

All den tid INGEN har vist til ett eneste klipp hvor Elon Musk sier noe om at bilene KAN kjøre av seg selv nå, synes jeg det er veldig merkelig at det blir opplest som en sannhet i dette forumet at "Elon Musk sier" dag ut og dag inn! -Så, ja, jeg gjør faktisk et stort poeng ut av at det ikke er noe Elon Musk har kommunisert. -Videoen du viser til er også et klart og tydelig "konsept-budskap", noe som kom tydelig ut av sammenhengen da Tesla presenterte konseptet i 2016.

Ja, du kan slippe rattet i fem sekunder uten at det skjer en ulykke. Kan du slippe rattet i en time og kjøre rundt i San Francisco uten at det skjer en ulykke, sånn som det ble vist på den ene videoen jeg delte?

1 hour ago, uname -i said:

La meg gjette. Disse bevisene dine er fra fans som har hele butikken plassert i Tesla-aksjer?

Bevisene er de utallige videoene som ligger ute av systemet i full drift. NDA gjaldt de første betatesterne, og Tesla har i ettertid beklaget det hele. 

Lenke til kommentar
Oklo skrev (27 minutter siden):

All den tid INGEN har vist til ett eneste klipp hvor Elon Musk sier noe om at bilene KAN kjøre av seg selv nå, synes jeg det er veldig merkelig at det blir opplest som en sannhet i dette forumet at "Elon Musk sier" dag ut og dag inn! -Så, ja, jeg gjør faktisk et stort poeng ut av at det ikke er noe Elon Musk har kommunisert.

Du gjør et stort poeng av det, men helt umulig å skjønne hva det poenget er. Musk og Tesla er uatskillelige. Han er CEO, største aksjonær, kaller seg "grunnlegger" og med unntak av 3 år hvor  han måtte fratre pga børssvindel, styreformann. Det er ikke en eneste ting som kommer ut fra Tesla uten at det er enten forfattet av Musk selv eller godkjent av den samme. Han la til og med ned PR-departementet slik at all informasjon kunne kontrolleres av han.

Og forresten. Det tok 10 sekunder å finne et klipp hvor Musken sier at bilen er selvkjørende.

https://www.cbsnews.com/news/tesla-ceo-elon-musk-the-2018-60-minutes-interview/

Oklo skrev (27 minutter siden):

. -Videoen du viser til er også et klart og tydelig "konsept-budskap", noe som kom tydelig ut av sammenhengen da Tesla presenterte konseptet i 2016

Hvor i denne videoen står det at det er et konsept, eller at det er noe de prøver på, eller at de to minuttene med imponerende selvkjøring er resultat av kryssklepping på timesvis med videoopptak? Ingen steder. Det som kommuniseres i stor skrift er at man egentlig ikke trenger noen sjåfør, men at de dumme myndighetene krever det. Som sagt: Ren og skjær svindel.

 

Oklo skrev (27 minutter siden):

Ja, du kan slippe rattet i fem sekunder uten at det skjer en ulykke. Kan du slippe rattet i en time og kjøre rundt i San Francisco uten at det skjer en ulykke, sånn som det ble vist på den ene videoen jeg delte?

Du er kjapp til å kreve statistikk og notarisert dokumentasjon fra alle andre, men hvor er statstikken over disengagements på FSD Beta? Ingen steder og det av veldig god grunn: Den er begredelig. Waymo og de andre publiserer det. Kanskje fordi de driver med noe annet enn svindel og hype? 

Oklo skrev (27 minutter siden):

Bevisene er de utallige videoene som ligger ute av systemet i full drift. NDA gjaldt de første betatesterne, og Tesla har i ettertid beklaget det hele. 

De beklaget bruk av NDA ETTER at de ble ferska og etter at NTHSA kritiserte det. Det er Teslas MO, gjøre det etisk uforsvarlige helt til de blir stoppet med makt. 

Endret av uname -i
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (33 minutter siden):

Det blir igjen spekulasjon. Han brukte vel ikke AP helt fra start så han greide tydeligvis å komme seg ut på de litt større veiene før han aktiverte AP. I en vanlig bil uten AP tror jeg han hadde kommet lengre før han sovnet men han hadde såklart kollidert når han sovnet. Så hvis vi ser bort ifra den åpenbare faren AP representerer for andre trafikanter når føreren ikke følger med vil en bil med AP aktivert muligens være sikrere idet føreren sovner.

 

Det er jo russisk rulett. Om det hadde vært en trafikkulykkke med ambulanser og redningsbiler så hadde den Teslaen smashet rett inn i det med potensielt fatale konsekvenser.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, uname -i said:

Det er jo russisk rulett. Om det hadde vært en trafikkulykkke med ambulanser og redningsbiler så hadde den Teslaen smashet rett inn i det med potensielt fatale konsekvenser.

Poenget er at Tesla sjåførene burde se blålysene på god avstand og reagere. Hvorfor gjør de ikke det? AP skjønner ikke slike situasjoner hvor trafikken plutselig står...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oklo skrev (7 timer siden):

Se videoene: Is Tesla FSD Dangerous? BETA 10.9 San Francisco Stress Test - YouTube og Tesla FSD Beta V 10.9 Brings More Confident Turning! 2021.44.30.10 - YouTube

-Så jeg sliter litt med å oppfatte hva du mener. Mener du at videoene er falske, at de ikke er i nærheten av å kjøre selv, eller hva er det egentlig du prøver å si? 

Her ser du grunnen til at du tror FSD virker

 

https://mobile.twitter.com/TaylorOgan/status/1488228448040587265?s=20&t=w-hwnwFeUmttGAmDE9DV5g

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...