miller1 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Noen som har en norsk manual til Olympus c-750? Er interessert i og kjøpe en kopi, papir eller cd... Betaler godt!!! Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg har! [email protected] Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg har! [email protected] Papir eller CD? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tenkte jeg kunne scanne den inn og maile. (Den er på dansk da, men samme det) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Alle som har C-750 fikk manualen med på CD, på engelsk (sammen med Camedia-softwaren). Jeg anbefaler å trykke ut denne, da gjerne f.eks. med to sider per ark, på begge sider, dvs 4 sider per A4-ark. De 234 sidene vil dermed ta totalt 59 A4-ark. Ved å gjøre dette på jobben, universitetet, skolen e.l. sparer man endel penger PS. 234 sider gjelder min C-730, men det er vel omtrent det samme. Endret 10. januar 2004 av anderfo Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Han ville ha en NORSK manual... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Norsk manual tror jeg han må lage selv. Velvel. Danske manualer til C740/750 ...så slipper kiskogl å scanne [edit] uffda, det var visst bare quick-start-manualen... Ifølge denne og denne sida så finnes det bare manualer på engelsk, tysk, spansk og fransk. Et søk her gir heller ingen overraskende informasjon. Det enkleste er nok å oversette selv, eller la Kiskogl scanne den danske manualen. Endret 10. januar 2004 av anderfo Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 sitter klar med scanneren, klar til dyst... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 sitter klar med scanneren, klar til dyst... Antakelig finnes manualen din allerede i elektronisk format på en eller annen PC et sted i Danmark. Men hvis du vil scanne 240 sider manuelt er det jo bare å begynne Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Antakelig finnes manualen din allerede i elektronisk format på en eller annen PC et sted i Danmark. Det er slett ikke sikkert. Importørene ønsker ikke at man handler billig f.eks. i USA og så bare laster ned den norske manualen. "Sære" språk som dansk og norsk er derfor som regel ikke tilgjengelig på nettet. Man kan forsøke å ta kontakt med importøren for å få tak i bruksanvisning. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Manualen er bare på 52 sider, min Canon 3000F USB2.0 scanner tar det på en håndvenning... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Manualen er bare på 52 sider, min Canon 3000F USB2.0 scanner tar det på en håndvenning... Jøss...sikker på at det er hele manualen, og ikke bare "miniguiden" som fulgte med kameraet? Står det like mye som i den engelske 240-siders-manualen på CD'en? Lenke til kommentar
miller1 Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Ja ja har begynt og oversette nå...snakkes til sommeren... Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 kan scanne... ingen problem Lenke til kommentar
miller1 Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Norsk manual tror jeg han må lage selv. Velvel. Danske manualer til C740/750 ...så slipper kiskogl å scanne [edit] uffda, det var visst bare quick-start-manualen... Ifølge denne og denne sida så finnes det bare manualer på engelsk, tysk, spansk og fransk. Et søk her gir heller ingen overraskende informasjon. Det enkleste er nok å oversette selv, eller la Kiskogl scanne den danske manualen. Du vet hva du snakker om skjønner jeg...som de fleste andre produkter som selges i norge får importør eller distrubutøren laget en norsk bruksanvisnig som følger produktene de selger,ville kanskje tro at en såpass stor aktør som Olympus ville gjøre det samme... Lenke til kommentar
herundir Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 You need to buy a Lens tube adapter ( got one on ebay for 12.00 ) then you can add on filters, like a UV to protect the Lens. Hva er dette og er det viktig? Lenke til kommentar
Genic Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 På Olympux C-7x0UZ serien er det ikke vanlige filtergjenger ytterst på objektivet. Gjengene er inne på selve kamerahuset og man skrur fast et rør som går utenpå objektivet. Dette røret har filtergjenger ytterst. Her kan man sette på filtre og konvertere. Dette er Lens Tube adapter. Dette er visstnok laget slik fordi konverterene er tunge og objektivet ikke klarer å bære vekten av konverterene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå