DevN Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har en uvane til å gnage på alt jeg finner. Helst her hjemme på rommet mitt da, så har ingen andre tatt i det. Men f.eks. penner og sånt. Er jo liksom ikke så morsomt å låne ei penn til en eller annen, også er toppen nesten gnagd vekk.. eller? Uansett, hvordan jobber man sakte, men sikkert bort denne uvanen? Hjalp ikke å tenke "hva hvis jeg var pennen?". Btw - Stikker og legger meg nå, håper på en del svar over natten da. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 du får sove godt da! men jeg har teite vaner med å bite negler og tygge på plastikk(bruskorksikringsak) men å bli kvitt denne dumme vanen blir en utfordring for meg Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg vet om noe greier som man kan smøre på neglene, noe ala neglelakk, (sikkert andre steder også) som smaker dritt. Man spiser jo ikke på neglene når de smaker forferdelig, gjør man vel? Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Jeg vet om noe greier som man kan smøre på neglene, noe ala neglelakk, (sikkert andre steder også) som smaker dritt. Man spiser jo ikke på neglene når de smaker forferdelig, gjør man vel? Var dette min mor anbefalte til meg også! endret: Ojda, litt mye southern comfort Endret 10. januar 2004 av pebbe Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg vet om noe greier som man kan smøre på neglene, noe ala neglelakk, (sikkert andre steder også) som smaker dritt. Man spiser jo ikke på neglene når de smaker forferdelig, gjør man vel? Var dette min mor anbefalte til meg også! endret: Ojda, litt mye southern comfort Et slikt stoff heter go`negl eller noe liknende. Smaker helt for j******. Jeg har selv tenkt på at man kan smøre dette på penner\blyanter og liknende også. da vildet smake så vondt at du ikke klarer å gnage på dem mer. PS: Jeg har akkurat samme uvanen som deg Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har prøvd og smøre det på en blyant. Det funker! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Fint å høre at noen har samme uvanen. Kan se om jeg finner det. Finnes vel på vanlige dagligvarebutikker? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har ikke samme uvanen. Jeg smurte det på blyanten til en lærer jeg hadde en gang Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Har ikke samme uvanen. Jeg smurte det på blyanten til en lærer jeg hadde en gang Tenkte mest på Cyanide, som skrev også at han hadde samme uvanen. Var læreren din en gnager da? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg vet om noe greier som man kan smøre på neglene, noe ala neglelakk, (sikkert andre steder også) som smaker dritt. Man spiser jo ikke på neglene når de smaker forferdelig, gjør man vel? Ja, men det hemmer muligheten til å nyte popcorn o.l... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 når du skal spise popcorn o.l... lar du bare vær å ta på deg det greiene. Hvis du får valget mellom popcorn o.l... og negler tror jeg de aller fleste ville valgt popcorn o.l... Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Trekk ut tennene dine, det burde være en effektiv måte å stoppe problemet ditt på.. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 når du skal spise popcorn o.l... lar du bare vær å ta på deg det greiene. Hvis du får valget mellom popcorn o.l... og negler tror jeg de aller fleste ville valgt popcorn o.l... Kommer an på hva... Liker ikke Popcorn, kommer da an på hva dere definerer som o.l. Men tror han mente mer hvis man hadde det på allerede. Det er ikke mulig å vaske det enkelt og godt vekk? Man kan jo eventuelt bruke hansker når man skal spise noe. Gule oppvaskhansker. Trekk ut tennene dine, det burde være en effektiv måte å stoppe problemet ditt på.. Var ikke tenkt til å spise grøt resten av livet. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 bedre med grøt enn med negler Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Slike "uvaner" som tygging/gnaging på ting kommer ofte i litt "tanketomme" anledninger, og er egentlig et første tegn på at man er litt smådistre. Det kan også være savnet etter smokken man brukte som liten (hvis man brukte smokk da)..... Slike uvaner går ofte bort av seg selv med årene..........men et aktivt botemiddel vil være å prøve å være seg bevisst at man gjør det, for så å bekjempe lysten hver gang. Blir omtrent som når du skal slutte å røyke, bare at kroppen din selvfølgelig ikke får abstinenssymptomer av blyanttygging. Krever kort og godt at du bruker overbevisende psykologi på deg selv....viljestyrke. Endret 10. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Jeg kan beskrive en bra taktikk, sjokkavvenning. Et ganske ekkelt eksempel, men jeg hadde en uvane å putte alt mulig i munnen og tygge på det når jeg var 13-14 år gammel. Alt fra tannpirkere, blyanter, penner osv. Det tok brått slutt på ei skoleavslutning, da jeg putta en (brukt) tannpirker i kjeften, og det hang ei diger buse på spissen! Med det samme merka jeg den sleipe greia i kjeften, spytta ut og har aldri putta ting jeg ikke vet hvor kommer fra i kjeften..bortsett fra mat da. Effektiv kurering. Endret 10. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Noen som har en buse å låne meg? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Noen som har en buse å låne meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå