Gå til innhold

Erfaringer med kjøp fra UniFi europa-butikken?

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg ønsker å kjøpe meg en AP, en U6 pro. Den er nå på lager i europa-butikken til UniFi (https://eu.store.ui.com), men ikke i butikker i Norge enda. Derfor vurderer jeg muligheten å kjøpe derfra. Noen spørsmål:

1. Da dette er en ikke-norsk butikk, antar jeg at jeg må betalle avgifter ifm. import samt MVA når varen kommer til Norge. Stemmer dette?
  2. Videre regner jeg (selvsagt) ikke med å få med særnorske "garantier" som reklamasjonsloven m.v. Dette stemmer vel også?
  3. Har noen av dere erfaring med kjøp fra denne butikken? Dersom noe går galt med produktet, regner jeg med jeg må sende det inn til europa-butikken, hvem betaler i så fall frakt (om det faller under garantien)? Problemer med å sende slike varer ut av landet, samt motta ny vare? Ny toll? Må original (skadet) vare da eksporteres?? Hvordan fungerer dette..?

Takk for svar 😃

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kommer vel an på om de er VOEC-registrert. Hvis de er det, skal i teorien ting bli enklere - norsk moms betales ved kjøp og hvis pakken videre merkes riktig skal den gå gjennom tollen "enkelt". I teorien.... Hvis de ikke er VOEC-registrert, må du betale moms og gebyr ved innførsel.
2. Stemmer. Her blir produsentens garanti det sentrale.
3. Ingen erfaring. Når det gjelder reklamasjoner litt generelt, så har man noe som heter "utførsel for reperasjon", som er en midlertidig utførsel. Er fort litt papirarbeid, og krever at begge parter Gjør Ting Riktig. Men det kan være at de også har bedre rutiner på plass og tjenester der produktet blir hentet av dem og leverandør står for all dokumentasjon, og fikses dette returmessig også. Større aktører "som satser på det norske markedet" har gjerne slikt på plass.

Endret av NULL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...