Gå til innhold

Brød eller Lompe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ordentlig pølse kjøres på følgende måte:

Pølsepapir, lompe, varmet brød, grønn salat, revet ost, ostepølse med bacon, rå løk, sprøstekt løk, potetsalat og rekesalat, med heinz ketchup i S-er, ikke tur/retur.

Det er pølse, det!

bfisk

Lenke til kommentar

Pølsepapir, lompe, varmet brød, grønn salat, revet ost, ostepølse med bacon, rå løk, sprøstekt løk, potetsalat og rekesalat, med heinz ketchup i S-er, ikke tur/retur.

Det er pølse, det!

bfisk

Nei, nei og atter nei.

Man skal aldri blande rå løk og sprøstekt løk på pølsa. Å kline på med rekesalat er jeg også skeptisk til da dette er en smule respektløst ovenfor pølsa, men på ostepølse med bacon synes jeg det er ok med rekesalat forutsatt at det er minst syv hele reker i mengden du fordeler utover pølsa.

Når det gjelder ketchup og sennep skal det alltid påføres i rette streker, ikke i sikk-sakk. Ikke mer enn en strek sennep.

Dette våset leste jeg faktisk på en pølse fan-side jeg fant på nettet. Prøvde å finne den nå, men klarte det dessverre ikke. Stod masse annet rart som anbefaling av sennep-merker osv. Pølsemaker Bergbys sennep vant.

Lenke til kommentar

Det er pølse, det!

bfisk

Nei, nei og atter nei.

Man skal aldri blande rå løk og sprøstekt løk på pølsa. Å kline på med rekesalat er jeg også skeptisk til da dette er en smule respektløst ovenfor pølsa, men på ostepølse med bacon synes jeg det er ok med rekesalat forutsatt at det er minst syv hele reker i mengden du fordeler utover pølsa.

Når det gjelder ketchup og sennep skal det alltid påføres i rette streker, ikke i sikk-sakk. Ikke mer enn en strek sennep.

Dette våset leste jeg faktisk på en pølse fan-side jeg fant på nettet. Prøvde å finne den nå, men klarte det dessverre ikke. Stod masse annet rart som anbefaling av sennep-merker osv. Pølsemaker Bergbys sennep vant.

Hehe. Jeg mener fremdeles ketchup skal i sikksakk, og at sennep er noe søl. Det er forresten godt å toppe det hele med grillkrydder, om man skal ta skikkelig av. Gjerne dobbel lompe under brødet også, dersom mulig.

bfisk

Lenke til kommentar

Vet ikke om det var nevnt, men pølse i stappe har vært brukt

mye her. Før hvertfall. Det var sånn liten pappkorg med potestappe

og så pølse oppi. Det var temmelig vanlig å bestille med 2 pøser oppi.

Og så har majones også vært vanlig. Men har ikke sett det nå.

Majones passer til skjeva med egg eller fiskepudding og reker - men ikke

på pølser. Der må det være sennep, og bare ganske lite ketchup og stekt løk :green:

Lenke til kommentar
Vet ikke om det var nevnt, men pølse i stappe har vært brukt

mye her. Før hvertfall. Det var sånn liten pappkorg med potestappe

og så pølse oppi. Det var temmelig vanlig å bestille med 2 pøser oppi.

Og så har majones også vært vanlig. Men har ikke sett det nå.

Majones passer til skjeva med egg eller fiskepudding og reker - men ikke

på pølser. Der må det være sennep, og bare ganske lite ketchup og stekt løk :green:

Ja vi har stappe på stasjonen, men det går veldig lite av det. Mest eldre menn som kjøper pølse med stappe. Majones på pølsa har jeg aldri hørt om, men på burgerking får man det på hamburgeren (hvis man bestiller whopper vel og merke) og i f.eks frankrike dypper de french fries i masjones.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...