Gå til innhold

Hvordan bli kvitt uvaner?

DevN

Anbefalte innlegg

Har en uvane til å gnage på alt jeg finner. Helst her hjemme på rommet mitt da, så har ingen andre tatt i det. :p

Men f.eks. penner og sånt. Er jo liksom ikke så morsomt å låne ei penn til en eller annen, også er toppen nesten gnagd vekk.. eller?

Uansett, hvordan jobber man sakte, men sikkert bort denne uvanen?

Hjalp ikke å tenke "hva hvis jeg var pennen?". :D

Btw - Stikker og legger meg nå, håper på en del svar over natten da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet om noe greier som man kan smøre på neglene, noe ala neglelakk, (sikkert andre steder også) som smaker dritt. Man spiser jo ikke på neglene når de smaker forferdelig, gjør man vel?

Var dette min mor anbefalte til meg også! :p

endret: Ojda, litt mye southern comfort

Endret av pebbe
Lenke til kommentar
Jeg vet om noe greier som man kan smøre på neglene, noe ala neglelakk, (sikkert andre steder også) som smaker dritt. Man spiser jo ikke på neglene når de smaker forferdelig, gjør man vel?

Var dette min mor anbefalte til meg også! :p

endret: Ojda, litt mye southern comfort

Et slikt stoff heter go`negl eller noe liknende. Smaker helt for j******. Jeg har selv tenkt på at man kan smøre dette på penner\blyanter og liknende også. da vildet smake så vondt at du ikke klarer å gnage på dem mer.

PS: Jeg har akkurat samme uvanen som deg :D

Lenke til kommentar
når du skal spise popcorn o.l... lar du bare vær å ta på deg det greiene. Hvis du får valget mellom popcorn o.l... og negler tror jeg de aller fleste ville valgt popcorn o.l...

Kommer an på hva... Liker ikke Popcorn, kommer da an på hva dere definerer som o.l. :p

Men tror han mente mer hvis man hadde det på allerede. Det er ikke mulig å vaske det enkelt og godt vekk? Man kan jo eventuelt bruke hansker når man skal spise noe. :D Gule oppvaskhansker. ;)

Trekk ut tennene dine, det burde være en effektiv måte å stoppe problemet ditt på.. :thumbup: 

Var ikke tenkt til å spise grøt resten av livet.

Lenke til kommentar

Slike "uvaner" som tygging/gnaging på ting kommer ofte i litt "tanketomme" anledninger, og er egentlig et første tegn på at man er litt smådistre.

Det kan også være savnet etter smokken man brukte som liten (hvis man brukte smokk da).....

Slike uvaner går ofte bort av seg selv med årene..........men et aktivt botemiddel vil være å prøve å være seg bevisst at man gjør det, for så å bekjempe lysten hver gang. Blir omtrent som når du skal slutte å røyke, bare at kroppen din selvfølgelig ikke får abstinenssymptomer av blyanttygging.

Krever kort og godt at du bruker overbevisende psykologi på deg selv....viljestyrke.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg kan beskrive en bra taktikk, sjokkavvenning.

Et ganske ekkelt eksempel, men jeg hadde en uvane å putte alt mulig i munnen og tygge på det når jeg var 13-14 år gammel.

Alt fra tannpirkere, blyanter, penner osv. Det tok brått slutt på ei skoleavslutning,

da jeg putta en (brukt) tannpirker i kjeften, og det hang ei diger buse på spissen!

:sick::yucky:

Med det samme merka jeg den sleipe greia i kjeften, spytta ut og har aldri putta ting jeg ikke vet hvor kommer fra i kjeften..bortsett fra mat da.

Effektiv kurering.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...