Gå til innhold

Olympus c-750

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som har C-750 fikk manualen med på CD, på engelsk (sammen med Camedia-softwaren).

Jeg anbefaler å trykke ut denne, da gjerne f.eks. med to sider per ark, på begge sider, dvs 4 sider per A4-ark. De 234 sidene vil dermed ta totalt 59 A4-ark. Ved å gjøre dette på jobben, universitetet, skolen e.l. sparer man endel penger :D

PS. 234 sider gjelder min C-730, men det er vel omtrent det samme.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Norsk manual tror jeg han må lage selv.

Velvel. Danske manualer til C740/750

...så slipper kiskogl å scanne :)

[edit] uffda, det var visst bare quick-start-manualen...

Ifølge denne og denne sida så finnes det bare manualer på engelsk, tysk, spansk og fransk. Et søk her gir heller ingen overraskende informasjon.

Det enkleste er nok å oversette selv, eller la Kiskogl scanne den danske manualen.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Antakelig finnes manualen din allerede i elektronisk format på en eller annen PC et sted i Danmark.

Det er slett ikke sikkert. Importørene ønsker ikke at man handler billig f.eks. i USA og så bare laster ned den norske manualen. "Sære" språk som dansk og norsk er derfor som regel ikke tilgjengelig på nettet.

Man kan forsøke å ta kontakt med importøren for å få tak i bruksanvisning.

Lenke til kommentar
Norsk manual tror jeg han må lage selv.

Velvel. Danske manualer til C740/750

...så slipper kiskogl å scanne :)

[edit] uffda, det var visst bare quick-start-manualen...

Ifølge denne og denne sida så finnes det bare manualer på engelsk, tysk, spansk og fransk. Et søk her gir heller ingen overraskende informasjon.

Det enkleste er nok å oversette selv, eller la Kiskogl scanne den danske manualen.

Du vet hva du snakker om skjønner jeg...som de fleste andre produkter som selges i norge får importør eller distrubutøren laget en norsk bruksanvisnig som følger produktene de selger,ville kanskje tro at en såpass stor aktør som Olympus ville gjøre det samme...

Lenke til kommentar

På Olympux C-7x0UZ serien er det ikke vanlige filtergjenger ytterst på objektivet.

Gjengene er inne på selve kamerahuset og man skrur fast et rør som går utenpå objektivet. Dette røret har filtergjenger ytterst. Her kan man sette på filtre og konvertere. Dette er Lens Tube adapter.

Dette er visstnok laget slik fordi konverterene er tunge og objektivet ikke klarer å bære vekten av konverterene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...