sveinsel Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Vel, nå er ikke de to harddiskene to etterfølgende ledd i en kjede. De er sidestillt og dermed er ikke den ene til hinder for den andre.Vil det også si at man kan ha en hardisk på samme IDE-kabel som en CD-spiller uten at den sinkes?Jeg hadde et sånnt oppsett en gang, og må si at jeg ikke merket noe forskjell. Men dengang ventet man på så mye alikevel. Fagmannen som hjelpte meg ytret dette med forsinkelse, og siden har jeg hatt det i bakhodet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Joda, det stemmer perfekt så lenge man bare bruker en av tingene av gangen. Men det kan oppstå forsinkelser dersom man prøver å bruke begge enhetene på en gang siden de vil "krangle" om båndbredden. F.eks: hvis man kopierer fra CD til HD eller fra HD til HD som er på samme kabel. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 vel brukt scandisk i dos, denfant 1 tapt sektorgruppe, det er fikset nå ..ikkert det som skapte porblemer under formateringen.....tok 9 timer å sjekke hale HD'en!!! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 ostepop.....bootidisc kan ikke brukes!!! det fø**** opp tastaturet! kolon er ikke tilstede i det hele tatt, flere andre taster er også helt på styr:-(( Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hva med; drit i M$? hva med å drite i å komme med slike komentarer? Er det feil på disken så hjelper det ikke om du bruker andre OS Skudd i blinde, har du prøvd lav formatering ? De gamle IBM diskene er ikke noe tess. Etter min erfaring i allefall Lenke til kommentar
Snask Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hvis du har lasta ned en dos boot disk og formaterer den så blir det fat, og fat støtter ikke større enn 35Gb partisjoner, kan dette være problemet? hvis du skal reinstallere win2k/xp så kan du jo forsåvidt formatere og partisjonere de i installasjonen. Evt kan du jo også skaffe deg partition magic for dos Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 ostepop.....bootidisc kan ikke brukes!!!det fø**** opp tastaturet! kolon er ikke tilstede i det hele tatt, flere andre taster er også helt på styr:-(( Det er engelsk tastatur som er det automatiske valget på slike disketter, med mindre du enten har den norske versjonen av oppstart-disketten eller har lagt inn driveren for norsk tastatur manuelt i autoexec.bat Prøv shift-Ø. Da skal du få kolon. (Det er der kolonen ligger på det engelske tastaturet.) Lenke til kommentar
div_ Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 ok...hvordan legger øæå jeg til det i den fila? eller finner den norske boot disc versjonen..føler den er bedre enn den jeg lager selv..det var masse andre filer i den + fikk fortsatt for lit minne feil:-(((( gidder ikke søke discen i 9nye timer, for å få den samme feilen igjen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du kan lage en norsk start-diskett fra en norsk Windows 9x-versjon. Ellers må du editere autoexec.bat og legge til en linje som jeg ikke husker helt nå lengre. (tror det var keyb=no 047 eller noe i den duren) Du finner sikkert oppskriften på nett en plass eller i en eller annen dos-guide. Det er så lenge siden jeg leste DOS 5.0-boka (500sider) at jeg ikke husker selv denne enkle kommandoen utanatt lengre. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 hvis du har lasta ned en dos boot disk og formaterer den så blir det fat, og fat støtter ikke større enn 35Gb partisjoner, kan dette være problemet? FAT32 støtter 2 TerraByte Partisjoner, men du kan ikkje formatere meir enn 32 GigaByte ifrå Windows2000/XP. Ein 80GB disk vert gjerne rapportert som 10GB i DOS, men vert formatert til 80GB uansett. Dersom du brukar Linux for å formatere, så kan du også velge cluster size. (Kor små bitar kvar fil er oppdelt i) http://www.allensmith.net/Storage/HDDlimit/FAT32.htm Bent Lenke til kommentar
div_ Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 fant et prog på IBM sin side, det kan formatere hele HD eller sektorer...prøver å se hva som skjer.... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 fant et prog på IBM sin side, det kan formatere hele HD eller sektorer...prøver å se hva som skjer.... Er det det som heter Drive Fitness Test eller noe liknende? Veldig kjekt i så fall. Har berga IBM-disker for meg før. Det kan holde med å bare kjøre igjennom en test eller to for å rette opp disken din. Evt. kan du prøve lavformatering (ligger i samme "verktøykasse"), men vær obs på at da tar du hele disken, og ikke bare c: Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 last ned lavformaterings program eller noe........kanskje finner det sikkert på hjemmesiden til hd produsenten. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) hele disken? men c: er jo hele disken:-)) tror det het: Drive Fitness Test (v3.51) http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm det legges på diskett, og finner "skadde" sektorer på "notime" isteden for 6timers scanning med scandisk...og du kan velge å slette de skadde sektorer, eller hele disken.håper det klarer det, siden sacndisk ikke gjør det... Endret 16. januar 2004 av div_ Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 harddisk.."gammel sliter:-) IBM DESKSTAR 60gig fra 2001 ok... det er jo ikke den første IBM'en som har krasja da... har faktisk en som går fortsatt fra den ulykkeserien dem produserte for en tid tilbake... Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har du forsøkt å slette partisjonen med fdisk, opprette den igjen (også med fdisk), og deretter formatere den? timtowtdi Lenke til kommentar
div_ Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 nei. siden det er OS på så har jeg ikke det(trodde den måtte være "tom" før jeg kunne det), har bare patrisjonert 1 gang før..den disken funker fortsatt.........så hvis jeg sletter partisjoneringen slettes hale disken også.. slik at jeg slipper å formatere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå