DrDoogie Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Fikk nettopp "Perl Cookbook" idag, og er mektig imponert over bruksnytten av eksemplene i den. Tenkte meg da at jeg skulle toppe med å bestille en ordentlig linux-bok, altså ikke en "i-linux-kan-man-skrive-'ls'-for-å-få-en-liste-over-filer"-bok. Tenker da på en bok som tar opp standard filplassering, systemobjekter (proc, dev, etc.), litt programmering opp mot demoner og wm (XFree86 / KDE / gnome etc.), POSIX-funksjoner og benyttelsen av disse i programmer... i det hele tatt en bok som lar meg kle opp boksen min i lakk og lær og piske den mens den trygler om mer. EDIT: Ortografi. Da håper jeg inderlig at det ikke, mot formodning, skulle være flere skrivefeil i innlegget mitt. Endret 10. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 ln for å få en liste av filer? Det var noe nytt. Når det gjelder filplasseringer er det opp til hver distro. "Linux Standards Base" er et foretak som prøver å standardisere filplasseringer. Dette handler ikke om bøker, jeg vet... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har en mistanke om at du ser etter O'Reillys Running Linux. http://www.oreilly.com/catalog/runux4/ Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg var også ute etter en god bok, endte opp med "Linux | Server og Utviklingsmiljø" Det er en flott bok, som inneholder mye rart, mye mere enn tittelen ansier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå