div_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 har windows me, skal formatere C: starter opp med diskett....i står i A: skriver "format C:" det begynner.....75% inni stopper det og sier "ikke nok minne" Hva i f*** er det som skjer??? har 256mb sd ram athlon 1200mhz kt7a HK hva i all verderns teknoland er det som NÅ kan være galt?...når trengte en pc så mye minne for å formatere?? håper noen vet svaret -takk Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du kan jo "prøve" og skrive "format C: /q" Istede for "format C:" Ved format /q formaterer den harddisken hurtig. Karnsje det hjelper... Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Eller du kan laste ned en ny bootdisk fra bootdisk.com. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Skal du legge inn Win9x/ME siden du driver med "Format*" (*'Programmet' format som ligger på oppstartsdisketter og formaterer i FAT)? Er det 2000/XP du skal legge inn trenger du iallefall bare oppstarts-disketter/-cd. (Ikke akkurat dette du spurte om, men men.) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hvilke hardisk er det, og har du kjørt fdisk? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Prøv eventuelt og boot med CD og se om det hjelper å formatere via den setup'en. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Neeei.......når format slutter å telle så betyr det trøbbel... vanligvis på diskoverflaten... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg ville prøvd en diskscan ja. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 vel tenkte på scandisk etter fromatering......pc har vert treig når jeg går ut og inn i mapper i det siste også Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 harddisk.."gammel sliter:-) IBM DESKSTAR 60gig fra 2001 Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) når den snakker om scandisk så bruker den veeeldig lang tid på C: av og til gnåler den om at den ikke kan grunnet et annet skriver til disken. Sstarter gjerne 4-5 ganger før den karer å scanne også! tror jeg styrer unna Win Me når jeg reinstallerer:-) prøver xp Forresten....hvorden kan jeg få XP billig?......ved kjøp av hva, i så fall? og ingen oppgradering..men full xp cd slik at jeg kan starte UTEN disketter Endret 10. januar 2004 av div_ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Forresten....hvorden kan jeg få XP billig?......ved kjøp av hva, i så fall? og ingen oppgradering..men full xp cd slik at jeg kan starte UTEN disketter Kjøp xp oppgradering student på feks. komplett. Det er self.fullversjon,boot fra den og det eneste du trenger er dytte inn win98/me eller hva du har i 2 sek.Ikke nødvensdig å innstalere noe annet gammelt op.system før xp oppgradering. TaZ Endret 10. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kjøp deg en ny hardisk også, så sparer du frakt. Den gamle vil egentlig bare sinke systemet hvis den er koblet på samme kabel. (Tenkte du kunne lage en partisjon på den utenom feilen til å lagre "skrot" på.) Lykke til Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den gamle vil egentlig bare sinke systemet hvis den er koblet på samme kabel. En vanlig misforståelse. En gammel harddisk vil ikke sinke ned en ny Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den gamle vil egentlig bare sinke systemet hvis den er koblet på samme kabel. En vanlig misforståelse. En gammel harddisk vil ikke sinke ned en ny Har ikke hørt at noe går fortere enn sakteste enhet (ledd) før...Men hvis du sier det så...? Men det er er vel off topic. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) vil gjerne bruke den til siste slutt........120gig'eren er en oppsamlings disk som er full.....men får knalldisker til under 1000kr:-)), men har brukt nesten 9900++ til oppgradering av pc + shuttle akkurat nå...så jeg bør coole'en et par uker før jeg kjøper noe nytt:-)) ja begge HD'er er på samme kable og dvd-+r/dvd rom er på den andre kabelen begge HD'er er ata100 med 2mb cache..bare forskjellig størrelse taz, kult å høre at oppgradering til Win XP har hele windows på disken.. Endret 10. januar 2004 av div_ Lenke til kommentar
Gophy Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den gamle vil egentlig bare sinke systemet hvis den er koblet på samme kabel. En vanlig misforståelse. En gammel harddisk vil ikke sinke ned en ny ... med mindre vi snakker om et RAID-oppsett! Men det var vel kanskje ikke det det var snakk om her... Anyway, ville bare opplyse! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 nei, har ikke raid....ville ikke ha det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den gamle vil egentlig bare sinke systemet hvis den er koblet på samme kabel. En vanlig misforståelse. En gammel harddisk vil ikke sinke ned en ny Har ikke hørt at noe går fortere enn sakteste enhet (ledd) før...Men hvis du sier det så...? Men det er er vel off topic. Vel, nå er ikke de to harddiskene to etterfølgende ledd i en kjede. De er sidestillt og dermed er ikke den ene til hinder for den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå